Ik heb mijn haff nou 3 jaar, het eerste halfjaar leerde hij zijn halster omdoen en normaal met me mee te lopen omdat hij alleen maar kon steigeren na elke pas we deden.
Daarna toen we normaal konden lopen en normaal konden borstelen en van alles en nog wat heb ik hem leren longeren en uiteindelijk na een jaar bezig te zijn geweest reden we al snel.
Het ging super. En hij was erg braaf, en als we naar de gallop gaan kwam er nog wel eens een bokje bij. Maar oke.
2 jaar super gereden (overal buiten,wedstrijd en in de bak) tot 2 a 3 weken geleden hij erg wild werd.
Ik liep met hem naar de bak (is 15 min stappen naar de bak) en waren eerst heerlijk aan het rijden maar meneer begon te bokken en weer te bokken,en dit keer zomaar in het niets en vele keren.
Ik dacht dat het veel energie was omdat ik toen net terug kwam van 1,5 week vakantie, nu 2 a 3 weken verder te zijn dacht ik dat het wel zou ophouden maar in plaats dat het ophoud word het erger.. op 1 dag ben ik er 2 keer vanaf gevallen terweil ik in deze 2 jaren nog nooit van hem was gevallen..
Gister stapte ik op en na 5 min (op de weg om naar de bak te lopen) begon meneer een kleine steiger te maken en te bokken.. dit vind ik gewoon veel te gevaarlijk omdat het wel een weg is met af en toe een auto of fietsers.. ben ik maar afgestapt en heb ik hem goed gelongeerd.
Wat kan ik nou het beste met mijn 5,5 jarige haf doen? gewoon door trainen in de bak,en vallen en verdergaan en opstaan? en goed consequent zijn? Omdat hij in zijn puberjaartjes zit..?
Hier een fototje van mijn ondeugje..