Manen vlechten of hengstenvlecht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rainer

Manen vlechten of hengstenvlecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 22:01

Hoi bokkers!

Ik heb geen idee of het hier goed staat, maar goed :+

Ik vlecht al een tijdje de manen van mijn haf omdat hij 24/7 buiten staat in een groep met ca. 30 paarden. Maar ik vroeg me dus af, kan een hengstenvlecht ook? Aangezien ik echt bang ben dat ineens een vlaggetje weg is. Of is dat onveilig op een één of andere manier?

Laughy

Re: Manen vlechten of hengstenvlecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 22:17

hengsten vlecht kan prima, moet je alleen opletten dat je het bij de schoft niet te strak vlecht, want anders kan hij niet meer goed met zijn nek naar beneden om te grazen, en dan trekt hij juist de haren daar weer uit, hengstenvlecht is in sommige gevallen zelfs veiliger omdat hierbij de haren allemaal tegen de hals aanliggen en dus vrijwel geen losse eindjes die ergens tussen/omheen kunnen draaien...

East_Valley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:36

Ik heb zelf altijd losse vlechten, bevalt mij goed. Hengstenvlecht kan naar mijn idee prima, inderdaad niet te strak wat laughy ook al zegt!!

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:18

Waarom vlecht je, voor het bijten eraan?
Heb zelf ook een tijd van alles geprobeerd, losse vlechten (grote/ kleine), hengstenvlechten... alles.
vaak kwamen er bij de losse vlechten hele plukken haar mee uit, en de hengste vlechten hoe strak ook of 2 op elkaar, maakte niet uit die zakte uit, ivm dikke lange manen! Los is bij haar het beste.

hoop dat je een goeie oplossing vind wat helpt bij jou paardje! :)

minke8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:36

ik doe meestal de eerste 3 vlechten een hengstenvlecht en daarna normale vlechten.. want als ze met haar hoofd aan het grazen is, dan eet ze haar eigen manen op..

krista1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 09:21

ik spuit antie bijt in mijn merrie manene omdat het anders word afgekaud ok met vlegten erin