Ik ben Samantha, en ik ben 22 jaar.
Ik overweeg eigenlijk al een hele poos om een eigen paard/pony te kopen.
Dit omdat ik niet de beste ruiter ben (beginner) en er hier in de buurt nergens echt verzorgpony's zijn die geschikt zijn voor me.
Gewoon lessen bij een manege vind ik niet leuk, omdat het me niet zozeer om het rijden gaat, maar om een band op te bouwen met het paard, de verzorging samen leren en plezier hebben.
Echter nu vraag ik me een aantal zaken af. (ik heb zelf nooit paarden gehad wel vroeger veel bij mn opa en oma gereden)
Wat kost een paard ongeveer per maand in onderhoud?
Ik wil graag een Haflinger, Fjord of een klein Tinker.
Dat is mijn belangrijkste vraag, want ik wil geen paard kopen en er daarna achter komen dat ik het toch niet kan betalen.
Stalling heb ik eens voor rond gevraagd:
* de stalling kost 185,- vol pension. Stal incl stro en hooi, dagelijks weidegang en in zomer 24 uur weidegang. Er is en rijbakje aanwezig.
* er zijn stallen beschikbaar vanaf E 170.- inbegrepen is dan hooi, stro, kuilvoer.en 2kg basisbrokken. tevens worden de stallen gemest en de paarden naar buiten gezet.
* optie 3 is eventueel bij mn oma. maar dit zou nog besproken moeten worden.
Verder ik weet dat je stalling nodig hebt, voer, drinken, wormenkuren, hoefsmid, tandarts, dierenarts.
Nog iets belangrijks dat ik vergeet? Ik heb echt al super veel gelezen, maar dit is maar heel even kort beschreven.
Dan zou ik nog twijfelen een ouder paard? of toch een jongere?
Ik heb ooit geholpen met het inrijden van een paard, maar dat was een ongelofelijke zachtaardige goedzak (eigenlijk was ie mijn droompaard) maar helaas verkocht

En vooral omdat het me eerst gaat om een band op te bouwen, zou het dan niet mogelijk zijn om vanuit die band van vertrouwen een paard in te rijden.
Met de gedachte als ie je vertrouwd en een rustig karakter heeft zal dit toch wel te doen zijn?
Ik hou er namelijk van om lekker rustig te rijden, in de bak vind ik het niet erg als ik een lastiger paard heb, maar voor op de weg wil ik er gewoon een die ik echt kan vertrouwen.
Die ik ook echt onder controle heb.
Ik wil echt rustig wat door de bossen rijden dan, en eventueel ook voor een kar. (om te leren mennen)
En dan last but not least, als jullie zo lezen wat ik met het paard wil doen, welk ras zou dan het beste bij me passen?
Als jullie zien wat ik er zo mee wil doen..
Haflingers heb ik ervaring mee..(ik vind hun natuurlijk ook mooi)
En Fjorden en Tinkers vind ik gewoon prachtige rassen die mij ook wel een mooi karakter lijken te hebben.
Ik weet dat hier al topics over geweest zijn, maar ik vind er niet echt met nuttige informatie.
Ik heb ook al op internet gezocht maar ik vind gewoon vrij weinig er over.
Ik hoop dat jullie me willen helpen. Ik ga namelijk geen paard kopen als ik niet zeker weet dat ik hem kan bieden wat ie nodig heeft.
Dus alle informatie is welkom, tijd heb ik er voor.
maar ik wil meer informatie over de rest hebben zodat ik met zekerheid kan zeggen ja ik ga het redden om het diertje goed te kunnen verzorgen.
Anders is het heel jammer, maar zal ik moeten wachten ermee.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met de informatie wat ik zoek.
En uhm sorry mocht ik dit toppic in een verkeerde rubriek gezet hebben, ik wist niet waar ik het het beste zetten kon
Groetjes,
Samantha

(king is zijn naam! van sandra....) erg leuk paardje van 16 jaar!! perfect paard om veel van te leren!!!