Nakomelingen van Angard op bokt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Phounix

Nakomelingen van Angard op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 09:23

Hij staat al een poos ter dekking, maar nakomelingen van hem heb ik nog niet gezien. Angard!
Afbeelding
Alpentern x Benjo
geb 1999
stokmaat: 1.50

Brand los, iemand een nakomeling?

amazone77

Re: Nakomelingen van Angard op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:40

angard is dood helaas.....

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 14:28

Ik heb een nakomeling van de hengst Angard! Allstar inmiddels een 4 jarige ruin. Hij lijkt echt heel erg op Angard. Hij heeft ook super lange manen en zijn bouw en kleur klopt ook helemaal. Ik heb afgelopen weekend voor de 1e keer een buitenwedstrijd met hem gereden en was de 2e wedstrijd. Ben nu officieel B+4. Zal vanavond proberen eens foto's te plaatsen.

Kan iemand mij vertellen hoe hij is overleden? Dat is dan volgens mij recent gebeurd?

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 15:55

Heb verscillende nakomelingen van hem gekend.stuk voor stuk mooie dieren.angard is verkocht samen met no limit aan de zelfde eigenaar.no limit dekt daar nog steeds. Weet niet pressies wanneer hij dood is gegaan.bleef kreupel... de amazone van aron heeft hem een tijdhe gereden,angard was geen makkelijke hengst.maar zij kon er goed mee overweg....ze mist hem nog steeds... Henk heeft laatst nog een paar afstamelingen van hem gehad.

Phounix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 08:39

@ Birmaantje: Prachtige haf! :j
@ amazone77: Jeetje wat naar zeg :\

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 19:31

@Phounix: heb je ook een nakomeling van Angard?
@amazone77: heb je misschien het mailadres (via privébp) van de amazone welke Angard een tijdje heeft gereden zodat ik haar dingen kan vragen over Angard

Onze 1e buitenwedstrijd B dressuur. Hij was erg kijkering en hinnikte de hele tijd. Hij wil graag aandacht van andere paarden. Verder 2 winstpunten dus was erg tevreden voor ons 2e wedstrijdje.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 21:44

ja hoor,ik stuur je een pbtje. :)
die van jou is prachtig Birmaantje. :j

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 08:22

Dank je amazone77 :D Het is inderdaad een knapperd maar wel een draakje met rijden! :(

Jij hebt trouwens ook een mooie haflinger te rijden! Willem heeft echt zo'n mooie goude glans over zijn vacht.Mooie foto's trouwens!Toppie ;)

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 08:24

@amzonne77:De vader van de moeder van Allstar is trouwens Star.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 11:32

Dat had ik al gezien in je profiel! ;)
erg leuke combie.
en bedankt voor de complimenten. :D

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 22:57

Klopt het ook dat hij stijle hoeven had? Ik vind het net van die klompjes lijken Ik ken een nakomeling die hier erg last van had. Hier op bokt dus ook nog nakomelingen te vinden.. hebben zij dit ook?

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 17:24

Allstar heeft geen stijle hoeven maar heeft wel net als Angard mooie lange manen en dezelfde bouw en het karakter!hihi :+

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:09

Ik heb een merrieveulen van hem gehad uit de merrie Akita van Henk. Annakita heb ik op 1,5 jarige leeftijd weer verkocht, wegens geen klik. Ik vond haar geen fijn karakter hebben. Wel was het een beauty om te zien, mooie lange manen. Ze is inmiddels 5 jaar, maar aardig klein gebleven wat ik van haar nieuwe eigenaresse heb begrepen en manen tot over de schouder.

lkfbsm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 14:02

Grappig, ik ben nu de eigenaresse van annakita. Heb haar van suffie over genomen. Haar karakter is nog steeds moeilijk, maar ik vind het leuk. Ze is erg pittig en wil dominant over komen. Maar het leuke is is dat ze voor mij en de andere paarden die groter zijn dan haar aan de kant gaat. Heel groot is ze inderdaad niet. Rond de 1.42. Maar lange manen heeft ze zeker! Ik zal binnenkort even een foto van haar hier onder zetten. Ik zit nu op mijn iPad en weet niet hoe dat werkt. Ik rij nu met haar in de B. 6 wedstrijden gereden, en ik mag over naar de L1. Buiten rijden vind ze helemaal super. Springen vind ze wat lastig.
Vind haar super, en zolang mijn financiën het ook aan kunnen mag ze lekker oud worden bij mij.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:11

Hè wat leuk om te lezen dat het zo goed gaat met Annakita. Helaas heb ik je mailadres niet meer, dus dit is wel heel erg leuk om te lezen! Laatst nog foto's gezien van haar en ze was echt een beauty om te zien als veulen en jaarling. Wie weet komen we elkaar nog eens tegen op een wedstrijd!

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 15:26

@lkfbsm; kun je eens een foto plaatsen want ben erg benieuwd hoe Annakita eruit ziet. Allstar had namelijk ook van die mooie lange manen.
@suffie: wist helemaal niet dat jij ook een afstammeling van Angard hebt gehad? Vandaar je interesse in Allstar! Zit je trouwens nog op je roze wolk!hihi

lkfbsm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:33

Afbeelding Hier kun je een beetje zien hoe lang haar manen zijn. Deze foto is gemaakt voor 2 jaar terug in de winter, dus ze zijn al een beetje langer. Die ervoor staat is onze grote vriendin Lenka. Echt Jut en Jul!

lkfbsm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:35

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:37

Ze ziet er goed uit! Birmaatje, op het haflingerforum is mijn avatar een foto van Annakita als veulentje!

lkfbsm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:39

Afbeelding Heb er hier ook 1 ;). Komt vast ook bij jou weg suffie!

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:40

Yep, achter ons huis als veulentje van 5 maanden oud.

Mekkergeit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 12:41

Idd amazone 77 no -limit en angard zijn verkocht naar dezelfde eigenaar. Voor de rest was het een stoere hengst die wel dominant kon overkomen maar dat was de buitenkant en tja als je daar al van schrok dan was je weg bij hem. Maar hij fokte goed en korrect na, en totaal geen afwijkingen in de hoeven. Laten mensen zelf eens een paardje van begin af aan al naar een goede hoefsmid gaan. Helaas is angard overleden. Zijn stuk voor stuk werkwillige paarden ook al hebben ze geen conditie ze willen tenminste gaan!

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:04

@suffie : wat een schatje als veulentje!
@lkfbsm: wat een knapperd zeg! Ik herken wel wat van Allstar. Ik zal eens kijken of ik nog wat foto's kan plaatsen van knappe Allstar
@Mekkergeit: Inderdaad jammer dat Angard is overleden. Allstar is een erg mooie afstammeling van hem! Hij had ook het karakter van Angard. Werkwillig maar ook dominant. Allstar moest je korthouden en dan was het goed. Gaf je hem 1 vinger dan pakte hij je hele hand!hahaha
Volgens mij heb ik jou nog zien staan bij Aron van de Haflingerborg in Ermelo maar wist niet zeker of je het was?

Daan90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 20:16

ik heb ook een nakomeling van angard gehad om zadel mak te maken was een zeer lieve merrie die nergens bang voor was en je stapte er na een maand zo weer op en reed ermee weg

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:42

ik meld me ook! heb ook een 2 jarige haflinger merrie met angard als papa!

Afbeelding

Afbeelding

ze is echt super lief!!! heel nieuwsgierig maar een geweldig leuk paardje!
ze is ook al een aantal keer mee aan de hand de weg op geweest, en vind alles leuk om na te kijken maar is heel rustig, en schrikt nergens van!