Even een vraagje; heb nu een haflinger die nu bijna een weekje 3 jaar is.
Mijn vraag aan jullie was, wannneer jullie het verstandig vinden om je haflinger in te rijden
Hoor van alle kanten namelijk verschillende verhalen, dus ben eigenlijk wel heel erg beneiuwd naar jullie mening!

Voor duidelijkheid: We zijn al heel lang fanatiek bezig met longeren en erop zitten hihi

Zelfs al op dr rug over het erf gestapt en ooit welleens 1 á 2 rondjes gedraaft in de longeercirkel....
Later kreeg ze wel een aantal kuren. Zo wou ze bijvoorbeeld maar niet vooruit als ik er opzat terwijl het de week er voor wel goed ging. Dat was voor mij het teken dat we het rustiger aan moesten doen. Ik denk dat het heel belangrijk is om je pony ook jong te laten blijven, en alles rustig op te bouwen. Ik ben vooral begonnen met grondwerk en haar op mijn commando van draf naar stap krijgen, stap naar draf, draf naar galop enz. Haar in ieder geval laten luisteren en vertrouwd met mij maken. Toen ik ging "rijden" met haar zat ik er maar een kwartiertje op en dit was dan twee keer per week. De andere dagen deed ik nog wel grondwerk of wandelingen in het bos, ik liep er dan wel naast. Nu zijn we zo ver dat ik ongeveer drie keer per week rijd en dan tussen de 30 en 45 minuten. Daarnaast grondwerk blijven doen en in het bos wandelen (ik er naast). Ik probeer het erg afwisselend voor haar te houden zodat ze het leuk blijft vinden! Ze doet het echt super goed. 
] Maar nu weet ik wel een goeie reden waarom ik pas rond hun vierde zou inrijden..