Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)
BarbaLala schreef:Oh dat verbaasd me, hoor normaliter alleen maar mensen die pro-modern zijn. "Leuk" dat er meerdere mensen zijn die het zonde vinden
Kirsha schreef:BarbaLala schreef:Oh dat verbaasd me, hoor normaliter alleen maar mensen die pro-modern zijn. "Leuk" dat er meerdere mensen zijn die het zonde vinden
Hier nog iemand die het zonde vindt! En dat geldt niet alleen voor Haflingers, zelfde geldt (voor mij dan) ook voor Friezen en alle andere robuuste rassen die zo ongeveer in sportpaarden veranderen
BarbaLala schreef:Nee dat kan niet.
Al zijn de huidige Haflingers wel veel sportgefokt (luxer, hoger op de benen, meer stokmaat) wat ik overigens enorm zonde vind van het ras (Waar is de boer van achter en de prinses van voor? Het zijn inmiddels "palomino" kleurige sportponies geworden..)
Maar dat is een andere discussie.
BarbaLala schreef:Nee dat kan niet.
Al zijn de huidige Haflingers wel veel sportgefokt (luxer, hoger op de benen, meer stokmaat) wat ik overigens enorm zonde vind van het ras (Waar is de boer van achter en de prinses van voor? Het zijn inmiddels "palomino" kleurige sportponies geworden..)
Maar dat is een andere discussie.
amen 
als mijn haf 100 kilo te zwaar is is die ook "ouderwets" .
Het enige jammere vindt ik dat de ''extreme appelbillen'' vaak wegvallen bij het nieuwe model. Wel vindt ik het veel mooier dat ze hoger op de benen staan, en natuurlijk is de hogere schofthoogte alleen maar mooi. Ik vindt zowel de ''oude'' als sportgefokte haflinger erg mooi mits niet te dik en goed gespierd.