Ik zat met de vraag of een haflinger goed is voor een beginner van 1m71 ?
Het is gewoon voor recreatief en vrijheidsdressuur

groetjes
xxx
P.S. : Iemand mooie namen ?
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

) Maar over het algemeen denk ik dat je met 1.71 nog wel op een haflinger past.
BobbieLover schreef:Ik droom al super lang van een haflinger daarmee dat ik ook meer naar de haflingers kijkHee TS, bedoel je een Haflinger als eigen paard? lease?
Je moet eigelijk niet zozeer kijken naar het 'ras' meer naar het dier als invidu dus bij verschillende rassen kijken.
Elke pony of paard kan je vrijwel beleren en vrijheidsdressuur aanleren, de vraag of ze het leuk vinden ligt weer bij de paard als invidu.
BobbieLover schreef:Je moet eigelijk niet zozeer kijken naar het 'ras' meer naar het dier als invidu dus bij verschillende rassen kijken.
liedje89 schreef:BobbieLover schreef:Je moet eigelijk niet zozeer kijken naar het 'ras' meer naar het dier als invidu dus bij verschillende rassen kijken.
Dat vind ik eerlijk gezegd een beetje onzin, hoezo moet dat? Als je haflingers over het algemeen erg leuk vind waarom zou je dan geen haflinger kunnen zoeken. Je hebt imo wel zoiets als een rastypisch karakter, ik zie in ieder geval toch zelden een haflinger die niet wil eten of een retriever die niet wil zwemmen bijv.
Esmeej333 schreef:Er zijn nou eenmaal rasliefhebbers, daar is niks mis mee. Ik ben alleen bij Tinkers gaan kijken, ik wou per se een Tinker, kan toch.
BobbieLover schreef:Esmeej333 schreef:Er zijn nou eenmaal rasliefhebbers, daar is niks mis mee. Ik ben alleen bij Tinkers gaan kijken, ik wou per se een Tinker, kan toch.
Je hoort mij niet zeggen dat ze niet moet kijken naar een haflinger,
maar misschien meerderen rassen moet kijken want TS zegt zelf dat ze houdt van recratief rijden en vrijheidsdressuur.. der zijn genoeg ander paardenrassen 'beleerd, en die je met tijd en aandacht ook vrijheidsdressuur aan kan leren
. Ik ben gek op dat ras, en een ander ras wou ik gewoon niet. Misschien heeft zij dat met hafjes, dan hoef je echt niet per se naar andere rassen kijken. 
SuperAssie schreef:Ik ben een ruime 1.75 en sinds kort in het bezit van een blonde schoonheid
Scheelt wel dat mijn Haf flink aan de maat is(1.52) en een beetje breder(niet ouderwets maar ook geen enorm sporttype), dus bij mij gaat het echt goed.
Het past wel, maar je zult moeten kijken voor een redelijk grote maat(toch wel boven de 1.45 ongeveer)

En ik zou zelf dan voor een bredere haf gaan, dit lijkt ook wat mooier vind ik persoonlijk 
, ze schrikken over het algemeen niet snel en je kan dus ook veel van ze leren
. ulyse schreef:Maestro18 schreef:Ik droom al super lang van een haflinger daarmee dat ik ook meer naar de haflingers kijk
Volg je droom zou ik zeggen. Ze zijn helemaal geweldig!
Bij mij was het qua lengte enzo iig geen probleem
Maar het was bij mij vooral: eigenwijs
Maar het zijn schatten van pony's en ik ben super blij dat ik er eentje heb!! 
HarveyB schreef:Ik ben 1.74m 3n mijn haflinger is 1.51 maar dat is dan ook een redelijke haflinger. Voor een beginner vind ik een haflinger eigenlijk niet geschikt het zijn namelijk niet de makkelijkste paardjes.
) wat oudere, veel bereden haflinger nemen
Maar dit is voor iedereen natuurlijk ook weer anders