Ik heb me sinds vandaag aangemeld op bokt.nl omdat ik advies wil over mijn jaarling haflinger hengst genaamd Amor!
Ik heb hem gekocht (3 dagen geleden).
Ik schrok heel erg van zijn toestand. Hij is ontzettend mager (naar mijn idee) en heeft een opgeblazen buik, hij heeft ook rode ogen... ik maak me zorgen. weet iemand hoe het komt?
Vandaag was ik naar hem wezen kijken want hij staat nog bij zijn verkoper. Hij blijft tot augustus staan omdat ik op vakatie ga. De aankoop was namelijk heel erg spontaan. Ze gaven hem 4 bruine broden (HELE!) en nog witte broodjes, ik vond dat veeel te veeel en veel te ongezond, of zie ik dat verkeerd?!
Zijn stal zit vol met ''stront'' als ik het even zo mag zeggen.
Ik was heel erg verdrietig en overweeg het om hem eerder mee te nemen, mijn moeder kan er waarschijnlijk voor zorgen dan die 10 dagen als ik op vakantie ben.
Wie weet hoe ik zijn eetpatroon straks op orde kan krijgen? Hoeveel moet ik per dag voeren? Ik dacht aan: 's ochtends hooi, schoon water, en 's avonds biks bijvoorbeeld, hooi en wortels. Zoiets?
Hoop dat iemand ervaring heeft.
Wat denken jullie er allemaal van?
en nog een vraag:
Ik woon op t eiland tholen, Weet er iemand een wei rondom sint annaland, gewoon een kale wei waar ik een stal op kan zetten? Ik heb misschien al wel wat, maar voor de zekerheid.
Groetjes,
Anna!

!