ik heb een haflingerXijslander van 5 jaar hij heet maestro en is gewoon super!!! (L)

maar nu wil ik weten wie er nog een meer haflingerXijslander of een gewone ijslander heeft???? heb jij er zelf een of ken je iemand zeg het dan even!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Charaz schreef:Waarom stom? Helaas worden er genoeg Haflinger hengstjes naar de slacht verkocht, een kruising verkoopt dan vaak nog beter.
Liessie82 schreef:Ben ook wel benieuwd naar foto's
Kan geen antwoord op je vraag geven, want ken de kruising verder niet.
Wel een algemeen antwoord: waarom zou je bevoorbeeld geen haflinger met ijslander mogen kruisen en wel een arabofries mogen fokken, dat is in mijn ogen hetzelfde. Ook al wordt een toevoeging van arabisch bloed vaak als verbetering/verfijning genoemd.
Hoeveel paardenrassen zijn er niet ontstaan, omdat iemand op een gegeven moment dacht: goh, laat ik bij dat en dat ras eens wat bloed van dit en dit ras doen![]()
En daar zijn rassen uitgekomen die we nu heel normaal vinden
Logic schreef:Liessie82 schreef:Ben ook wel benieuwd naar foto's
Kan geen antwoord op je vraag geven, want ken de kruising verder niet.
Wel een algemeen antwoord: waarom zou je bevoorbeeld geen haflinger met ijslander mogen kruisen en wel een arabofries mogen fokken, dat is in mijn ogen hetzelfde. Ook al wordt een toevoeging van arabisch bloed vaak als verbetering/verfijning genoemd.
Hoeveel paardenrassen zijn er niet ontstaan, omdat iemand op een gegeven moment dacht: goh, laat ik bij dat en dat ras eens wat bloed van dit en dit ras doen![]()
En daar zijn rassen uitgekomen die we nu heel normaal vinden
Omdat arabofriezen tegenwoordig ook een ras zijnRegistreren is belangrijk, omdat je dan informatie over de voorouders hebt. Niet alleen qua prestatie's, maar ook of hengsten goed genoeg zijn om mee verder te fokken en of er geen erfelijke ziekten en gebreken verspreid worden.