Dat Haflingers geen schoft hebben dat weten we allemaal maar wie oh wie kan mij helpen een keuze te maken welk zadel nou echt passend is voor een brede Haf. Dat dus niet schuift met opstappen etc etc. Moet wel een beetje een betaalbaar zadel zijn.
Aangezien ik al diverse Dressuurzadels heb gehad in het verleden, zat er eigenlijk niet 1 echt lekker op een Haflinger. Nu heb ik pas Azkaban, ruin van ruim 3,5 jaar oud, schofthoogte rond de 1.49 en idd geen schoft en het is een stevig type haflinger. Ik zelf ben niet zo groot 1.65 en heb hele korte benen, dus hele lange zweetbladen is geen gezicht.
Ik heb nu dus sinds kort een Knightrider brede boom 18 inch, maakt niet uit hoe ik aansingel ik kan niet opstappen zonder het zadel helemaal scheef te trekken. WIE KAN ME HELPEN WANT IK WORD HIER ECHT GEK VAN.
Mijn haf ben ik nu net aan het inrijden en ik heb dus geen prettig idee bij dit zadel, als hij ineens een rare sprong maakt dan voel ik het zadel dus verschuiven. Ik hoop dat jullie goede betaalbare tips hebben zodat ik een zadelpasser kan laten komen met jullie aanbevelingen.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Hieronder foto's van Azkaban