N.v.t.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fu_Qi

N.v.t.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 17:57

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 08-11-24 10:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Sita_

Re: Nakomelingen van Hf.Wallenstein heeft iemand ervaring er mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 18:00

Als je al jou bovenstaande 'symtomen' het beste kan samenvatten in het woord 'clown :+ '..
Dan zeg ik, je hebt een heerlijk paard..

Ik heb zelf 1 ruin van wallenstein en een twentermerrie waar Wallenstein de opa is en het zijn 2 clowntjes, er is altijd wel weer een avontuur te beleven met die 2, maar het zijn o zo eerlijke paarden.. :)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 18:01

Hier heeft een Wallenstein gestaan van een pensionklant. Die ging aan de ren. Ik heb al meerdere mensen gehoord dat nakomelingen van deze hengst dat doen.
Hij is inmiddels al in div. andere handen overgegaan en schijnt nu de goede eigenaar (es) te hebben getroffen.
Wil je meer weten dan moet je even naar beertje12 mailen hier op bokt!

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 18:05

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 08-11-24 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 18:06

Ik bedoel rennen in de zin van er in paniek vandoor gaan eigenlijk!

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 18:16

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 08-11-24 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 18:50

Ik rijd een wallenstein merrie. Fokt ontzettend goed!

In omgang en met rijden is ze heel eerlijk maar ze kan zichzelf snel opfokken en er is vaak wel weer een avontuur mee te beleven.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 19:17

In mijn profiel en onderschrift staat mijn Wolder. Hij is een eenkennige (moet niet veel van anderen hebben), lieve, mooie, werkwillige nakomeling van Wallenstein. Wolder kan zich ook opfokken, kan soms draken, maar alles kan je weer omzetten in werken. Hij heeft attitude voor 10, kan soms wat geprikkeld reageren maar is echt een super dier om mee te werken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 03:41

Hier ook eigenaresse van een Wallenstein merrie, en vind juist dat ik zo'n heerlijk dier heb. Het is zeker geen dooie , en ze hoidt er een heel eigen mening op na, is gevoelig ( inteovert) maar eigenlijk ook erg braaf enkoel in het hoofd.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 13:35

Dat koele in het hoofd kwam gister bij Wolder op buitenrit ook naar voren, we reden in het donker (waren in de schemering vertrokken maar het werd heel erg snel donker) en er kwam een groep dronken fietsers aan onder een brug door aan, HEEEEEUU EEN PAARD ! en keihard schreeuwen roepen en continu bellen, Wolder stond er echt bij te kijken van wat doen jullie. Het enige wat hij deed was wat maaien omdat hij het wat te lang vond duren dat hij moest wachten (wat die mensen weer eng vonden en ze mooi nog een extra meter opschoven). En daarna nog een groep stomdronken mensen tegengekomen die stonden te schreeuwen, vond hij wat vreemd maar hij loopt er heel rustig langs. (Was een enorm feest geweest, hele happening hier in de omgeving van het jaar, dus er waren flink wat glazen gevuld). Zo zie je maar, sterk karakter maar toch zo betrouwbaar.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:28

heb ook een dochter van wallenstein, een echte sloper: sloopt dekens, hooizakken, speelbal, voerbakken, manegeletters, stroompaaltjes, draden (moet ik doorgaan!!!!)
maar ook een behoorlijke troetelkont, knuffelkont, aandachtschooier, slijmbal en is vooral een eigenwijze dwarskontje.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 21:32

Gohhhhhhhhh Wallensteintjes opfokkerig??? Hoe kom je erbij haha. Hij geeft idd pittige nakomelingen. Ik heb zelf een merrie gehad en een vriendin heeft een ruin gehad (beide wallenstein als paps) en hebben beide geen makkelijk karakter. Maar daar in tegen wel erg aanhalig en lief. Alleen ontzettend ondeugend.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 21:33

myk_en_shant schreef:
heb ook een dochter van wallenstein, een echte sloper: sloopt dekens, hooizakken, speelbal, voerbakken, manegeletters, stroompaaltjes, draden (moet ik doorgaan!!!!)
maar ook een behoorlijke troetelkont, knuffelkont, aandachtschooier, slijmbal en is vooral een eigenwijze dwarskontje.

haha lekker spuit 11 van mij (gaat om dezelfde merrie dus)

Madam is dus geen steek verandert? (alleen sloopte ze bij mij geen dekens, maar dat deed haar weidegenootje wel voor d'r)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 08:18

Zo ik had veel typefouten in mijn bericht. Dat krijg je vanaf een mobiel met touchscreen. Vanaf de ipad gaat het iets beter :)
Dat slopen is wel erg grappig. Bij Hillie valt dat mee, ze is meer van alles te moeten aanraken en dus omgooien ( dingen van de bakrand) , rondzwaaien met een zweepje in je mond ( ze heeft er al eens een doorgebeten :). ) , zadel van de talrand aftrekken etc..
Maar het belangrijkste. Wallensteins zijn zoooo ontzettend mooi <3

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 08:28

Ik heb ook een afstammeling van Wallenstein, een ruin. Wester was een draakje dat hij bij mij kwam, maar nu een schat. Met alles heeft hij veel duidelijkheid nodig, wanneer hij iets moeilijk vindt gaat hij rennen, kan soms drammerig zijn, maar vaak werkt hij goed mee. Meneer is gek op aandacht en eigenlijk altijd vrolijk. Niet schrikkerig ingesteld, al kan ik helaas (nog) niet alleen met hem buiten rijden. Hij sloopt overigens ook alles..
Ik herken het meeste wel van wat er in de beginpost staat genoemd, alleen dat opfokken niet, daar doet Wester niet aan ;-)

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 08:40

Ook ik heb er een afstamming van, een 5jarige merrie...alle eigenschappen zijn al gezegd :+ Ik zou alleen maar in herhaling vallen.
Ik heb de raad gekregen van mijn trainer om haar nooit weg te doen! Ze is heel snugger en leergierig.
Haantje de voorste, om het zo te zeggen... het minste wat er beweegt of van plaats verandert, heeft ze in de mot.
Er is altijd leven in de wei, zonder haar zou het hier oersaai zijn :D

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 19:32

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 08-11-24 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:40

Wolder was aan het begin erg.. Dan brak hij uit (Nu zit er extra slot op stal), en dan in de ochtend kwam de staleigenaar de gang binnen en ALLES lag op de grond ondergekwijld. Dekens,halsters,touwen,dekjes,peesjes :+ . Verder maakt hij ruzie met stalhulpen en is het ook een draak in de weide :P

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 19:45

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 08-11-24 10:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:47

Is het zo'n kleintje jou Wallenstein?

Prutsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:49

Wij hebben een 11 jarige dochter van Wallenstein. Onder het zadel pittig, werklustig maar zeker ook leergierig. Weet wel dondergoed wie er op haar zit en dat in zowel positief als negatief opzicht....wanneer er iemand opzit die wel een beetje kan sturen maar mevrouw niet aanpakt gaat ze heerlijk uitproberen. Niet gemeen maar weet ze ineens niet meer waar bepaalde hulpen voor staan :+ . Wilt u linksaf??? Dan ga ik toch lekker rechts! Dus een heerlijke clown!
Wanneer mijn meervoudige gehandicapte zusje erop zit, waar we haar overigens voor gekocht hebben, is ze zo ontzettend braaf! Ze zal dan geen pas verkeerd zetten. Echt een toppony! We konden voor ons doeleinde geen betere pony wensen!
Helaas staat ze nu al ruim een half jaar op verplichte boxrust en nog tot december te gaan.... |(

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 19:51

.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 19:52

.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:55

Hier heb je Wolder zijn manen, ze zijn dik en lang. Nu groeit het niet zo hard meer, maar veel langer hoeft het van mij voor het mooie ook niet te zijn. (Ze zijn wel langer dan dit nu)
Afbeelding

Maar Wolder heeft dan ook geen eczeem (Maar met deken kunnen ze nog extreem lange manen hebben met eczeem ;) ) . Wolder heeft het nu helaas wel gevlochten, hij stond er anders nat van het zweet onder.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:40

0152141488 schreef:
Weetje wat me op valt,
bijna alle na komelingen van hf. Wallenstein hebben lange mooie dikke manen maar de mijne zero wel dikke maar geen lange. niet tot de schouders.
De heeft hele korte manen. Maar ze heeft ook exzeem....

groeit de manen bij jullie haf, ook zo snel ?

Veel gelijkenissen, mijn dondersteen heeft ook eczeem en ze meet maar 135cm...wel zwaar gebouwd, heeft ze van de moeder ;)
Momenteel heeft ze bijna geen manen meer, maar in Maart zijn ze weer 15à20. Ze zit nu in een goed eczeemdeken en dat doet haar goed, is veel rustiger geworden