Haflinger tilt benen niet goed op.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kelseyc

Haflinger tilt benen niet goed op.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 22:04

Hoii,

Mijn haflinger Ulinde, tilt met rijden niet goed zijn benen op. Ze sloft maar een beetje terwijl die 13 is.
Ze struikelt ook soms.
Maar met springen is het een probleem :(
Met balkjes draven raakt ze 1 op de 5 keer de balken niet .
Maar de rest wel.

Met een hindernis zelf is het een veel erger probleem.
1 op de 10 keer gaat ze er goed overheen.
En de rest weigert ze, of valt de hindernis eraf.

Maar ze springt niet echt ze sjokt er maar eigenlijk over heen.

Hebben jullie tips ofzo?

Want het record is 15 centimeter :o :o :o :o :o :o

Ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Xx Kelsey

ayla31

Re: Haflinger tilt benen niet goed op.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:06

Misschien dat ze actiever moet gaan zijn, overgangen rijden waardoor ze op gaat letten omdat er iedere keer iets anders komt. Veel paarden sloffen omdat ze niet actief zijn. Ik weet niet of je veel hetzelfde doet, anders misschien meer afwisseling gaan brengen.

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 22:07

ayla31 schreef:
Misschien dat ze actiever moet gaan zijn, overgangen rijden waardoor ze op gaat letten omdat er iedere keer iets anders komt. Veel paarden sloffen omdat ze niet actief zijn. Ik weet niet of je veel hetzelfde doet, anders misschien meer afwisseling gaan brengen.

Okeejj bedankt , ik heb er pas een maandje en ze is een beetje dik. Dus misschien dat het daar ook aan kan liggen.

Maar verder bedankt

ayla31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:10

kelseyclover schreef:
ayla31 schreef:

Okeejj bedankt , ik heb er pas een maandje en ze is een beetje dik. Dus misschien dat het daar ook aan kan liggen.

Maar verder bedankt

Graag gedaan, een maand is nog helemaal niet lang dus jullie moeten allebei ook nog heel erg wennen natuurlijk. Neem anders is een paar privelesjes om te kijken wat de instructeur er van zegt, wat de oorzaak is, of dat er helemaal geen oorzaak is en ze misschien gewoon actiever moet gaan zijn.

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 22:16

Zal ik zeker doen

bonny123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:18

Herkenbaar probleem. Heb een tinker fjord kruising. Qua bouw vergelijkbaar met een klassieke haflinger. Struikelen, sloffen. Is zelfs een leer omgevallen! Heb me suf gereden aan balkjes, achterhand trainen etc. Geen effect.
Volgens mijn instructrice: hij rolt niet over de toon. Dit betekent dat hij zijn stap niet goed afmaakt. Zijn hoef is de kort en breed.
De hoefsmid heeft de hoefstand , meer steiler gezet. En hoefijzers eronder. Vooralsnog alleen voor. Nou ik wist niet wat ik meemaakte: hij liep de dag erna normaal!

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 22:24

bonny123 schreef:
Herkenbaar probleem. Heb een tinker fjord kruising. Qua bouw vergelijkbaar met een klassieke haflinger. Struikelen, sloffen. Is zelfs een leer omgevallen! Heb me suf gereden aan balkjes, achterhand trainen etc. Geen effect.
Volgens mijn instructrice: hij rolt niet over de toon. Dit betekent dat hij zijn stap niet goed afmaakt. Zijn hoef is de kort en breed.
De hoefsmid heeft de hoefstand , meer steiler gezet. En hoefijzers eronder. Vooralsnog alleen voor. Nou ik wist niet wat ik meemaakte: hij liep de dag erna normaal!

Okee dankjewel :j _/-\o_ _/-\o_

FromNorway

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:29

Ander beslag kan helpen, bijvoorbeeld opzet onder de ijzers. Soms is het een inwendig probleem en kan het bijvoorbeeld met behulp van een kraker of osteopaat verholpen worden.

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 22:34

FromNorway schreef:
Ander beslag kan helpen, bijvoorbeeld opzet onder de ijzers. Soms is het een inwendig probleem en kan het bijvoorbeeld met behulp van een kraker of osteopaat verholpen worden.

Okeejj dankjewel _/-\o_ _/-\o_

badass

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 22:40

Het kan ook Artrose zijn, dus ik zou wel goed opletten of het niet erger word

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 22:53

badass schreef:
Het kan ook Artrose zijn, dus ik zou wel goed opletten of het niet erger word

Oo, maar ze struikelt alleen telkens door haar rechterbeen

ILOVESJOERD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:00

Ik heb een hafje van 4 en die slofte ook eerst heel erg. Door veel trainen en actief werken met hem werd het beter. Na nu ongeveer 3 maanden is het weg!! *\o/*

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 21:46

Okeejj dankjewel nu ga ik echt actiever rijden :)