wie o wie kan mij helpen ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

meganx

wie o wie kan mij helpen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 11:12

hallo allemaal,

ik verzorg nu sinds kort een haflinger x appaloosa ruin van 4 jaar (naam Jax ). Echter ben ik nu bezig met het leren van grondwerk en manieren wat erg goed lukt. Maar omdat hij zich verveelt en sinds 2 dagen opnieuw begint uit te breken.En naar het eten van de andere paarden loopt. Lijkt het erop dat deze pony zich gewoon echt verveelt. Nu heeft een kennis van mij , Die haar paard daar ook heeft staan , haar bal in de paddock van Jax gelegd. Met als gevolg dat deze jolly bal al in 5 min gesloopt was..
ik weet dat hij er van geniet als ik met hem bezig ben. Maar zou ook graag hebben dat hij zich wat bezig houd. Als ik er niet ben ;) .

Nu ben ik op zoek naar iets van speelgoed wat ''ijzer'' sterk is en waar hij zich echt mee bezig houdt.
kon geen topic vinden over dit onderwerp , staat het fout graag verplaatsen a.u.b

groetjes Megan :evaw:

nijland

Re: wie o wie kan mij helpen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 21:34

een slowfeeder of een voerbal kan een leuke bezigheid voor ze zijn

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 21:38

Staat hij alleen in een paddock?

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 10:09

@Arjan1983 jammer genoeg staat hij alleen in een paddock, maar kan wel de andere paarden zien. De reden omdat hij niet bij de andere kan staan is omdat hij agressief is.. Maar ik vindt zelf dat ze de rang uitvechten in de kudde. Dus ik ben ook geen voorstander van een paard alleen in de paddock ;)

@nijland hij heeft al een slowfeeder.. Maar het punt is iemand anders geeft hem eten , en gooit het gewoon over de draad. Moest ik niet zo ver wonen , zou ik het zelf doen. Maar ik ga het er vandaag eens over hebben !
en Wat is zo een voerbal? is dat hetzelfde als bij honden?

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:26

sommige paarden hebben iets aan een autoband....nou vind ik het zelf ook raar klinken maar het is wel zo..;)

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 19:08

@ LisanneElena wat moet je dan precies doen met die autoband? :D

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:10

Staat hij in een zandpaddock? Zo ja,dan is een voerbal denk ik niet heel slim,als ik het over dezelfde heb dan(die hij moet rollen en dat er dan biks uit komt),dan gaat hij waarschijnlijk zand eten bij het biks wat er uit rolt en dat is natuurlijk niet best :P

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 19:11

Ik denk gewoon in de wei leggen bij hem. Is moeilijk te slopen dan een bal.

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-13 20:17

ja goed idee , nu moet ik even een band vinden en kijken of hij het wat vind. hij staat in een gras/zand paddock :P

alvast bedankt voor de ideeën!
Maar andere ideeën zijn nog steeds van harte welkom !

Boraaa12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 18:42

een skippybal is ook leuk,bij ons op stal is er een dier met hetzelfde verveel probleem, die kreeg een skippy bal en het enige probleem dat er nu soms nog is is dat hij zijn skippy over het hek heeft geslingerd... _/-\o_