Hoe slim is jullie Haflinger ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

wannette

Hoe slim is jullie Haflinger ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-11 17:00

Mijn inmiddels 16 jarige haflinger merrie Ninja van Steenbergen, die ik inmiddels al weer 11 jaar heb, is super slim.
Ze kan zonder problemen de deur naar de stal openmaken, wat ze vooral doet als haar bakje met biks die ze als beloning na een rit krijgt, te lang op zich laat wachten.
Zij was de eerste op stal die in de gaten had dat ze met haar tanden de pin uit de scharnieren van haar staldeur kon trekken waardoor ze al het hooi en biks, muesli en andere lekkere hapjes die lagen opgeslagen, voor zichzelf had.
Het deksel van de biks-ton draaien met haar mond is voor haar een fluitje van een cent.
Als ze op stal gaan dan loopt Ninja altijd eerst de stal van een van de andere paarden in om te kijken of daar al wat lekkers in de voerbak zit, is dit het geval, dan schrokt ze dat eerst naar binnen voordat ze naar haar eigen stal loopt.
Ze mest alles op 1 hoop zodat haar stal schoon blijft.
Plassen doet ze tegen de zijwand of vlak bij de deur zodat de urine op het gangpad loopt en haar stal droog blijf.
Toen ze een keer op haar falie kreeg van de hoefsmid omdat ze steeds ging trekken met haar been en niet stil wilde blijven staan ( in haar jongere jaren ) poepte daar als reactie op in zijn gereedsschaps koffer.
8 week later toen hij weer kwam deed ze dat nog eens dunnetjes over, een welgemikte hoop in zijn gereedsschaps koffer.Ditmaal had ze geen straf gekregen ,maar ze was het van de vorige keer nog niet vergeten.
Als we moeten lachen lacht ( hinnikt ze mee )
Wil ze graag een koekje dan doet ze haar kunstje alvast uit zichzelf ( op een plastic zeil staan b.v. )
Bij vaardigheids proeven kijkt ze naar de pionnen, bij ringsteken weet ze precies wanneer ze snel moet en wanneer langzamer.
Maak ik links een volte dan maakt ze uit zichzelf rechts een volte als ze de kans krijgt.
Ze kijkt naar links en rechts als we langs zijstraten komen en komt er iets aan dan stopt ze uit zichzelf.
In een aangespannen groep zorgt ze zelf voor voldoende afstand en draaft aan als het gat te groot wordt.
En natuurlijk kent ze de weg naar huis op haar duimpje.
Wie heeft een Haflinger die net zo slim is, of misschien nog wel slimmer ? ( wat ik me niet voor kan stellen, haha ! )

Lana_89

Re: Hoe slim is jullie Haflinger ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 19:04

Haha, das keigrappig... :D
Echt een slim knolletje heb je :D

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 23:58

Tris >> Heeft gezien hoe ik het stroomdraad openmaak namelijk bij het handvat. Meneer denkt: Oh maar dat kan ik ook? En zo had hij met zn tanden het handvat omhoog gewipt en was meneer los :')

wannette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 19:39

Maar goed dat jouw paardje Tristan niet samen met onze Ninja op stal en in de wei staat, dan gingen ze er samen vandoor ! /3 /3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 09:48

Haha wat grappig! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 12:53

Veel te slim.. Maakt haar stal open (dubbele grendels) en het draad van de wei (stroom erop en dan zo'n handvat die ze vastpakt en hem vakkundig losmaakt, hebben er nu een touwtje aan vast moeten maken en dan om de paal heen) enz. Haar zoon die ik heb verkocht is net zo.. Daar krijg ik nog steeds grappige pb's over wat hij nu weer heeft geflikt!!

cakkie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 09:08

mijne maakt knopen los wanneer je even niet goed oplet.
verder kan hij allerlij truckjes die hij regelmatig uit de kast haalt opm wat lekkers te krijgen..
even uit zichzelf laten zien hoe goed hij dat allemaal wel niet geleerd heeft..:-)

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 15:40

Mijn jonge 3 jarige ruin is echt heel slim.. leergierig en begrijpt gewoon heel snel wat de bedoeling is.
Zo wilde ik hem een sprongetje laten maken. Ik neem hem mee aan het halster en ren samen met hem naar de hindernis en we springen! Meteen beloond en toen nog een keer maar dan zonder touw dat hij mij moest volgen. Dat deed hij ook heel braaf en toen meteen beloond. Ik liep al trots naar het hek om mijn spullen op te gaan bergen. Ik kijk nog niet om of zie hem vanuit mijn ooghoeken terug lopen naar de hindernis. Ik draai me om en hij springt! Komt vervolgens heel trots naar mij toe gedraafd en steekt zijn neus in mijn hand 'waar is mijn beloning??!!' kijkt hij mij verbaasd aan?
Mijn mond viel open... ik was stomverbaasd. Zo snel had hij dus door wat hij moest doen voor wat lekkers :P

_lieff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 15:44

Dievan mij maakt ritsen los. Als je er naast staat met je jas aan: Prrrrts, en je jas is los :=
Ook ben ik net wat begonnen met grondwerk/vrijheidsdressuur en dat pakt ze ook heel goed op :j

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 16:11

mij vptje pakt altijd de bandage op als ik ze net heb opgerold en rent ze er mee van door :+
je moet de deur van de bak op slot doen anders gaat ze mooi staan teuten bij de koeien 8-)
en als de hond achter haar aan gaat springt ze opeens opzij en dan rent de hond door ;)
ik ga ook beginnen met vrijheids dressuur maar dan moet ik wel zelf eerst gaan leren :D

wannette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 18:50

Geweldig al die verhalen over jullie slimme Haffies ! /3 O:)

xMaritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 19:18

Ik kan zóó ontzettend lachen om Haflingers :') Was eerst helemaal geen fan van ze, tot dat ik een Haflinger mocht bijrijden. Ook zo eentje die zichzelf heeeul grappig vindt. Gaat bijvoorbeeld als ie op het land staat, en ik aan de andere kant mest aan het opruimen ben vrolijk naar je toe lopen, om naast de kruiwagen te staan poepen, en rent daarna weer vrolijk terug naar de andere kant van het land :+ Stond wel even raar te kijken!

MiSsY_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 20:17

_lieff_ schreef:
Dievan mij maakt ritsen los. Als je er naast staat met je jas aan: Prrrrts, en je jas is los :=
Ook ben ik net wat begonnen met grondwerk/vrijheidsdressuur en dat pakt ze ook heel goed op :j

Ja heel fijn, ze BLIJFT achteruit lopen, vandaag de hele tijd met de lessers, arme kids, die lessen gingen haast achteruit! :+. "A-C grote volte achteruit!" :+
Maar ontopic, haflingers zijn wel slim over het algemeen, jammer dat hun dwarsigheid vaak voorop staat xD :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:06

Volgens mij zijn haffie's altijd slim! Mijne pikt juist tijdens het rijden alle dingen enorm goed op. En ze herkent zelfs haar eigenaar van 6 jaar geleden nog als ze die tegenkomt tijdens een bosrit bijvoorbeeld. heel grappig.

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:10

Haflingers zijn zekeer slim. Mijn verzorg ook, ga je longeren, denk maar niet dat ze het doet hoor.. Blijft gewoon gezellig theeleuten met dr eigenaar ...

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 07:20

die van mij is te slim hij weet als hij een halster om krijt dat hij iets moet gaan doen en dus loop hij nu weg als hij mij al met het laster ziet
en ik wil hem alleen maar om doen om hem te laate wennen er aan hij is pas bijna drie dus oei daar ga ik mijn handen aan vol krijgen hihihihi

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 22:07

Jeetje wat een slimme haflinger! Mijn haf is ook érg slim, maar zó slim denk ik nou net niet! Haar hele stal is ook smerig als ze er 1 nacht in heeft gestaan. Maar qua gedrag is ze best eigenwijs, en ze is erg leergierig :)

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:50

*als ik een sms of telefoontje krijg tijdens het longeren gaat hij ook gewoon stilstaan :') Tja, ik mijn aandacht niet bij hem, hij dan ook niet bij mij..
*Krijgt de meest onmogelijke knopen los als hij vaststaat op de poetsplaats

En deze is niet slim, maar eigenlijk wel 1 om neer te zetten.
*Heeft schijt aan stroomdraad, als hij het nodig vind om aan de andere kant van het lijntje te gaan eten, heeft hij daar wel een schok voor over. Heel vervelend voor de staleigenaar, die alle paarden terug mag gaan halen en alle paaltjes weer mag herplaatsen..
En gelukkig nog geen verwondingen..

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 21:05

Mercury is ook heel erg slim... Ze krijgt alles open, van die beveiligde voertonnen en natuurlijk ook de voerwagen. Ze rolt onder de draad of hek door, als ze bijvoorbeeld een appel uit de boom wilt gaat ze op twee benen staan, haar stal krijgt ze open, ze kan haar knopen los maken, zo om haar touw draaien dat ze alsnog los komt en ze leert ongelooflijk snel.. Vrijheidsdressuur is daarom ook een makkie met haar haha. En bij het longeren, als ik even niet op let piept ze er alweer tussen uit enzovoorts enzovoorts haha

wannette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 21:27

Dat klinkt al aardig als mijn Ninja uit de eerste post.

Essterretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:44

Onze is ook de slimste van stal

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 15:40

hahaha geweldig al die verhalen!
Zo erg is mijn verzorghafje nog niet.

Hij weet dat als hij moet plassen dat hij de stal in mag. Dusjahoor meneer hangt zn ding eruit en kijkt me aan 'Mag ik de stal in!!' ik nja is goed. Blijkt nou.. had me vriendin wat voer in zijn bak gelegt xD

Ook toen hij kreupel was en niet hoefde te werken, kreeg toen door dat hij dan lekker in de paddock mag staan en niks hoeft te doen. Dusjahoor meneer bleef maar kreupel... ga je voor de verrandering omdat het lekker weer is buiten stappen, opeens was hij niet meer kreupel... Arme pony moest daarna weer gewoon lopen en zodra hij doorhad dat het niet werkte liep die dan ook niet meer kreupel :p

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:15

Heul slim. :')

wannette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 17:08

haha, die haf is ook goed slim zeg !!

LoVaLiCiOuS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 12:30

@Wanette ....

Zou je mij een mail willen sturen.. volgens mij heb jij de Ninja die ik van jongs af aan heb gehad.
Zou graag willen weten hoe het met haar gaat. Ik heb haar jeugd vriendje Jonker een tijd niet gehad en nu sinds paar maanden weer terug! Die twee waren onafscheidelijk.

Hoor graag van je!

Groetjes Sandra