Mogelijke splitsing KVTH ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

edelgold

Mogelijke splitsing KVTH ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 03:01

Binnen de KVTH is een pad stelling ontstaan, dit komt door het niet goed functioneren van het D.B.
De trekpaard vertegenwoordigers hebben het voor het zeggen de Haflingers vertegenwoordigers worden belemmerd hun taak werk goed uit te voeren.
Er zijn leden die vinden dat het DB moet opstappen .
Voor een betere demoncratische samenwerking.
Als er binnenkort geen oplossing komt kan de KVTH zich mogelijk splitsen.
Er komt dan een nieuwe Haflinger stamboek vereniging.
Dit is geen goede zaak de haflingers en trekpaarden zijn kleine stamboeken.

De leden hebben recht te weten wat er binnen het KVTH bestuur gebeurd, de media weten het vaak eerden dan de leden .
Die lezen vaak de informatie pas veel later uit het KVTH blad.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 03:26

Mag ik, als leek, vragen wat het probleem precies is met splitsen?

Ik zit zelf in de Tinkers, het stamboek "Nederlands Stamboek voor Tinkers" (NSvT) betrekt zich alleen op Tinkers en weet zich prima staande te houden. Wel moet ik daarbij zeggen dat het het enige erkende stamboek van Tinkers binnen Europa is, het is het moederstamboek van bijv. het BTS (Belgisch Tinker Stamboek).

Dan hebben wij ook nog ICS-Nederland, Irish Cob Society Nederland. Dat is het stamboek voor Irish Cobs en Gypsy Cobs, en is actief in Nederland, Frankrijk, Duitsland, Finland, Denemarken, Noorwegen, Ierland, Zwitserland, Oostenrijk en Tsjechië. Zoals je ziet; een andere naam, maar in wezen hebben we het over hetzelfde paard.

Tot slot heb je nog ICS ltd. Nederland en het GCDHA. Dit zijn twee organisatie's die sinds een jaar samen zijn gegaan en nu als stichting (dus geen zelfstandig stamboek) functioneren voor moederstamboek ICS wat in Ierland gevestigd is.

Aan de hand van bovenstaande vraag ik me af in hoeverre er is/wordt nagedacht aan de optie om in samenwerking met andere Haflingerstamboeken in Europa verder te gaan.

edelgold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 03:51

HijadelaLuna schreef:
Mag ik, als leek, vragen wat het probleem precies is met splitsen?

Er wordt eerst een oplossing gezocht ,om samen verder te gaan .
Hopelijk lukt dat.
Dus van splitsen is nog geen sprake.
De KVTH is een vereniging van Trekpaarden en Haflingers.

Aan de hand van bovenstaande vraag ik me af in hoeverre er is/wordt nagedacht aan de optie om in samenwerking met andere Haflingerstamboeken in Europa verder te gaan.