Zoals de titel al zegt zit ik met een dilemma. Moet ik mijn haflinger wel of niet scheren?
Cheline is (normaal) een pitte tante, lekker veel energie, de wil om te lopen en te presteren. Nu de koudere maanden eraan komen is ze weer druk in de weer haar wintervacht aan te maken. Maar wat me al opvalt is dat ze haar energie verliest. Daarnaast moet ik als ik 10 min. intensief rij minimaal een half uur uitstappen om haar koud en op adem te krijgen. Nu vind ik het niet zo erg om lekker met mijn paardje bezig te zijn, maar ik zit nou eenmaal in 6VWO waar veel tijd in gaat zitten. Ik heb voor mijzelf een grens lopen van minimaal 4x in de week rijden. Dit red ik aardig en vaak rij ik vaker.
Mijn training bestaat uit sowieso uit 15 min in stappen en daarna begin ik met 'echt' warm rijden in draf en galop, meestal is ze al drijfnat na het in draven en dan komen de galop en de zwaardere oefeningen er nog bovenop. Kortom: lang uitstappen dus. Hierdoor begin ik er soms al een beetje tegenop te zien om te gaan rijden omdat ik weet dat ik zo lang moet uitstappen terwijl ik ook veel aan school moet doen.
Scheren lijkt dus een goede optie, nu heb ik al met mijn instructeur overlegt en hij zegt dat het een goede optie maar: ik moet wel in mijn achter hoofd houden dat we thuis een open stal hebben (wel een normale box, maar 1 zijde van de schuur is open)
Nu zit ik dus met een dilemma, hopelijk kunnen jullie me een beetje wijsheid geven

PS misschien kunnen jullie me ook vertellen of jullie eigen paardje geschoren is, en zo ja hoe ie geschoren is en wat voor dekens hij op heeft. Cheline loopt momenteel al met een aardig dikke winterdeken op, om haar vacht zo kort mogelijk te houden.
Liefs lucky16