Aan allen die lid zijn van het KVTH!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mimp3

Aan allen die lid zijn van het KVTH!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 22:29

Afbeelding

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 22:37

Heb je misschien wat meer info?
Want heb geen idee waar over gaat :+

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 22:44

IK hoop idd dat er nu eens werkelijk gekeken wordt waar we onze paarden voor gebruiken; met het plaatjes fokken zitten ze nu op een doodlopende weg.
Ik ben inmiddels na de nodige frustraties geen lid meer, ik wens het KVTH veel succes en wijsheid in de toekomst!
Laatst bijgewerkt door gitje65 op 05-01-13 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 22:46

Het gaat erom dat het hele stamboek overhoop ligt. Er zijn drie kernjuryleden opgestapt i.v.m onenigheden met het dagelijks bestuur. Er worden dingen gezegd en gedaan wat niet door de beugel kan. Wat precies weet ik ook niet maar er word door alle provinciale afdelingen erop aangedrongen om a.u.b naar de vergaderingen te gaan!! Daar zal wel het een en ander duidelijk worden. Wat wel duidelijk is ,is dat de toekomst van de haflinger in Nederland op het spel staat.

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 22:51

Oke, bedankt dan is het wat helderder :)

Ik heb ook mijn lidmaatschap voor 2013 opgezegd aangezien ik het ook met veel dingen niet eens ben, maar aangezien ze toch niet willen luisteren heb ik het maar opgegeven. Dat er veel onenigheid is heb ik persoonlijk meegemaakt, wij hadden een plan over mijn pony in het wachtregister, een jongeman uit het bestuur/jury was het met ons eens en een oudere man niet. De jongeman stond zeer open voor nieuwe ideeën en de oudere man niet, erg jammer.

gitje65 schreef:
IK hoop idd dat er nu eens werkelijk gekeken wordt waar we onze paarden voor gebruiken; met het plaatjes fokken zitten ze nu op een doodlopende weg.
Ik ben inmiddels na de nodige frustraties geen lid meer, ik wens het KVTH veel succes en wijsheid in de toekomst!

Is voor mij precies hetzelfde, perfect verwoord!

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-13 22:56

gitje65 schreef:
IK hoop idd dat er nu eens werkelijk gekeken wordt waar we onze paarden voor nodig gebruiken; met het plaatjes fokken zitten ze nu op een doodlopende weg.

Dit vind ik nu zo'n flauw antwoord. Ook op het haflingerforum zitten mensen die dit hardop roepen. Ook wij zijn voorstander van een haflinger die kan bewegen,die leuk mee kan doen in de sport. Dit betekent inderdaad jarenlang frustraties. Maar wij zijn niet bij de pakken neer gaan zitten en proberen met onze gefokte haflingers te laten zien dat het wel mogelijk is om goede stamboekmerries te fokken die ook heel leuk in de sport meedoen. En het kan. Daar bij is de laatste paar jaar door het KVTH wel degelijk een kleine sprong vooruit gemaakt om de haflinger in de sport te promoten. Het hoogste aantal inschrijvingen op de nationale bestond uit gebruikers rubrieken en ook bij de elitekeuring twee jaar geleden werd er plaats gereserveerd voor dressuurrubrieken. En ja het is nog niet veel maar,men moet ergens een begin maken. Maar als alle gebruikers hun lidmaatschap opzeggen omdat er niet genoeg naar hun geluisterd word? Waar blijven we dan? Het is zelfs zo dat ik al deze gebruikers die altijd zo hard lopen te klagen nog nooit op een vergadering gezien heb,zelfs niet toen het ging over een fokplan en sportpredikaten..

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 00:49

Jammer dan dat ze hengsten die op buitenlands blok dekken en wel kunnen bewegen, niet weten te waarderen en wel zelf naar het buitenland reizen om met een buitenlandse hengst te dekken.
Overigens vind ik er bij de Hk van de laatste jaren weinig bijzonders lopen, naar mijn idee geen vaderdieren, maar Barbiepaardjes. Een vaderdier moet wat weg te geven hebben; kracht, beweging, karakter en niet alleen een plaatje zijn!
Vervolgens staat er vorig jaar bij Equirience bij de KVTH stand een Haflingermerrie formaatje tank, zodat je je afvraagt of het een vertegenwoordiger is van de Haflinger of het Trekpaard? Hoe willen ze dan het ras promoten; dan sla je volgens mij de plank helemaal mis! 8)7
Maar ieder zijn smaak, ik hoop dat de ogen eindelijk open gaan en ze het mooie Haflingerras weer kunnen verbeteren door goed management met liefde voor het ras (ipv van eigen ego en eigen portemonaie)! +:)+

Arvanti_haf

Re: Aan allen die lid zijn van het KVTH!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 03:59

Mee eens. heb vorig jaar mijn lidmaatschap al opgezegd. ik sta niet achter hun visie van een goede haflinger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 07:50

Ik denk dat ik maar eens ga. Voor het eerst.
Nu nog uitzoeken wanneer.
Ik ben lid om ervoor te zorgen dat de haflinger in Nederland blijft bestaan. Keuringen doe ik maar om het jaar of als er een veulen is.

oma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 18:03

mimp3 schreef:
gitje65 schreef:
IK hoop idd dat er nu eens werkelijk gekeken wordt waar we onze paarden voor nodig gebruiken; met het plaatjes fokken zitten ze nu op een doodlopende weg.

Dit vind ik nu zo'n flauw antwoord. Ook op het haflingerforum zitten mensen die dit hardop roepen. Ook wij zijn voorstander van een haflinger die kan bewegen,die leuk mee kan doen in de sport. Dit betekent inderdaad jarenlang frustraties. Maar wij zijn niet bij de pakken neer gaan zitten en proberen met onze gefokte haflingers te laten zien dat het wel mogelijk is om goede stamboekmerries te fokken die ook heel leuk in de sport meedoen. En het kan. Daar bij is de laatste paar jaar door het KVTH wel degelijk een kleine sprong vooruit gemaakt om de haflinger in de sport te promoten. Het hoogste aantal inschrijvingen op de nationale bestond uit gebruikers rubrieken en ook bij de elitekeuring twee jaar geleden werd er plaats gereserveerd voor dressuurrubrieken. En ja het is nog niet veel maar,men moet ergens een begin maken. Maar als alle gebruikers hun lidmaatschap opzeggen omdat er niet genoeg naar hun geluisterd word? Waar blijven we dan? Het is zelfs zo dat ik al deze gebruikers die altijd zo hard lopen te klagen nog nooit op een vergadering gezien heb,zelfs niet toen het ging over een fokplan en sportpredikaten..

Zo'n hobby kost wel heel veel geld en als je helemaal niet serieus genomen wordt door het KVTH kan je je geld beter op een andere manier besteden lijkt mij.
Het KVTH heeft genoeg leden verloren de laatste tijd om zich af te vragen waar het fout zit, maar dat doen ze zelf niet.

gitje65

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 14:00

oma schreef:

Citaat:
Zo'n hobby kost wel heel veel geld en als je helemaal niet serieus genomen wordt door het KVTH kan je je geld beter op een andere manier besteden lijkt mij.

Jij slaat de spijker op zijn kop! :j

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:46

Zo, volgens mij is het KVTH veel leden kwijt geraakt afgelopen jaar.. :=
Ook ik heb het opgezegd. Mede ook om bovenstaande redenen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 21:48

Ik ben ook al een aantal jaar niet meer lid.

edelgold

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:01

KVTH provinciale leden vergaderingen.

Ma. 14 jan. Friesland/Flevoland.
Wo. 16 jan. Drenthe Dorpshoeve Westeinde 6 9415 PJ Hijken aanvang 20.00 uur.
Ma. 21 jan. Groningen.
Wo. 23 jan. Overijssel
Do. 31 jan. Zeeland
Ma. 4 feb. Zuid-Holland.
Wo. 6 feb. Noord-Holland /Utrecht
Vr. 8 feb. Gelderland.
Do.14 feb. Noord-Brabant.
Ma.18 feb. Limburg

Wie gaan er heen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 18:08

ik ga naar Overijssel

feoramore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 17:54

Ik ga naar noord-Holland Utrecht
6 feb