haflinger (hoe toepasselijk :P)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sita12

haflinger (hoe toepasselijk :P)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 10:33

hoi hoi allemaal,

nou de knoop is doorgehakt de beslissing is genomen, er gaat een haflinger komen :):):)( dat was genoeg gerijm :)

Naar het paardenvirus weer opnieuw opgelopen te hebben, en weer aan het rijden geslagen te zijn begon het toch te kriebelen.
Dus ik ben aan het kijken voor een haflinger  nu ben ik zeer kieskeurig en wil niet zomaar de eerste de beste aanschaffen. Dus hebben jullie mss nog advies/wijze raad/tips waar ik op moet letten of waar ik het beste kan kijken voor een leuke.
Het maakt me niet uit of het een merrie of een ruin is. Het is wel een must dat “het” bomproof is of in iedergeval erg braaf omdat mijn stiefdochtertje van 7 er op den duur ook op wilt rijden en natuurlijk wilt poetsen en knuffelen. Ik zelf wil er mee overstraat en in het bos kunnen en wil uiteindelijk ook weer een dresuurwedstrijdje mee pakken

Dus ik dacht aan de leeftijd tussen 6 en 14 jaar. Het liefste wil ik een modern uiterlijk(liefst de donkere vos kleur) haflingertje maar opzich maakt het niet uit.(ik ken me zelf waarscijnlijk wordt ik straks helemaal verliefd op een hele lichte robuste haf :)P) Ik wil “het” graag mooie lange manen laten groeien 

Ik ben ook in de omgeving rucphen al voor stalling aan het kijken. Ik vind het erg belangrijk dat ik een goede stalling heb gevonden voor dat het paardje er komt.
Nou ben ik natuurlijk al aan het shoppen geslagen ja ja heb al een nieuwe poetskoffer met bij kleurende borstels en dergelijk gekocht.
En ben ook voor dekjes en peesbeschermers en halsters aan het kijken . :P ik ben en blijf een vrouw shoppe daar kan ik nooit mee stoppen hahaha.
Welke kleuren vinden jullie het leukste staan bij een haf.

Nou ik ben benieuwd

Groetjes danielle

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 10:52

Leuk dat je een haflinger wilt aanschaffen! Ik raad aan dat je veel haflingers moet gaan kijken en rijden. En vaker bij dezelfde haf.
Maar je hebt best veel eisen. Vooral aan het uiterlijk van je toekomstige haf.
Ik zou minder eisen aan het uiterlijk van je haf gaan stellen. Het moet namelijk wel klikken. Stel je vind een haflinger die bomproof is, buitenritten geweldig doet, en netjes dressuur loopt, maar hij of zij heeft korte manen en een lichte kleur, maar je hebt er wel een klik mee... zou je hem daarom dan laten staan?

Toen ik op zoek was naar een haflinger was ik op 1 dag bij 2 haflingers gaan kijken. De eerste was donker van kleur, had een heel mooi sprekend hoofdje en had super lange manen! Maar hij was super druk op buitenrit! En ik had er eigenlijk geen goed gevoel bij. Iets in me zei: Doe het niet! Terwijl het echt een plaatje was!
De tweede Haflinger zat dik in de wintervacht en ik vond hem persoonlijk een beetje plodderig en dof eruit zien. En vooral vergeleken die eerste haf waar ik diezelfde dag was wezen kijken, viel de tweede echt af. En dan ging ik echt alleen uit op het uiterlijk. Maar je raad het vast al die tweede staat hij nu bij ons in de stal. En ik kan er alles mee wat ik graag had gewild! Echt een super haflinger die bij mij past, ook al had ik in mijn hoofd een heel ander plaatje toen ik op zoek was. Maar we passen echt super bij elkaar!

Dus ik zou zeggen, gewoon lekker gaan kijken, overal. Ook bij Hafjes waarvan je eerste indruk is: nou dat wordt niet wat. Gewoon kijken! En rijden! En ook vaker rijden. De tweede indruk kan al heel anders zijn als de eerste. Neem geen overhaaste beslissingen.

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 11:32

heyy

ohh nee zeker zou ik niet puur op uiterlijk gaan,maar je weet je hebt altijd zo'n leuk beeld in je hoofd hahahah en manen groeien vanzelf hahahaha.
ik ben ook zeker niet van plan om binnen week of maand er eentje aan teschaffen wil idd veel kijken uitproberen en zoeken

mvg

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 11:40

Heel veel haffies gaan proberen en rijden.

Laat je inderdaad niet verleiden door mooi uiterlijk lange manen en veel behang.

Stel duidelijke eisen wat je van een haflinger verwacht, want ik ben nog steeds van mening dat haflingers absoluut geen kinder paarden zijn. Ga de eerste keer in de bak rijden en leg het vast op film, laat het bezinken en kijk er thuis nog 100 keer naar. Tweede keer kun je het bos in en derde keer kan je stiefdochtertje wellicht mee.

En vooral nog niet teveel zooi kopen :+ , daarmee wordt de verleiding sneller een paard te kopen ook groter :') ........

Heel veel plezier tijdens je zoektocht.

Op de paardenmelkerij van Sand in Tubbergen hebben ze volgens mij ook met regelmaat beleerde en betuigde paardjes te koop staan!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 11:40

Ik lees ook niet echt dat je op het uiterlijk aan het kijken bent, ik heb natuurlijk ook het liefst een schitterend paard waarvan iedereen kwijlend aan de rand v/d bak zit :P wie niet! Let er wel op dat je bij meerdere gaat kijken, en neem iemand mee met wat verstand van zaken. Zo heeft een vriendin van mij een te jong paard gekocht, die dus moet door gereden worden ondertussen ze niet eens weet hoe ze de balans in haar paard moet rijden, of dat hij uberhaubt slecht in balans liep.... Neem dus iets waar je geen 'werk' meer aan hebt als je er zelf geen verstand/ervaring mee hebt.

Ik wens je heel veel succes! ene.. bruin tuig :) staat die hafjes zo goed :P

sita12

Re: haflinger (hoe toepasselijk :P)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 12:18

hoii bedankt voor de tips.

Ik heb zelf gelukkig genoeg ervaring maar heb er geen zin meer in om al dat werk weer te moeten doen dat is de reden dat ik een niet te jong paardje wil.

ja en shoppen het is zo moeilijk te bedwingen :P weet iemand toevallig nog een leuke webshop :P

mvg

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 13:32

De tip van Linda is inderdaad ook erg goed. Leg alles vast op film en foto. Zodat je jezelf terug kan zien op de haflinger. En inderdaad 100 keer bekijken! :)
Succes met de zoektocht!

Sjelle

Re: haflinger (hoe toepasselijk :P)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:43

Bij de tsjoggelsberg ( schrijf ik vast niet goed) hebben ze veel hafjes staan en ik meende ze op ook mp te koop hebben zien staan. Daar zal je wellicht wel kunnen slagen.
Ik heb een jaarling te koop dat is niks voor jou in dit geval haha.

Verder gewoon gaan kijken en kom je hem tegen en het voelt goed dan is het goed toch! Je kan je nu van alles lopen bedenken wat je wel en niet wilt het gaat om de klik denk ik?!
Oh enne haflingers kunnen met hun 6 jaar nog steeds flink puberen hoor ;) ze blijven heel lang speels en jong dus onthou dat ook :D

Succes met je zoektocht ben benieuwd wat het gaat worden.

HaffieIngrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 12:48

hihi, het is inderdaad tschogglberg Sjelle:P maar geeft niet, blijft moeilijk:P
wij hebben op het moment helaas niks te koop staan wat in je leeftijdscategorie past, alleen maar 3 en 4 jarige ruinen, die nog onbeleerd zijn, dus zal je niet veel aan hebben, ookal zijn ze wel mooi en heel makkelijk in de omgang:)