Goede dressuurpony's?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Forgive

Goede dressuurpony's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 17:11

Hallo Bokkers!

Hee.
Ik heb weleens gehoord van iemand dat Haflingers absoluut geen goede dressuurpony's zijn. Ze zeiden dat ze daar te stevig voor waren. Is dat ook zo?. Ik ben bezig met dressuur, op een Haflinger, bij mijn op stal.
Dat is toch onzin?, dat Haflingers geen goede dressuurpony's zijn?...

Bij voorbaat bedankt:
StormHeidi

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:40

Onzin dus. :D

Er rijden een aantal haflingers in het ZZ licht onder het zadel tussen de grote paarden en heel wat haflingers in het Z1/Z2 bij de pony's enbij de paarden.

Onze haflinger start ZZ dressuur mennen.

Lekker doortrainen en goed lessen.

Forgive

Re: Goede dressuurpony's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-13 22:08

Dacht ik al.
Ik rijd op een stal met alleen maar Haflingers.
Ik vind het ook onzin dat sommige zo zeuren over Haflingers.

Bedankt voor de tip!

Dressage_Haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:10

Complete onzin!

Ik heb meerdere haflingers in de sport uitgebracht, allemaal tussen de dressuur paarden en deed vaak genoeg mee bij de top 3!
Je zal soms een jury tegen komen die ze liever niet in de ring ziet, maar dat weet je van te voren!

Als jij je haflinger goed voor elkaar hebt, zal het altijd een goede dressuur pony zijn!

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:12

Onzin

Het is wel zo dat het met sommige andere rassen iets makkelijker zou zijn, maar je kunt er zeker hoog mee komen hoor.

ankehoix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:15

Wat een onzin inderdaad!
Vriendin van mn moeder reed een haflinger in de ZZ-zwaar en mocht geen Prix St. George starten omdat hij te klein was. Zonde!

kardelenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:00

onzin!!

kan zeker weten wel!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:05

Het ligt natuurlijk ook wel aan het model haflinger. Met een ouderwetse haf type picknicktafel zal het lastiger zijn om wat hoger dressuur te rijden dan met een sportiever gebouwd exemplaar. Hij moet z'n bouw wel mee hebben natuurlijk.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:08

Zoals koper zegt, en ze worden steeds sportiever gefokt.
Maar feit is wel dat er nog steeds geen hafjes op de olympische spelen lopen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:09

Nee want voor de OS moet je paard een minimale stokmaat hebben die een haf gewoon niet haalt. Discriminatie op basis van de stokmaat dus.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:12

Maar zelfs al zouden ze groot genoeg zijn zou je ze er nog niet zien. :)
En ik heb niets tegen haflingers an sich.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:13

Nee ómdat ze ook geen GP mogen starten, ook weer vanwege de stokmaat. En dus zouden ze zich bij voorbaat al niet kúnnen kwalificeren voor de OS.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:14

Koper schreef:
Nee ómdat ze ook geen GP mogen starten, ook weer vanwege de stokmaat. En dus zouden ze zich bij voorbaat al niet kúnnen kwalificeren voor de OS.

Lezen, zelfs al zou het mogen zou je ze er niet zien.
Een haf gaat niet kunnen tippen aan een salinero o.i.d.

ankehoix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:52

moonfish13 schreef:
Koper schreef:

Lezen, zelfs al zou het mogen zou je ze er niet zien.
Een haf gaat niet kunnen tippen aan een salinero o.i.d.

Dat zullen we nooit te weten komen dus.
Maar toch ben ik het er niet mee eens, die haflinger waar ik het eerder over had in dit topic was een prachtige hengst, een echte alleskunner. Was wel doorgetraind op niveau maar mocht dus niet verder starten.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 00:01

Het gaat vooral over karakter. Je pony moet willen en ondanks zijn minpunten toch doorzetten, meer als een sportpaard omdat zijn lijf al mee heeft. Er zijn er dus ook genoeg die je er niet gelukkig mee maakt en liever recreatief dressuurmatig bezig zijn, of die de wereld willen ontdekken voor de wagen. Ik denk dat je dat dan gewoon moet respecteren, dus net als bij elk ander paard, blijf kijken naar je pony en zorg dat het voor beide leuk blijft.

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 08:39

ankehoix schreef:
Wat een onzin inderdaad!
Vriendin van mn moeder reed een haflinger in de ZZ-zwaar en mocht geen Prix St. George starten omdat hij te klein was. Zonde!

Tegenwoordig mag je met een pony groter dan 1.48 klasse zz zwaar en hoger starten.

ankehoix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 09:55

mimp3 schreef:
ankehoix schreef:
Wat een onzin inderdaad!

Tegenwoordig mag je met een pony groter dan 1.48 klasse zz zwaar en hoger starten.

Dat wist ik niet, maar die haflinger staat nu al een paar jaar stil. die regeling is er vast nog niet zo lang?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 09:59

Als je echt dressuurambities hebt (dus denk ZZ licht en hoger) zou ik geen Haflinger nemen. Natuurlijk kunnen ze het absoluut leuk doen in de sport, maar dan moet je er wel net één treffen. Er zitten er ook genoeg bij die nog geen L proef kunnen lopen.
Maar als je een leuk allround paardje zoekt waar je van alles mee kunt, kun je je geen betere pony wensen dan een Haflinger :)

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 11:22

Ik wist ook niet dat die regeling er was! Leuk want vind wel degelijk dat er zeer goede haflinger rondlopen.
Natuurlijk moet je er wel hard voor werken maar ik vind dat de haflinger aardig meedraaien tussen de paarden. Zit altijd wel een jury bij die het niks vind en als je hoger in de sport rijd dan zul je wellicht vaker een jury tegenkomen die het niks vind. Ik kan me geen beter pony wensen dan een haflinger. Lekker veelzijdig en een super karakter.

Donnieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:06

De oudere Haflingers waren meer gebouwd voor het trekken dan voor het dressuur en springen, maar tegenwoordig heb je de luxere haflingers die net zo als andere pony's gewoon dressuur en springen kunnen. Als je hoger in de paardensport gaat kijken zal het me niet verbasen als je ook een haflinger tegenkomt.

Donnieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:09

Die nieuwe regeling is ook nieuw voor mij, interessant!

maschke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 10:02

Koper schreef:
Nee want voor de OS moet je paard een minimale stokmaat hebben die een haf gewoon niet haalt. Discriminatie op basis van de stokmaat dus.

dit is pure Discriminatie!!!!!! Ben zo blij met die nieuwe regeling...

en er zijn ook zat "sport"paarden die nooit hoger komen dan een L proefje. ik heb beide soorten en mijn haffies en tinker lopen beter en fijner ( en hoger ) dan mijn grote dressuur merrie!!!

Islien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:22

Mmhm ,.. eigelijk is voormij nieuw, ik heb altijd gehoord dat het juist dressuur paarden waren ..

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 18:23

Een van mijn 2 Haflingers liep M 2 bij de paarden.