Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sita_ schreef:Aardig lang hoor Vankje, maar het is ook maar net hoe schoon je paard is..
Ik moet elke zomer tot een keer of 3 op keuring met mijn Haffies, dus die worden aardig wat gewassen en gepoetst.. De laatste keuring was 3 Sept. en het paard in kwestie is nog steeds aardig schoon, enkel de achterkant van de staart is wat grijs..Staat gewoon buiten en alles, ze is vrij schoon op zichzelf..
Sita_ schreef:Hier altijd mooie witte staarten, ik heb dan ook een heel wasritueel
Eerst weken in groene zeep, daarna weken in biotex.. Net zo lang tot het water niet meer vies word..
Daarna inzepen met teershampoo, 5 minuutjes laten inwerken en direct daaroverheen zilvershampoo of Yellow Out. 10 minuutjes in laten werken en uitspoelen met koud water en azijn.. Insprayen met anti klit en aan de lucht laten drogen..
Palmbierlove schreef:de haflinger waar ik op rijd,
heb ik pas zijn staart gewassen met zilver shampoo (van de kruidvat)
na 3x wassen was het ergste vuil eruit, maar nog niet helemaal wit,
het was volgens mij al een hele poos geleden (juni) dat hij was gewassen..
hier worden ze eigenlijk alleen gewassen voor een wedstrijd..
betadine had ik toen idd als tip gekregen van een stalgenoot..
xxxxxx2000 schreef:Sita_ schreef:Hier altijd mooie witte staarten, ik heb dan ook een heel wasritueel
Eerst weken in groene zeep, daarna weken in biotex.. Net zo lang tot het water niet meer vies word..
Daarna inzepen met teershampoo, 5 minuutjes laten inwerken en direct daaroverheen zilvershampoo of Yellow Out. 10 minuutjes in laten werken en uitspoelen met koud water en azijn.. Insprayen met anti klit en aan de lucht laten drogen..
hoe vaak doe je dit dan Sita?