hoe duur is een haflinger<3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dinniee

hoe duur is een haflinger<3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 09:01

ik wil heel graag een haflinger <3 het mag ook *\o/* . maar mijn ouders willen eerst de goedkoopste prijs weten.
weet iemand de goedkoopste prijss

Aelin

Re: hoe duur is een haflinger<3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 09:02

iamsam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 09:05

En dan gelijk even een paar Haflinger eigenaren benaderen als het kan.
Een haflinger is een ras met een sterke persoonlijkheid, dat kan botsen als je niet sterk in je schoenen staat,

veel succes !

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 09:07

Bedoel hoeveel een haflinger "zelf" kost of de kosten die erbij komen kijken zoals de stalling, hoefsmid, tandarts etc etc?

janouk
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 09:14

Heb je paardrijles? Vraag je instructrice om samen met jou een geschikte pony te zoeken die bij jou en jouw wensen past. En zoek een oudere pony met veel ervaring, waar jij wat van kan leren. De meeste haflingers zijn niet echt geschikt als kinderpony. Te sterk, te eigenwijs. Maar met goed les en begeleiding zijn ze wel heel fijn in de omgang.
Succes met zoeken.
Rond de 1500 euro is een fijne haflinger om mee te rijden wel te vinden.
En laat hem altijd keuren door de veearts voor je hem koopt.

dinniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 12:21

janouk tuurlijk doen we dat zometeen is hij dood ziek ofzo

pippenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:50

Ik weet niet hoe goed jij kunt rijden, ik heb een vijfjarige ruin te koop staan voor 1250,- maar die verkoop ik alleen aan een ervaren ruiter die hem de baas is. Misschien is een wat oudere haflinger van een jaar of 14 of ouder wel een geschikte voor jou die zijn meestal ook wat goedkoper ( niet altijd dus )

dinniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 19:04

het klinkt miss dom maar ik wil het liefst een jonge die ik nog veel kan leren en rijden jullie met sporen

dinniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 19:04

wilt u anders een filmpje ofzo

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:07

Onze haflinger was 1000€ aangespannen en zadelmak toen wij haar kochten ze was geloof ik jaar of 8 dit is al enkele jaren geleden. Na overlijden oude haf heb ik gewoon bod gedaan vanaf een foto(ze was voor mijn ouders) Nooit spijt van gehad alleen doet ze nu niks meer alleen grasmaaien.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:09

Waarom zou je met sporen rijden?
Hou alle hulpmiddelen lekker in de kast, die heb je helemaal niet nodig als je goed rijd.
Heb je ze wel nodig om te kunnen rijden, is er meestal iets mis bij jou, niet bij de pony.

Anyway, voor 1500 tot 1750 heb je echt wel een leuke Haflinger in deze tijd.

*voor iedereen zich aangevallen voelt, ik zeg ook meestal! Niet elk paard is even makkelijk*

dinniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 19:41

ik rij alleen het paard van een vriendin met sporen omdat dat moet grrrrrrrrrrr

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:43

Niks moet. Als dat paard niet goed aan het been is, is dat een fout van de ruiter en niet die van het paard.
Een paard dat lui aan het been is is te corrigeren waardoor het wel actief word aan het been.

Sporen zijn niet bedoelt om een paard voorwaarts te rijden maar om (zijwaartse) hulpen beter en subtieler door te krijgen bij het paard.

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:44

En waarom wil je zo graag een haf? Omdat ze gewoon mooi zijn? of om hun karakter?

Farome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:45

SuperAssie schreef:
Niks moet. Als dat paard niet goed aan het been is, is dat een fout van de ruiter en niet die van het paard.
Een paard dat lui aan het been is is te corrigeren waardoor het wel actief word aan het been.

Sporen zijn niet bedoelt om een paard voorwaarts te rijden maar om (zijwaartse) hulpen beter en subtieler door te krijgen bij het paard.

helaas zien heel veel mensen de sporen wel als hulpmiddel om hun paard vooruit te rijden.

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:47

Voor €900,- incl. zadel etc staat er eentje op de BoktMarkt.

dinniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 09:42

Sporen zijn niet bedoelt om een paard voorwaarts te rijden maar om (zijwaartse) hulpen beter en subtieler door te krijgen bij het paard.[/quote]
van haaar moet dat

dinniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 09:43

Xloveskanjer schreef:
En waarom wil je zo graag een haf? Omdat ze gewoon mooi zijn? of om hun karakter?

het karakter <3

melvinrandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 09:46

Ga niet op prijs kijken, maar op karakter.

Als je 500 euro meer kwijt bent voor het paard dat bij jou past, moet je dat doen.
Goedkoop is duurkoop! :P

dinniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 11:15

maar me ouders vind onder de 1000 euro en anders maar een anderras

Starzu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 11:20

Een ander ras kost echt niet minder ofzo. Je moet gewoon kijken wat de mensen er voor vragen. Ik zou als ik jou was geen jonge haf nemen. Haflingers zijn al fel qua karakter en vooral als ze jong zijn :)
Laatst bijgewerkt door Starzu op 23-10-13 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 11:20

Staar je niet blind op 1 bepaald ras ;)

Voor 1000 euro kan je een leuke haflinger vinden, maar dan moet je goed zoeken en er ook niet het meeste van verwachten. Ga gewoon eens kijken op marktplaats voor leuke pony's en kijk dan ook eens verder dan een haflinger ;)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 11:22

Ga lekker naar alle leuke paarden kijken :).

Nadat we onze Haf in hebben moeten laten slapen wouden wij in eerste instantie ook een Haflinger er voor terug.
Maar DE Haflinger zat er niet tussen.
Dus verder gaan kijken en nu heb ik al 1,5 jaar een leuke Draver :').

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 11:24

Ik heb (nog voor de crisis) 2000 euro betaald voor mijn 3-jarige haflinger. Maar dat was nog de dure tijd, nu krijg ik dat er niet meer voor.

Ik volg wel mijn voorgangers wat leeftijd betreft. Haflingers zijn lange pubers. Ik heb de mijne op 3-jarige leeftijd gekocht, we zijn nu 5 jaar verder en hij is nu pas echt braaf. Het zijn geen pony's voor kinderen als ze jong zijn :n
Sterker nog: hij was af en toe levensgevaarlijk, reteslim en beresterk. Ik had 20 jaar ervaring in de paarden, maar nog nooit zo'n bijzonder exemplaar meegemaakt. Ik heb hem denkbeeldig al wat keren te koop gezet. Maar nu is hij voor mij de leukste pony die ik ken. Hij wordt steeds braver en stabieler, met af en toe nog wat gekke fratsen uiteraard.
Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Maar mijn ervaring (en die van vele anderen) is dat ze past rond hun 8e hun wilde haren verliezen en stabieler worden in hun doen en laten. Een leeftijd waarop ze nog jaaaaren meegaan en je er nog genoeg mee kan. Ik zou dan ook kijken voor een haf tussen de 8 en 10 jaar.
En neem advies aan van de mensen hier. Zij hebben een langere ervaring met paarden en haflingers in het bijzonder dan jij gok ik :)

Oh en ik rijd wel met sporen. Westernwielen nog wel ;)
De hulpen zijn zo grof als de ruiter ze geeft. Er is niets mis met sporen, als je er maar goed mee om gaat.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 11:46

Ja wat een topic weer. Hoe duur is iets?? Hoe duur je hetzelf wil uiteraard.

Wel is dit een redelijk kinderachtig topic en lijkt TS nog in een dromerige fase. Een aankoop is 1, echter is het beleid/management erna kostelijk.
Neem aankoop 1.000-2.000 eur? spullen als zadel etc ook snel 2.000 euro (of je moet al goed tweedehands kunnen vinden, maar dat vergt toch wat kennis en ervaring wat me dunkt te ontbreken bij TS)
En dan komt het. Stalling/weide. Dit kan zo uiteenlopend zijn (locatie, je persoonlijke voorkeur) maar ook hier varieert. gemiddelde pension kost toch snel rond de 300 EUR/maand. Dan lessen, smid, ontwormingen, dierenarts etc.

Verder qua pony zou ik kiezen naar eentje die al wat kent (zeker als ik de reacties lees), zodat je wat kan leren van de pony.