Gezocht Haflinger eigenaren Surhuisterveen e.o

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JanetB

Gezocht Haflinger eigenaren Surhuisterveen e.o

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-13 09:45

Hallo!

Ik ben sinds maart weer begonnen met paardrijden, na een stop van 6 jaar. Momenteel rij ik verschillende kwpn paarden dressuurmatig.
Ik kan altijd komen rijden wanneer de eigenaar thuis is maar ik mis het maken van buitenritten en zo nu en dan een sprongetje.
o.a. daardoor ben ik me al een tijd aan het oriënteren voor het kopen van mijn eigen paard.
Nu heb ik mijn wensen op een rijtje gezet en ik denk dat een haflinger hier het meest bij aansluit.
Ik heb alleen persoonlijk geen rijervaring met dit ras. Ik heb mij al goed verdiept in de haflinger maar ik zou dit prachtige paard ook wel eens in het echt willen ervaren. Zodat ik goed weet of dit ras geschikt is voor mij voordat ik opzoek ga naar een nieuw vriendje.
Is er misschien iemand in Surhuisterveen of nabije omgeving met een eigen of verzorg haflinger die iets over zijn eigen haflinger wil vertellen en mij eens kennis wil laten maken met dit paard?

En hoeveel zijn jullie in deze omgeving kwijt aan stalling en/of weidegang?

Ik ben benieuwd!

Alvast bedankt voor het lezen van mijn berichtje :)

Groetjes :wave: ,
Janet

Sweetgirl1

Re: Gezocht Haflinger eigenaren Surhuisterveen e.o

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:08

Mijn ervaring met een haflinger ( Wellis waar een manege haf ) is dat ik ze erg leuk vindt, heb een jaar lang elke week op hem gereden, dressuurwedstrijden gereden en het is een eigenwijsje maar daar hou ik van. Hij doet altijd zijn best voor iedereen maar hij weet het als je wat beter kan rijden dan kleine kindjes die er ook op rijden. Verder is het echt een schatje, Hinnikt naar me,, Duwt zn hoofd tegen mij aan,, in 1 woord dus Mijn Maatje

JanetB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 16:02

Sweetgirl1 Bedankt voor je reactie! Jammer dat anderen wel mijn topic bekijken maar geen reactie achter laten! Ik hoop dat er meer bokkers iets willen vertellen en nog liever natuurlijk eens met mij willen afspreken :)

Wesabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 14:56

Hai,
je bent welkom om eens bij mij te komen kijken en even te kletsen. Ik heb zelf al jaren haflingers en rijd hier al op vanaf kinds af aan. Momenteel heb ik een ruin in de Z dressuur en hij is heel allround. Een van de voor mij fijne eigenschappen van een haflinger is dat ze zo veelzijdig zijn. Ik heb een merrie die nu M startgerechtigd is maar nu met verlof omdat ze drachtig is en ik heb een twee jarige merrie.
Stuur maar een pbtje als je eens wilt komen kijken. Ik heb nu alles thuis. Over een paar weken gaat de ruin weer naar de pension stal. Ik woon in Siegerswoude en de stal is in Marum vlakbij Friesche palen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 16:55

Ha buuv.... ;-)

Je mag ook wel eens bij Mando komen hoor.

M1 startgerechtigd, eigenwijs, blond en vol humor
Ik spring, dressuur, buitenritten, neckrope, BBP met hem... en heb vooral veel lol met Blondie
veelzijdig dus..... net als die van Wesabo.

Ik sta op de Wobbesheerd in Oostwold naast Leek.

Geef maar een gil als je Doos wilt ontmoeten!!!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 20:52

Hoi,
Ik woon niet echt in de buurt. Stegeren. Maar ik heb een paar maandjes geleden mijn eigen pony's gekocht. 2 haflingers van 6 jaar oud. Ik heb er geen moment spijt van. Wat zijn ze lief, aanhankelijk, eigenwijs en zelfstandig. Heel anders dan mijn verzorgdraver die ik ook heb overgenomen. Die is veel gereserveerder.
Mocht je toch langs willen komen en uitproberen dan mag dat natuurlijk!

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 23:26

Hai, Ik heb sinds 3 maanden nu een haflinger en ze staat in Tytsjerk (wel redelijk in de buurt dus)
Ik ben aan stalling (binnen+buitenbak) 170 per maand kwijt (incl. box, kuil, sto en biks)
Laatst bijgewerkt door Flicka12 op 03-11-13 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 23:29

Ik ben binnenkort Haffie-eigenaar. Woon vlakbij Surhuisterveen.
Ik ben ong 140 euro in de maand kwijt, daar zit alles bij in (stalling, voer etc)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 14:40

Hier ook een Haflinger eigenaar :) Zelf jaren in Surhuisterveen gewoond, nu in een dorpje in de buurt. Mijn haf staat in de buurt, je mag haar altijd 's komen bewonderen. Vergeet alleen niet dat elke haf weer anders is! ;) Qua kosten hetzelfde als Mayflower_ (zelfde stal)

Kosten en stallingen zijn heel verschillend, zelf viel me de keuze nogal tegen in onze omgeving. Maar goed, dat is ook een beetje afhankelijk van je eisen!

Edit: geloof trouwens dat ik jou wel ken! Jij hebt ook op het Lauwers College gezeten?

JanetB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 16:19

Hallo allemaal,

Wat leuk dat ik al wat meer reacties krijg! Goeie stalling prijs/kwaliteit in deze omgeving is erg moeilijk was ik al achter gekomen. En ik begrijp dat elke haflinger anders is. Elk dier en zo ook mens is anders. Maar er zijn vast karakter eigenschappen die typisch zijn voor een haflinger bijvoorbeeld. Zoals ik daar een beeld van heb kunnen ze zeker heel eigenwijs zijn maar toch ook heel betrouwbaar en relaxt.

Rianne_ Dat klopt inderdaad ik zat ook op het lauwerscollege. Ik had je profiel al ff bekeken toen ik je profielfoto had gezien op het forum want ik herkende je al ;)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 16:29

Haha, toevallig! Nou, als je Marena eens wilt zien laat je het maar weten ;)