Deze haflinger kopen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaravdW

Deze haflinger kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 16:36

Hoi haflinger kenners en liefhebbers! Ik ben op zoek naar een haflinger om mee te gaan mennen. Het gaat mijn eerste paard worden. Ik ben vrijdag op bezoek geweest bij een paardje en heb dit filmpje gemaakt Zouden jullie mee willen kijken of dit paardje goed loopt?

it_is_me

Re: Deze haflinger kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 16:42

Ziet er leuk uit! Loopt lekker vlot. Jong paardje?

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 16:43

dit mag niet is dubbel geplaats

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 16:43

Nou die man heeft overduidelijk nog nooit een paard gelongeerd? :P
Ik vind hem/haar eerlijk gezegd vrij stijf ogen van achteren. Vind het paard kort lopen. Vooral rechtsachter. Naar mijn mening té kort.
Wat is de leeftijd van dit dier?

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 16:46

Hij is 5 jaar oud.

@nagano, sorry, mag ik niet op meerdere plekken op bokt om advies vragen? sorry ben nieuw hier, als het niet goed is kan er 1 weg. Ik had em bij aangespannen neergezet en toen vond ik dit haflingerhoekje, dat leek me ook een goede plek om mijn vraag te stellen!~

ilonatjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 16:48

wat dacht je van hem te laten keuren?

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 16:49

dat ga ik zowiezo laten doen!

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 16:49

BarbaravB schreef:
Hij is 5 jaar oud.

@nagano, sorry, mag ik niet op meerdere plekken op bokt om advies vragen? sorry ben nieuw hier, als het niet goed is kan er 1 weg. Ik had em bij aangespannen neergezet en toen vond ik dit haflingerhoekje, dat leek me ook een goede plek om mijn vraag te stellen!~

volgens mij mag dit niet
heb getemt voor je dan halen ze er een weg voor je
vind het wel een leuk paardje om te zien
en loop leuk weet je al of je hem gaat nemen???

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 16:52

Keuren zou ik idd ook doen :j

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 16:53

@ nagano geen idee nog, ik ga binnenkort nog een keer kijken maar dan met iemand met ervaring mee (mijn instructeur). t is wel heel spannend allemaal :D

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 16:55

Sorry als die meneer een bekende van je is, maar hem zou ik niet in de buurt laten van mijn paard tijdens het longeren... zo lomp lang als hij de lijn houdt voordat het paard een net rondje loopt kan resulteren tot een geweldig ongeluk met paard dat door de lijnen loop e.d.

Verder ziet het paard er lief uit maar loopt inderdaad nog wat opgepropt van achteren... kan juist ook zijn omdat die meneer geen enkele rust over zich heeft en het paard daardoor ook niet lekker kan ontspannen...?

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 16:57

Nee ik ken die man verder niet, dat is de huidige eigenaar. Maar t gaat niet om de longeerkwaliteiten van de meneer maar om t peerd :D

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 17:28

mooi en braaf paardje, ik zie niks verkeerd...je merkt wel dat het er nog slungelig aan toe gaat maar dat verbaast me niet als je de kunde van het longeren ziet, weet je genoeg :D
Mag je zelf eens niet proberen om te longeren? Ik zou er zeker nog eens naar toe gaan...ziet er goed uit vind ik.

veel succes

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 17:56

haha ja ik snap dat het om het paardje gaat ja;) maar heel eerlijk kun je het niet beoordelen als er zo klungelig mee om gegaan wordt!!
Maar ik vind het een mooi paardje hoor! Gewoon nog eens kijken en eventueel zelf even wat proberen?

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 21:56

Ik hoop komende week nog een keertje te gaan met mijn instructeur, dan wil ik em een stukje voor de wagen laten lopen (zelf ook een stukje mennen) en dan eens kijken hoe ie loopt! Ik houd jullie op de hoogte, bedankt voor het meedenken!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 01:33

Mooi dier, maar lijkt wel of het in de eerste minuten niet helemaal zuiver loopt. Later zie ik er niets geks meer aan. Zeker door een DA laten keuren!

Ook ik heb me ook vreselijk aan de longeermeneer lopen ergeren, wat een hork!

Succes met de aanschaf van een haflinger! Kijk overal goed rond en wordt niet te snel verliefd <3 ;)

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 01:52

Zidore schreef:
Ook ik heb me ook vreselijk aan de longeermeneer lopen ergeren, wat een hork!

Haha mooie omschrijving ja! Vreselijk zeg....

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 02:36

LiVetime schreef:
Nou die man heeft overduidelijk nog nooit een paard gelongeerd? :P
Ik vind hem/haar eerlijk gezegd vrij stijf ogen van achteren. Vind het paard kort lopen. Vooral rechtsachter. Naar mijn mening té kort.
Wat is de leeftijd van dit dier?

Ben het hier volledig mee eens,hij loopt niet helemaal rad!

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 02:43

paard loopt niet rat achter.ook erg jeugdig voor een 5 jarige haflinger kwa ontwikkeling van zijn lichaam.
wel een leuk hoofd,maar daar heb je weinig aan want links om op de volte is hij achter gewoon kreupel.
Laatst bijgewerkt door knooopje op 04-09-11 02:47, in het totaal 1 keer bewerkt

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 02:44

Ik vind hem vooral linksom niet helemaal rad.
Het lijkt ritmisch om de 6 passen...

Het is wel een leuk paardje om te zien, misschien liep hij wat voorzichtig op het gras.
Als je er een klik mee hebt wel even laten keuren!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 02:59

Volgens mij zijn wij ook eens bij deze man geweest voor een haflinger... plek en man komen me bekend voor :Y)

Vind het dier ook niet helemaal lekker lopen. Maar verder wel een mooi dier als je het mij vraagt. Als 'ie goedgekeurd word, en de klik is er, waarom niet? ;)

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 07:31

Ik zou ook een goed hoefsmid naar dit paard laten kijken. De hoefas is op alle vier de benen niet goed. Vandaar de knieactie voor en de weinig buiging in het achterbeen, omdat hij te steil staat. Eens kijken of de smid daar verbetering in kan aanbrengen.

Zeker laten keuren door de veearts of hij aan jouw gebruikersdoel voldoet.

Wat wil je met dit dier gaan doen? recreatief mennen? of in de sport mennen? Ga je ook onder het zadel rijden? de haf lijkt me niet heel erg groot.
Het is allemaal lastig beoordelen van dit filmpje. Dus neem deskundige(n) mee om je te helpen beoordelen of de haf bij jouw wensen past.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 08:12

Als ik zo gelongeerd werd zou ik ook onregelmatig gaan lopen..ik werd nieuwsgierig door alle reacties, maar dit is echt erg.

Ik zag ook dat de pony erg steile hoeven heeft. Verder vind ik hem strak in zijn rug, misschien dat hij daarom achter een beetje typisch loopt. Maar mischien is dat helemaal weg als hij wat normaler beweging krijgt.
Blijkbaar is hij al wel beleerd voor de wagen? Hij ziet er zo groen uit, zowel uiterlijk als gedrag.

Goed kijken en zeker laten keuren! Het lijkt verder een lief en leuk paardje.

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:52

kijk ook nog eens verder rond er zijn zoveel leuke haflingers
en of deze door de keuring komt zet ik wel een vraag teken bij
Succes

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:58

janouk schreef:
Ik zou ook een goed hoefsmid naar dit paard laten kijken. De hoefas is op alle vier de benen niet goed. Vandaar de knieactie voor en de weinig buiging in het achterbeen, omdat hij te steil staat. Eens kijken of de smid daar verbetering in kan aanbrengen.
Zeker laten keuren door de veearts of hij aan jouw gebruikersdoel voldoet.

Wat wil je met dit dier gaan doen? recreatief mennen? of in de sport mennen? Ga je ook onder het zadel rijden? de haf lijkt me niet heel erg groot.
Het is allemaal lastig beoordelen van dit filmpje. Dus neem deskundige(n) mee om je te helpen beoordelen of de haf bij jouw wensen past.

Hier sluit ik me bij aan.