haflinger wil er steeds van door gaan

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nagano

haflinger wil er steeds van door gaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 18:41

ik heb een probleempje
mijn haflinger is nu gelukkig zo ver dat hij na 3 maanden binnen
weer wat uurtjes op de wei apart mag gaan staan *\o/*
maar nu wil hij steeds als we hem daar naar toe brengen er vandoor gaan om naar zijn meiden te gaan
hij gaat dan staan stijgeren en bokken te gelijk
hoe kan ik dat hem afleren of me zelf aan leren hoe ik hem in de toom kan houden
het is een ruin van bijna 3 en al geholpen toen hij 13 maanden was
let wel op hij is er in die 3 maanden tijd wel uit geweest met wat te wandelen hoor heeft niet heel de tijd binnen gestaan

Marleen_

Re: haflinger wil er steeds van door gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:07

Mijn haflinger deed dat ook, eerst met terug zetten proberen te corrigeren, ketting onder de kin (maar ja dat is iets wat ik helemaal niet wil) puntje bij paaltje niks werkte. Ik werd het op een gegeven moment zo zat dat ik mijn zweep heb meegenomen en zodra hij naast me ging bokken heb ik een paar keer een flinke meppen op zijn borst gegeven, niet de meest ideale oplossing maar het was wel effectief hij heeft daarna nooit meer gedaan! Nadat hij wat meppen had geïncasseerd ben ik net zolang bezig geweest totdat hij normaal mee liep naar het land, als ik stopte moest hij ook stoppen, deed hij dat niet paar passen achteruit lopen, duurde een uur voordat ik bij het land was maar ik kan hem nu zonder problemen en bok escapades naar het land brengen!

noahlady

Re: haflinger wil er steeds van door gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:27

super consequent zijn!!
Gaat hij uit zijn plaat, streng zijn, door hem desnoods een kanl te verkopen, maar wel als dat indruk op hem maakt, of iets anders dat indruk maakt.
Verder lopen, doet hij weer ge, weer stil staan... net zolang totdat hij normaal doet en naar jouw luisterd,
Vooral consequent zijn dus!