Westernhaflingers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 08:22

Gefeliciteerd Chelsey! Netjes gedaan!

Gefeliciteerd met alle aanstaande beebs :D

Hier de foto's van Jim zijn nieuwe hoofdstel. Van een bokker overgenomen. Het past mooi! Ben er blij mee!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Diesel1992
Berichten: 116
Geregistreerd: 18-03-13

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 09:03

Heel mooi hoofdstel!
Staat m goed! Ik wil ook ooit nog zon kleur heb nou n light oil (geloof ik) en die vind ik net wat te licht! Past niet bij mn zadel!

Les ging gisteren goed m instructrice zei dat als over n tijdje de galop goed gaat we maar eens moeten gaan denken aan n pleasure wedstrijdje! Heb ik me nog nooit in verdiept eigenlijk.. Zal eens n beetje rond gaan neuzen!

Hafje81
Berichten: 222
Geregistreerd: 28-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 11:40

Mooi hoofdstel Amanda :j

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 11:42

Bedankt :D

Leuk Diesel! Gewoon eens doen. Al is het maar onderling :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 15:21

Hafje81 schreef:
Jij ook gefeliciteerd VivaLaVida!!

Ik ben nog maar 10 weken en zolang alles niet in de weg zit, blijf ik rijden (mijn man vind het maar niks, maar ik zie het probleem niet..)

Mijn dochterje van 2 vindt paardjes wel leuk, maar oh wee als ik haar erop wil zetten!! Hopelijk verandert dat nog, want ik ben jaloers op al die foto's waarbij mensen hun ukkepuk in het zadel zetten :P


Ohh ik ben 23 wken en 3 dagen en ik ben vd week nog het bos in geweest en ook gegallopeerd! Wel met mijn haflinger die is makkelijker dan onze quarter. Zwaar trainen gaat niet meer ( en afstappen is lastig soms) maar longeren en buigen en stukken lope en jog gaat prima!

Jammer day je kleine er nog niet op wil haha!

Amanda leuk hoofdstel!

jen

Berichten: 3213
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 17:35

Hier nog een western haf.

Ik rij nou ong. 2 jaar western met winnie. Krijgen een keer in de twee / drie weken les. Zijn nog met de basis bezig. verder zijn wij samen natuurliefhebbers dus maken de nodige km's buiten in het bos.
Mijn outfit
Afbeelding

Rijfotos van de laatste tijd heb ik geen.

HaffiePower

Berichten: 540
Geregistreerd: 11-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 20:20

@Amanda: mooi hoofdstel.
@Jen: leuke outfit om lekker western en buiten mee te rijden. Heeft je paard last van headshaken dat je zo'n anti-vliegensnuitje aan je hoofdstel hebt?

Wendy1989
Berichten: 782
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: hellevoetsluis

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:49

zo even een kleine update van mijn eerste western les.

zo dat is wel even wennen en dan merk je toch wel dat je heel erg dressuur ruiter bent geweest al die jaren en er nog wel wat uit te stampen is en nieuwe dingen te leren.
we zijn vooral bezig geweest met de basis het lang en lage met een lange teugel en daarmee te sturen.
nou ik kan jullie wel vertellen dat dat heel erg wennen is als je gewend bent altijd contact te hebben met de paardenmond en dan voel je je opeens weer een beginner.
ik vond het wel super leuk en me pony was lekker aan het briezen van de ontspanning en ongedwongenheid in haar lopen.
ik heb in ieder geval wat huiswerk voor komende week en volgende week gaan we weer lessen.
ik heb les van anja diephout hier in zuidholland volgens mij wel aardig bekend.
ben benieuwd hoe de lessen en de omscholing gaat lopen voor zowel mij als voor mijn pony... al zal zij veel sneller leren dan ik maar gaat vast allemaal goed komen.

helaas niemand kunnen optrommelen voor fotos maar die zullen vast en zeker binnenkort wel gaan komen.

Diesel1992
Berichten: 116
Geregistreerd: 18-03-13

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 08:16

Leuk he Wendy?!
Ik had precies t zelfde als jou! Wat is dit?! En hws heeft idd je paard het eerder door dan jij zelf!! Je moet alleen wel heeel consequent blijve in het met 2 teugels naar beneden vragen met minimale druk als ze maar n poging doet om los te laten naar beneden meteen weer loslaten! In het begin word je er n beetje moe van.. Nou ja had ik wel! Iedere keer als je los laat heeft je pony zoiets van jeej hoofd omhoog! Deed die van mij int begin.. Dus dan moet je soms op een cirkel 5,6 keer naar beneden vragen en loslaten..

Graag comentaar als ik iets stoms zeg! Zo heb ik t aangeleerd iig! En mijn hafje loopt na n maandje lekker relaxed naar beneden! Nog niet helemaal constant maar dat komt vanzelf wel!

En nu lekker aan de slag met je huiswerk!!

jen

Berichten: 3213
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 10:08

Hij schud alleen buiten met zn hoofd dus ik denk dat hij gevoelig is voor pollen of insecten.
Met het neusnetje om doet hij het niet meer.

Fijn dat je het zo leuk vind wendy *D

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 10:17

Lekker jen, in het bos! Ben jaloers op je :D

Leuk Wendy! Jim leert inderdaad ook veel sneller dan ik. Levert vaak hilarische situaties op. Paard dat ineens een spin indraait ofzo :')
Niet snel hoor, maar dan draait hij ineens zo scherp om de achterhand, terwijl ik alleen maar een kleine cirkel wil stappen ofzo _O-

HaffiePower

Berichten: 540
Geregistreerd: 11-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 15:47

Klinkt leuk je lesverslag Wendy.
@Diesel1992: vind dat je het mooi en duidelijk beschreven hebt, vragen en loslaten als hij doet wat je vraagt
Jammer dat Hellevoetsluis niet naast de deur is voor foto's... ook jammer dat we heel verspreid wonen, anders zouden we eens een gezamenlijke bosrit kunnen plannen.. Een clinic centraal in het land kan ik wel organiseren :)

Diesel1992
Berichten: 116
Geregistreerd: 18-03-13

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:54

@ HaffiePower Bedankt!

Ooh dat zou leuk zijn! N clinic ofzo ja!! Helaas kan ik trouwens over de clinic van Warwick Schiller niks "actiefs" meer vinden!

Zie trouwens dat Jen niet heel ver weg woont! Ik woon in Tilburg!

Wendy1989
Berichten: 782
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:55

@haffiepower waar kom jezelf vandaag?

Ik heb hier het strand waar ik dan ook elk weekend te vinden ben met mn pony zolang het weer het toe laat.

jen

Berichten: 3213
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:19

Tilburg is niet ver nee, woon zelf in eindhoven pony's wonen in waalre. Hier kan je echt heerlijk uren de bossen in zonder ook maar iemand tegen te komen.

Ik zal eens vragen of er iemand fotos kan maken als ik de volgende keer les heb *D

HaffiePower

Berichten: 540
Geregistreerd: 11-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:53

@Wendy: Ede (paarden staan in Otterlo op de Veluwe, kwartier rijden naar het bos onder het zadel).
Strandritten zijn ook prachtig :)

Diesel1992
Berichten: 116
Geregistreerd: 18-03-13

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:08

Ede! Soo das wel n eindje!

Dan zijn we allemaal gezegend met mooie natuur in de buurt! Bonny staat ook ong 500 meter van de drunense duinen af! Alleen zijn we daar nog maar enkele keren geweest.. Ben niet zon held! Durf niet alleen en als ik met iemand anders ga moet dat n heeeel braaf paard zijn! Bonny is super braaf ben een keer met wat hetere paarden gegaan en daar trekt ze zich niks van aan! Wil binnenkort nog n keer gaan nu t weer nog zo lekker is..

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:32

Wat fijn dat jullie allemaal zo dicht bij de bossen wonen! Ik woon bij Gorinchem in de buurt, dichtsbijzijnde bos is 25min met de trailer. -O-
Ik vraag me trouwens af of ik me hier wel 's eerder heb gemeld en niet alleen een stipje heb gezet :')
Ik rijd met mijn Haflinger recreatief boomloos en bitloos western. Nog nooit lessen in western gehad maar we hebben dan ook geen bak aan huis of in de buurt. Dus wij rijden alleen buitenritten in de polder en 's zomers crossen we door de wei.
@Amanda Wat heb je een gaaf hoofdstel zeg!

Hafje81
Berichten: 222
Geregistreerd: 28-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:33

@Wendy: Het is zeker aanpassen, zo van dressuur naar western, maar als je eenmaal de smaak te pakken hebt :j ..

Hier ook geen bossen, geen vervoer en geen piste.. Als ik buiten ga, moet ik vaak een weg over en de velden in de buurt bevinden zich langs de autostrade.. Paardlief trekt er zich gelukkig niet te veel van aan, maar wat zouden bossen heerlijk zijn!! Ooit..


Nog een paar foto's van de fotoshoot een paar weken geleden:



Afbeelding

Afbeelding

Diesel1992
Berichten: 116
Geregistreerd: 18-03-13

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:48

Het begint hier nog gezellig te worden haha! Steeds meer mensen die zich melden! Leuk!

Leuke fotos Hafje81!

HaffiePower

Berichten: 540
Geregistreerd: 11-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:59

Diesel1992 schreef:
Het begint hier nog gezellig te worden haha! Steeds meer mensen die zich melden! Leuk!

Leuke fotos Hafje81!


Sluit me helemaal aan bij de tekst van Diesel1992!

Wendy1989
Berichten: 782
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: hellevoetsluis

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 22:05

Vanavond geoefend na alle informatie van gister in de les.
Moet zeggen na een kwartiertje ging het toch wel al aardig en gaat het sturen met de lange teugel al een stuk makkelijker.
Voelde me al minder beginner hihi.
Me pony liep ook al fijne stukken netjes met haar hals laag.
Wat ik alleen nog super moeilijk vind om minder constant te drijven met mn been de manier van sturen dat is zo anders dan bij het engels.
Was M1 start gericht met haar maar ben nu al helemaal blij met de overstap naar western.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 23:05

HaffiePower schreef:
@Wendy: Ede (paarden staan in Otterlo op de Veluwe, kwartier rijden naar het bos onder het zadel).
Strandritten zijn ook prachtig :)


Oh echt! Waar in otterlo sta je?
Niet zo ver van mij! Mijnes staan in rhenen.
Ben laatst nog op de hei geweest met de paarden, naar otterlo gereden!
Zou graag weer eens ergens anders rijden dan bij ons maar over en paar weken kan t niet eens meer want ik begin echt dik te worden nu.

Diesel1992
Berichten: 116
Geregistreerd: 18-03-13

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 06:40

@Wendy1988; ik zat altijd te klemmen met mn boven benen! En ik betrap me er nu pas op dat ik mn benen helemaal ontspannen heb hangen en echt op mn kont zit! Na 2 jaar.. In het begin had ik er echt veel moeite mee en in die tijd mn quarter ook! Dat werd echt n bom onder me.. Zo gauw dat ik dan een hulp gaf ontplofte hij.. Hij laaide gewoon op van dat geklem met mn bovenbenen!
Maarja als je weet dat je paard zo uit zn plaat kan gaan was t voor mij heel tegenstrijdig.. Super veel geleerd toen van Peter Simons!

Ik zal eerlijk zeggen dat ik in het begin na de overstap naar western heb gedacht wat heb ik gedaaaann.. Dit lukt me nooit! Ik moest echt opnieuw leren rijden! Maar nu ben ik er heeeel blij mee!

KarmaWitch

Berichten: 4534
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Bij de paarden

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:25

Kunnen jullie mij advies geven?
Ik rijd een 11jarige haflinger en basis dressuur is enkel stap draf galop. Nageven is behoorlijk lastig en actief aan been hebben we gelukkig voor elkaar.
Is het dan beter om eerst bezig te gaan met dressuur er goed in of kunnen we ook overstap western maken?