Hoe het beste een haflinger te verkopen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daantje

Hoe het beste een haflinger te verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 19:22

Hallo allemaal,

Ik had een vraagje aan mijn mede haflinger liefhebbers. :)
Al een ruim aantal jaar ben ik in het bezit van een geweldige haflingermerrie.

Helaas is het moment daar dat ik er beter aan doe om voor haar een goed baasje te zoeken...
Nu vroeg ik mij alleen af wat is de beste manier om dit te doen?
Als ik op marktplaats kijk word je overspoeld met advertenties en krijg je eigenlijk amper reactie.

Iemand die tips heeft, zelf op zoek is of een ander goed idee heeft?

Mvg Danielle

kohtje

Re: Hoe het beste een haflinger te verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:24

Hele mooie foto's dat valt op. MP ,sporthorses. Geef duidelijk aan wat het dier kan .

Ils_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:26

Zelf heb ik mijn haflingermerrie op marktplaats gezet & op bokt. En nu heeft ze een super plekje op ameland mede door marktplaats! :+
als mensen echt interesse hebben bellen ze wel, hoeveel haflingers er ook opstaan.

Ils_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:26

kohtje schreef:
Hele mooie foto's dat valt op. MP ,sporthorses. Geef duidelijk aan wat het dier kan .

inderdaad. :j
met een goed & duidelijk verhaal en mooie foto's lukt het ook wel! ;)
succes!

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 19:30

Heel erg bedankt allemaal, hebben jullie nog tips over wat je in een advertentie het beste kunt zetten?
Het liefst geef ik de verkoop uit handen hiervoor heb ik dan ook een ander topic geopend, dit omdat ik me hier gewoon weg geen raad mee weet.
Ook zit er een verhaal achter haar dus weet ik niet wat ik in dat opzichten het beste kan doen :)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:35

Ik heb een haflinger via marktplaats gekocht en ben op hem gevallen door de goede foto's van hem.

Mooie foto's is de 33% van de verkoop.
Een (spelfout vrije) verhaal over wat de haflinger kan, heeft gepresteerd etc. is ook erg intressant natuurlijk.

Wees eerlijk en duidelijk in je advertentie, en houdt in je achterhoofd: De paardenmarkt ligt op z'n gat.
Mijn pony stond ook ruim 9 maanden te koop... (gelukkig heb ik hem nu :D )

Op bokt kan je je haflinger ook zetten. Wél is het een nadeel: alles is terug te vinden.
Stel je zet een pony op marktplaats, waar je een heel verleden mee hebt, die je geplaats hebt op bokt, dan verkoopt het een stuk moeilijker...

Succes!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:38

Stokmaat,leeftijd en wat ze kan. Dus nivo dressuur,springen ,wat ze kan met vd.
Wat haar karakter is,of ze geschikt is voor kinderen,gezondheid en haar conditie nu.

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 19:40

Nou het is niet zozeer dat het een naar verleden is hoor, we hebben onze ups en downs gehad en ze is gewoon een echte merrie en haflinger :D
Het gaat er meer om dat ze een verlamming heeft aan haar mondje waardoor haar lip en tong voor een deel verlamd zijn.
Hier heeft ze verder geen last van maar dit is wel iets wat mensen moeten weten uiteraard.
Ook heeft ze last van een pollen allergie die opspeelt in de lente/zomer.

Heel erg bedankt voor je tips, ik heb wel een aantal goede foto's van haar.
Wat fijn dat je jou paardje op deze manier gevonden hebt! Veel plezier samen :D

NikkiLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:11

Als hij voor beginners is, erbij zetten. Veel mensen zoeken makkelijk beginnerspaard :D
Beetje aanprijzen natuurlijk :o
Veel succes!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:58

Wees eerlijk en zet er zoveel mogelijk info in.. Goede mooie sprekende foto's doen al heel veel want er zijn zoveel advertenties met slechte foto's

mg911

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:09

Goed duidelijk typen, hoofdletters en punten etc. gebruiken. Ik ben niet opzoek naar een eigen paard maar merk dat ik me er aan erger bij advertentie's als er geen leestekens zijn gebruikt, of geen hoofdletters. Ook gewoon eerlijk zijn over eventuele beperkingen. Ook is het fijn als in de 'titel' duidelijk staat wat voor pony het is, dus ipv 'haflinger' zou je dan neer kunnen zetten 'brave haflinger merrie' of 'pittige haflinger merrie' :j. Is al gezegd, maar mooie foto's zijn erg handig, eentje van hoofd, een duidelijke stand foto & een nog een foto onder het zadel (duidelijk).
hoop dat je er wat aan hebt ! :)

hinkewal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:17

NikkiLoves schreef:
Als hij voor beginners is, erbij zetten. Veel mensen zoeken makkelijk beginnerspaard :D
Beetje aanprijzen natuurlijk :o
Veel succes!

Juist eerlijk zijn, dan verkoop je je paard het snelst, en als je niet eerlijk bent staat je paard binnen nowtime weer te koop!
En hoe meer tekst hoe meer iemand op een paardje valt, heb het zelf ook als ik een advertentie zie, het verschil tussen 5 regels en 100 is dat bij 5 ik de advertentie gelijk wegklik. Zet je pony pas op marktplaats als je alle foto's hebt verzameld een een goede aansprekende tekst op word hebt gezegd, ook is het handig om de minpunten onderaan de advertentie te zetten, als je ze gelijk bovenaanzet dan denken mensen ook van ik kijk wel even verder, en onderaan hebben ze de hele tekst al gelezen en dan nemen ze het vaak voor lief dat een pony bv liever niet alleen op de trailer gaat.

Succes!

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 12:13

Ik had ook hele mooie foto's geplaatst :) daar kwamen dan ook gigantisch veel mensen op af. En ja het is ook gewoon een heel mooi dier al zeg ik het zelf :P. Maar door de schoonheid kan je ook misleid worden ik kreeg ook reacties van opa's/ oma's en ouders die een pony zochten voor hun kinderen. En al die kinderen werden natuurlijk ook heel erg verliefd op de prachtige plaatjes terwijl er ook in de advertentie vermeld stond dat het geen makkelijk paardje is zeker niet voor beginnende en angstige ruiters. Nee ik zou mijn haffie nooit aan kinderen verkopen :o ...

Maar als ik wilde was ik mijn haffie dus zeker binnen 2 weken kwijt voor een leuke prijs :) maar ik ben zelf ook afgehaakt. Heb besloten haar toch nog maar niet te verkopen... En dus ook besloten om heel hard te werken aan mezelf. Een paardje voor in de toekomst erbij sluit ik ook absoluut niet uit maar mijn knollie gaat voorlopig niet weg..

haffie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 22:46

hallo,

ja op marktplaats valt het nu opzich wel mee met 'drukte' qua haflingers,
Je moet er gewoon voor zorgen dat je een mooi plaatje op de voorgrond hebt, en dan trekt het veel mensen aan die naar een haflinger opzoek zijn.
Je hebt veel de zelfde advertentie's op marktplaats dus je hebt zowieso veel kans dat je veel mailtjes krijgt als je maar voldoende informatie hebt en fatsoenlijke foto's!

hopelijk heb je wat aan mijn advies haha.

Groetjes!

noahlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 22:54

zorg er inderdaad voor, dat je er uitspringt met mooie goede foto's!
En eventueel een filmje in een linkje in de advertentie!
Zorg dat je bovenaan blijft staan op Marktplaats, door hem er telkens weer opnieuw op te zetten, met iedere keer een nieuwe/andere beginfoto.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 23:01

Ik vind het altijd fijn om eerst op een rijtje te hebben wat voor paard het is dus :

- geslacht
- leeftijd
- stokmaat
- afstamming
- niveau dressuur

en vervolgens een verhaal, geen verkoopverhaal maar gewoon een eerlijk verhaal. Heb ook een hekel aan zielige verhalen. Gewoon een spontaan eerlijk luchtig verhaal.

SanneVL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 18:22

ik heb ook een hafje gekocht terwijl er heel veel op marktplaats stonden. mensen die intresse hebben nemen echt wel contact op. ik zou op meerdere site's een advertentie zoeken. ook zou ik in de advertentie veel vertellen over hoe je hafje is en wat ze kan zodat mensen al wat weten voor ze contact opnemen. een mooie foto of meerder foto's doet ook goed.

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 19:09

Allebei mijn haflingers heb ik gekocht via MP. In beide gevallen ben ik gevallen op het koppie. Dus mooie foto's is zeker een voordeel.
En verder altijd eerlijk zijn over eventuele gebreken. Mensen die er echt voor gaan nemen die op de koop toe als ze het weten. Als je een paard koopt en je komt er later achter dat er gebreken zijn die verkoper had kunnen/moeten weten voor je je als koper bedonderd en loop je als verkoper nog risico op een rechtszaak. Dus altijd eerlijk zijn! En als je het niet op MP wil zetten, zet er dan iets in dat er iets mee is en dat het wil vertellen als mensen serieuze intresse hebben.
Een richtprijs erbij is ook altijd wel handig.