welke haflinger hengst met veel afzet en sprong?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

spesie

welke haflinger hengst met veel afzet en sprong?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 11:58

Hallo,

Van deze merrie wil ik komend jaar een veulentje. Ze is erg krachtig in borst, benen, billen en heeft een heel soepele nageefelijke hals.
Ze is voldoende groot, veel behang en heeft een prettig karakter
Haar minpunt is dat ze weinig kracht in haar afzet heeft en een weinig gesprongen gallop. Ik zoek dus een hooggekeurde hengst op lange benen, die gemakkelijk springt en veel been gebruik heeft.
Liever teveel temperament dan een rustige, ze is namelijk al de rustigheid zelve :D
Iemand favorieten of tips? Bedankt alvast voor de reacties :j

Afbeelding

petraaken

Re: welke haflinger hengst met veel afzet en sprong?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 12:07

EHK --> HA. Hier zitten de kenners van dit ras.

HaffieIngrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 13:05

wat is de afstamming van je merrie, hoe groot is ze?

spesie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 13:14

Ik maak vanavond een foto van haar stamboom, ze is ongeveer 1.45-1.48

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 12:56

Mijn vorige Haflinger van Wallenstein had aardig wat sprong in galop, weet niet of Wallenstein dat sowieso vererft. Qua type zoek je denk ik een wat groter/hoogbeniger vaderpaard.

Afbeelding

Afbeelding

Wat ik een prachtige moderne hengst vind is Standing Ovation! Ken er niet veel nakomelingen van maar de hengst zelf is mooi van type met goede gangen :j

Nebuko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 19:30

Ik heb een ruin, nakomeling van liz Nebukadnezar, hengst uit Belgie. Mijn haffie heeft een goede sprong in de achterhand, voor zover ik dat kan beoordelen. Bijvoorbeeld krijgt hij t voor elkaar om vanuit bijna stilstand over 1,10 meter heen te springen met vrijspringen, erge sterke achterhand. Nakomelingen van deze hengst zij voor zover ik weet allemaal ook wat groter in maat. De mijne is 1.53 en zn moeder was geloof ik 1.45. Erg werkwillig en fel/wakker karakter.
Zal nog s kijken of ik gewone galopfoto's kan vinden.

Nebuko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 19:45

Voor zover ik kan zien alleen maar de springfoto's van het vrijspringen bewaard. Ben niet zo van veel of vaak foto's, dus rijfoto's heb ik niet veel, galop alleen van voren. Mocht je interesse hebben in foto's kun je pb-en.

Mieperdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 11:02

Ik zou ook eens kijken naar Standing Ovation, ik heb er 3 veulens van gefokt die allemaal hoogbenig zijn en veel en makkelijk front maken.
Standing zelf springt en crosst tussen de paarden dus kan ook wel wat!

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 14:16

ik heb een Arachon veulen lopen, erg fijn paard, pit maar betrouwbaar en eerlijk. Hij is pittig met werken en wandelen maar cool in de kop als hij iets eng vind (gaat alleen stil staan).
Voor wat ik nu kan zien (hij is 1,5jr) staat hij vrij hoog op de benen. Deze hengst fokt ook hoogte door, Arko komt uit een moeder van 1,37 en arachon is 1,55, en arko is nu tussen de 1,30 en 1,35..

Een vriendin van mij heeft een 3jarige van hem lopen, ook een super fijn paard, deze heeft alleen van moeders kant het oude model mee gekregen.