Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Amanda schreef:Ik zit er ernstig over te denken om Jim een sportcoupe te geven.
Hij heeft momenteel manen die aan beide kanten hangen en net onder zijn hals uit komen.
Ze zijn gestopt met groeien, dus die mooie pennybos waar ik
Ik deed er vaak vlechten in, maar dan breekt zijn haar af en trok ik er vaak plukken uit.
Als het los hangt kost het voor mij veel onderhoud (veel cowboy magic, kammen zodat er geen klitten inkomen, enz.).
In de zomer (of eigenlijk vanaf dat de temp boven de 10 graden komt) wordt het erg warm onder de manen en gaat het broeien.Door het afbreken is het aan de onderkant erg uitgedund. Vooraan zijn hals is het sowieso korter dan op zijn schouder.
Het enige voordeel dat het heeft: het scheelt me een halsdeken met scheren in de winter.
En aan de andere kant vind ik het ook weer zonde om te kortwieken.
Heeft iemand ook een sportcoupe/korte manen bij zijn haf?
Kun je hier een foto (in link) van plaatsen?
Samsie schreef:Als je op google sportcoupe haflinger intypt krijg je er ook verschillende foto`s van
) of van auto's.

ik persoonlijk vind ook lange manen mooier bij een haffie mits de manen mooi dik zijn en geen happen ertussen uit... Als het een rommelige bende is dan zeg ik ook de schaar er in
hopelijk gaat dit nooit gebeuren bij mijn haffie

), maar misschien heb je hier iets aan?

jaa google vind ook alles heh
... Ik zou het gewoon doen... Ik ken ook iemand met een andalusier die had van dat dunne slierten haar wat ook bij de schouder heel kort was... Ze heeft hem toen echt heeeeeeeel kort geknipt nu ondertussen heeft hij een sportcoupe maar het ziet er veel verzorgder uit. Volgens mij wil ze wel kijken of het weer mooi lang kan worden zo niet dan zal hij wel weer heeeel kort gaan maar hij kan het absoluut hebben. Bij mijn haflinger zou ik het nooit durven die heeft zooooo;n dikke manenkam en manen net iets over de schouder ik vind het prachtig maar ook ik ben er bijna dagelijks mee bezig of het er nog allemaal aan zit. Heb ook al gehad dat er een hap uit was