Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
hiempie3 schreef:Is het haflingers eigen of zit het in die van mij?
Tijdenes onze buitenritten is ze super lief maar als ik ga draven of galoperen maakt ze haar nek sterk en is het moeilijk om haar in een rustig tempo te krijgen.Dit doet ze in de bak niet.
Wie heeft er tips?
, zij is ook een enorme dramkop buiten, bang van allerlei verkeer en andere dingen, dus als vluchtdier zet ze het al gauw op een rennen. Ik rijd nu voornamelijk buiten op plekken waar geen verkeer komt en het niet uitmaakt dat we als een gek in het rondscheuren
, dan vinden we het allebei erg leuk. Rustig buitenrijden heb ik na 5 jaar maar opgegeven, dat zit er niet helemaal in.
Daarin is hij heel anders dan Goldy, die zal initiatief nemen, als jij maar met haar meegaat (Ze zal nooit aan de hand wegrennen, maar wanneer je er op zit wel)
Dus van donker naar licht zand en hij staat direct stil
Haha de 1e keer uit een hele flinke galop toen hij dat deed met mij in de verlichte zit zat het niet zo comfortabel, gelukkig deed hij z'n kop de lucht in omdat hij het niet zo fijn vond dat ik half op de hals lag
)
. Maar in draf heb ik niet heel erg het probleem dat ik haar moeilijk terugkrijg, tenzij ik haar in een middendraf zet dan moet ik er rekening meehouden dat ik wel 40-50m nodig heb om haar weer in stap te krijgen.