Ik heb dus sinds kort een Hafje en eigenlijk best wel raar, ze heeft GEEN winterhaar en ze staat ook niet onder een deken.

Even een beetje duidelijker schetsen:
Ze heeft dit jaar nog geen deken opgehad. Vorig jaar in de winter wel, maar dan enkel als het echt nachten na elkaar vroor. En dan was het een dun regendekentje dat ze op kreeg. (Informatie en deken gekregen van de vorige baasjes)
Het rare is, ze heeft dus echt geen witerhaar!
Ik weet niet of je dit hier kan zien... http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1573154
Nu was mijn ervaring dat Hafjes toch net veel winterhaar krijgen (ben enkele jaren gaan kamp geven op een haflingermanege en in de herfst-, kerst- of paasvakantie stonden die paardjes toch altijd goed in het haar.
Ik ben nu echt aan het twijfelen of ik haar niet een dikker deken moet kopen. Ze gaat overdag op wei (van 7tot7 ofzo) en staat 's avonds in de stal. Als het buiten echt hard vriest, vriest het binnen en zeker in haar stal ook. Ben sowieso wel van plan om ergens deze week haar regendeken op te leggen, begint nu 's nachts toch echt koud te worden.
Hebben jullie ook Hafjes met weinig of geen winterhaar of iemand hét idee over wat ik met haar deken moet doen?