haffie niet meer te houden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

x_Charlot

haffie niet meer te houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 21:16

hoi! ik heb laatste tijd een probleempje met buitenrijden haha

Wayntje was in het begin super lief met buitenrijden, maar gaat er nu elke keer vandoor als ik naar buiten ga. Als ik alleen ga is die super braaf en zet die geen stap verkeerd, maar zodra ik met een ander naar buiten ga gaat het mis.

Ik heb hierdoor al 2 keer bijna in de sloot gelegen en een keer bijna tegen een auto aan gezeten. Als ik naar buiten ga rij ik altijd met een dubbelgebroken bit met martingaal. Maar dat werkt dus niet meer terwijl ik eerst zelfs met een halstertje naar buiten kon hahaha.

Dit is de donderstraal haha
Afbeelding
Afbeelding

iemand tips? xxx

veronique100

Re: haffie niet meer te houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 21:18

misschien een elastiek gebruiken?
ps: hoe maak je die vlecht op foto 1?

x_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-13 21:20

ik ben bang dat hij dat elastiek kapot trekt!!
gewoon het zelfde als een hengstenvlecht alleen dan de hele bos manen door de helft verdelen haha

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 21:22

slofteugel? ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn verzorghaffie een jaar geleden, daar zat opeens geen rem meer op omdat ze der hals erop zette. De slof werkte als begrenzing en als noodmiddel om te voorkomen dat ze der hals erop kon zetten.

veronique100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 21:33

x_Charlot schreef:
gewoon het zelfde als een hengstenvlecht alleen dan de hele bos manen door de helft verdelen haha

als de elastiek niet werkt, dan idd slofteugel?
okeej, ga ik ook n keer proberen :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 09:56

Ga aub niet met slofteugel naar buiten, als je niet weet hoe je een slofteugel veilig gebruikt. Als je er valt, en je paard raakt verstrikt in de slofteugel, zijn de problemen groot.

Je kan beter les nemen en samen met je instructeur kijken waar jullie samen aan moeten werken om weer meer controle te krijgen.

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 13:00

Als mijn dochter buiten gaat rijden, fiets ik altijd mee, zodat ik aanwijzingen kan geven. (Is wel een paard die mij vertrouwd). Een slofteugel is niet voor buiten rijden. Zelf hebben we een thielemanteugel voor het buitenrijden, kan ze de hals er niet uitgooien zodat je geen overwicht meer hebt.

Maar eerst ervoor zorgen dat de boel onder controle hebt en dan weer buiten rijden. Iemand zoeken die goede en veilige tips kan geven.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 13:04

Ik zou helemaal niet beginnen aan een slofteugel of thiedemanteugel.
Wat ga je doen als je dus wel in de sloot beland? Dan kom je er met al die hulpstukken niet zomaar meer uit.
Probeer het eerst rijtechnisch op te lossen voordat je het paard helemaal gaat insnoeren.
Wanneer gaat hij ervandoor? Probeer erachter te komen wat de oorzaak is. Dan is het al een stuk makkelijker op te lossen.