Handigg ?? !!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

RainbowDance

Handigg ?? !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 21:52

Heeeeii bokkers.
Ik vroeg me dus af of het handig is om een halfliner als verzorgpony of als eigen pony te nemen.
Wand ik ben niet zo lang *klein voor me leeftijd, zucht..*
En maar een beetje goed *met het rijden* met eigenwijze pony's...
Lengte heeft er denkt ik niet zoveel mee te maken, maar vraag me af of dit wel verstandig is.. :?

Nou aan jullie de vraag, is dit verstandig om te doen ?? >;)

( voor als jullie het miss nodig hebben hier mijn ervaring, lengte enzv.

:list: Lengte; ongeveer 1.40
:list: Het rijdt ervaring; ik rijdt nu ongeveer een half jaar maar ik rij al los in galop\rengalop enzo mijn houding kan soms wel wat beter. :o
:list: Ervaring; ik heb een veulentje *half* op-gevoed en had een voorwaartse leasepony, ik ging veel met veulentjes om ( nu is dat helaas iets minder) Meer ervaring is, nouja niet veel..
Heb wel eens op een bokkend en stijgerend paard gezeten en weleens een keiharde trap gehad, ik ben niet bang bij schrik achtige pony's\paarden en zit vaak op een paard dat er vandoor gaat. :=
:list: Nu ben ik ongeveer wekelijks bezig met twee veulen hengstje's. ( zet het erbij voor de zekerheid)

Dat was het!

Ik voel me nu heel penny achtig omdat ik dat met die veulens erbij zet en die hengsten :oo

Mitchall

Re: Handigg ?? !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:55

Ik zou sowieso met een verzorgpony/leasepony beginnen. Dan kan je zien hoe het is en heoveel werk je erin moet steken :)
Maar een haflinger is niet veel anders dan andere pony's hoor, je hebt lieve en ondeugende, pismerries en makke.
Maar zoek er één die bij jouw karakter past, dan komt het wel goed.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:56

Mag je een eigen pony?
En als verzorgpony zou ik gewoon op zoek gaan naar iets wat klikt. Waarom speciaal een Haf? Er zijn genoeg leuke pony's te vinden. Het belangrijkste is dat het klikt tussen jou en de pony en jou en de eigenaar.

RainbowDance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 22:21

Hihi, weet ik maar vind haflingers gewoon leuk en mooi, enzo.

@bellatrix , eum nou nee, haha, gwn zeuren en het mag wel maar moet het zelf betalen. Dus daar twijfel ik nog over..

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 22:37

x_mayra schreef:
Wand ik ben niet zo lang *klein voor me leeftijd, zucht..*

Lengte doet er niet toe hoor.

x_mayra schreef:
n maar een beetje goed *met het rijden* met eigenwijze pony's...

Een haflinger is niet per definitie eigenwijs hoor. Dat is karakter afhankelijk. Ras doet er dan niet toe.

Heb je een klik met haflingers? Stel zelfs een rijtje op met punten waarom jij zou kiezen voor een haflinger. Dat is aan jou de keuze. Dat kunnen wij niet voor je bepalen.
:j
Je ervaring die je beschrijft, allemaal leuk en aardig, maar begin nog niet aan een eigen pony :')
Het spijt me heel erg, maar op je manier van schrijven krijg ik de indruk dat je daar nog niet aan toe bent.
Ga eerst lekker opzoek naar een leuke haflinger als verzorgpony!

Succes!

RainbowDance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 11:56

Ja weet het, heb al een paar keer verzorgt enzo dus dat zo opzich wel kunnen, Nog wel bedankt! *D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 11:59

Hoe denk je op 11 jarige leeftijd een pony te kunnen betalen, als je pas vanaf je 13 een bijbaantje mag hebben? je hebt geen inkomen!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 12:13

Ik heb ook het idee dat je nog niet klaar bent voor een eigen pony. Je hebt nog erg weinig ervaring, en zo te zien weet je nog niet waar je aan begint. Wanneer je een pony wilt betalen lukt dit niet van je zakgeld ;) . Ik zou nog een paar jaar wachten, eerst wat meer ervaring opbouwen op een manege, en daarna een verzorgpony zoeken :j

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 12:18

Ik geef je 1 goede tip: koop nu nog géén eigen paard of pony.
Wij hebben het wel gedaan toen ik ongeveer evenveel ervaring had als jou, en dat is niet echt afgelopen naar verwachting :+

Ga lekker naar de manege, doe ervaring op, zoek naar een leuk verzorgpaardje, lees boeken over grondwerk, dressuur, etc, en begin te sparen. véél te sparen.
En als je nog een paar jaar ervaring extra hebt, dan kan je misschien eens kijken voor een leuke pony

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:27

nou mijn dochter rijd al ruim 2 jaar
en wij hebben sinds september een haflinger
hij is pas 3,5 jaar oud super cool karakter
maar sinds kort weet hij donders goed of er jong grut op rijd.
bij ons doet meneer alles heel netjes
maar bij dochterlief ook en op een gegeven moment gaat meneer aan de teugels trekken en echt trekken draakie.. dus denk als jij pas half jaar rijd.. en je hebt een haflinger met streken dit niet zo slim idee is.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 12:23

misschien is het inderdaad verstandig om nog even te wachten en wat meer ervaring op te doen. eventueel kun je beginnen met een leaspaard / pony, dan krijg je ook verdere ervaring in het verzorgen van een paar / pony. bevalt dit goed voor jou en je ouders, kun je daarna naar een eigen kijken.
hou rekening mee dat een eigen paard heel veel verantwoordelijkheden aan vast zitten.
zodra je aan een eigen toe bent, ga dan kijken na als het paard bij je past en pin je niet vast op het ras (en dat zeg ik, een echte hafgek). en een tip, ga niet voor een te jonge paard. aangezien dit je eerste eigen wordt. kies er eentje uit die de pubertijdfase al ontgroeid is. zeg maar van een jaar of 8. hiermee voorkom je dat je voor verrassingen komt te staan.

Nevaeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 12:30

Ik zou op zoek gaan naar een verzorgpony waar het mee klikt. Haflinger of niet.
Een eigen pony is niet erg handig als je 11 jaar bent, en dus geen tot een heel laag inkomen hebt.