Bedoel je zo'n barebackpad? Ik heb er geen ervaringen mee maar weet wel dat je geen stijgbeugels eraan moet doen ivm drukverdeling.
tisby
Geplaatst: 23-10-13 18:26
Ik heb deze: http://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paar ... -bontzadel Een geweldig ding! Omdat ik hem glad vind op de paardenrug doe ik er nog een normaal sjabrak onder. Je moet er echt niet met beugels mee rijden, al jouw gewicht in de beugelriemen komt dan op een veel te smal stuk!!
Bedankt voor alle reacties. Ik heb de Christ Basic Schapenvacht zadel op het oog. Dit is wat mijn ruitershop zegt op internet over het zadel:
Dit schapenvacht zadel levert u bijzonder intensief rijplezier. Omdat u dicht op het paard zit ontstaat er een sterke binding met uw paard, waarbij de warmte en de bewegingen van het paard aangenaam voelbaar zijn. Schapenvacht is voor drukverdeling als beste getest en daardoor zeer comfortabel voor paard en ruiter. Het zadel wordt normaal gesproken zonder stijgbeugels gereden, maar het zadel biedt wel de mogelijkheid om stijgbeugelriemen te bevestigen als u dat zou willen. Wordt geleverd exclusief singel. Kleur naturel.
Zei zeggen dat het wel mogelijk is om met stijgbeugels te rijden, vandaar mijn vraag.