Waarom ga je niet naar de eigenaren toe en leg je het hele verhaal uit? Wachten tot er een ongeluk gebeurd vind ik een hele stomme gedachte. Als dat gebeurt, is het voor dat meisje waarschijnlijk definitief over met de paarden en dat wil je ook niet op je geweten... Denk ik?
pien_2010
Geplaatst: 02-01-13 20:33
Lijkt me niet zo moeilijk. Je spreekt tegen de eigenaren je bezorgdheid uit die je moet onderbouwen. En verder is het aan hen of ze nichtje wel of niet laten rijden want paard is van hen.
xTamay
Geplaatst: 02-01-13 20:34
Ik zou zeker niet wachten tot het wat gebeurt, ik zou de eigenaren wel proberen duidelijk te maken dat het gevaarlijk kan zijn voor hun nichtje.
antje_vip
Geplaatst: 02-01-13 20:35
Vertel dat je je zorgen maakt, dat je bang bent dat er ongelukken van komen en leg uit waarom. Als je vanuit jezelf spreekt voelen de eigenaren zich ws niet aangevallen en ben je ook niet onbeleefd. Daarna is het aan hun om te beslissen wat er gaat gebeuren...
__denise
Geplaatst: 02-01-13 20:35
Kun je niet beginnen vanaf de grond, dus het meisje ook grondwerk laten doen, poetsen en dergelijke. Dat kun je dan altijd uitbouwen tot longeren. Als ze daar meer vertrouwen in heeft en geen angst meer heeft kun je het wel proberen om haar erop te laten. In ieder geval duidelijk aangeven hoe je erover denkt, voor zover dat kan aangezien je de eigenaar niet bent.
Esmeralda
Geplaatst: 02-01-13 20:36
Denk dat je idd een gesprek aan moet gaan met de eigenaren.Vertel hoe je erover denkt. Maar onthou wel, het is niet jou paard, dus je heb er eigelijk "niks" over te zeggen. Wat je wel kan doen is, dat je het samen met het meisje doet. Samen longeren, evt rijden, maar dan blijf je er gewoon bij. Dan kan jij kijken of het goed gaat en het meisje krijgt een kans om over haar angst te komen.
FahyaFemke
Geplaatst: 02-01-13 20:36
inderdaad gewoon eerlijk met de eigenaren overleggen. en dat jij denkt dat de pony het kind gaat uitproberen. hoe oud ben je zelf? Je kan ook zeggen dat het b.v. verstandiger is als er een volwassene bij is.
En soms zijn paarden ook juist heel lief voor bange kinderen.. En misschien als jij of iemand anders er bij bent gaat het wel goed? Maar zou zeker je gedachte uitspreken, want wachten op een ongeluk is gevaarlijker natuurlijk... succes!
ze is 17?? Ik had een meisje van 10 verwacht. Je kunt het haar toch leren als ze 17 is snapt ze heus na een kwartier wel hoe longeren werkt??? Uit het topic komt een beetje naar voren dat jij de verzorgpony jezelf een beetje toe eigent en haar er eigenlijk helemaal niet bij wil hebben
Mereltje
Geplaatst: 02-01-13 20:46
Je kan het beste inderdaad overleggen met de eigenaren, maar ik zou niet zeggen dat je het 'niet wil hebben'. Je kan beter gewoon uitleggen dat je hebt gemerkt dat ze erg bang is en dat je denkt dat het een gevaarlijke situatie op kan leveren. Ik zou denk ik de eigenaren meer om 'advies' vragen. Zeggen van: "goh, meisje is wel erg bang heb ik gemerkt, hoe moet ik haar daarin begeleiden als ze wil gaan rijden? Ik weet niet hoe pony er op zal reageren'. Dan kom jij in elk geval niet negatief over tegenover het meisje en wie weet kunnen ze je echt helpen met begeleiden van het meisje waardoor ze weer van haar angst af komt. Of misschien beseffen ze dan, doordat ze er over na moeten denken, dat het toch geen goed plan is om haar te laten rijden.
Je hebt er inderdaad niks over te zeggen, dus ik zou zo 'naïef' mogelijk blijven tegenover de eigenaren, als je snapt wat ik bedoel. Niet meteen zeggen van 'kan niet'.
Maflinger_S
Geplaatst: 02-01-13 20:48
Ik neem aan dat de eigenaren hier al van weten, aangezien het hun nicht is?
Jullie zijn bijna van dezelfde leeftijd dus dat kan heel gezellig worden. Aangezien jij de haf al een beetje kent en blijkbaar niet bang bent, kan je haar begeleiden, eerst op de grond en later wellicht als ze toch gaat rijden. Rustig opbouwen.
stvieee
Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-13 20:48
tja, denk dat ik zelf ook te bang ben hem kwijt te raken.. Ik wil gewoon niet dat alles wat ik hem tot nu toe heb geleerd, wordt verpest door een bange ruiter.
Ik denk dat ik het nog eventjes aan ga kijken, als ik merk dat het niet goed gaat, ga ik pas in gesprek met haar + eigenaren.
Met eigenaren en nicht overleggen, allicht als het paard netjes te longeren is, haar eerst wat zitlesjes geven aan de longe, zodat ze haar onzekerheid richting dit paard kwijt raakt? Jij bent er dan bij als longeur en kan ook nog aangeven wat wel en niet handig is te doen met dit paard.