Ik heb mijn lieve haflinger merrie Iris nu een klein jaartje!
Ze is een schat, veel rijden doe ik niet, vooral het borstelen, vlechten en wassen

Ze staat bij mij thuis (ik woon op een boerderij) en heb dus beschikking over warm water enz.
Nou is mijn vraag dus hoe ik haar staart/manen mooi wit kan krijgen, de manen zijn een beetje geelig, en de staart ook... Toen ik haar pas kreeg heb ik haar staart en manen regelmatig goed gewassen (met babyshampoo en groene zeep) en werd het ook wel minder, maar écht wit kreeg ik het nog niet..
Aangezien ik toen een ongelukje had, en 3 weken op krukken heb gelopen, en daarna 3 weken nog niet kon lopen, en zeker nog niet met een pony bezig mocht/kon zijn... Is haar staart er vooral niet mooier op geworden, ik heb het een aantal keer gewassen, en goed doorgeborsteld! Ze mest er vooral tegenaan, maar ook soms plas... Met de paar keer die ik haar staart nu alweer heb gewassen is de mest er wel uitgegaan, en de donkere plekken ook, maar ik ben nu dus weer terug bij af zegma

Het hoeft niet spier wit te worden maar iets witter zou ik wel mooier vinden

Misschien is hier alwel een topic over, maar ik kon deze niet vinden.. Als deze er wel is zouden jullie daar dan even een linkje van door willen sturen?
Alvast bedankt!!

Ideaal bij mijn palomino!