haflinger niet gewardeerd

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

zaartje1

haflinger niet gewardeerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 11:12

wat is dat tegen woordig toch dat de haflinger niet gewardeerd wordt. ;(
ligt het nu aan mij of nemen ze ze niet serieus.
wij lopen regelmatig tegen deze lamp op. |o
zelfs op wedstrijd zie je aan de punten van de jury dat ze ze niet sirieus nemen,zelfs de gezichts uitdrukking zegt al genoeg als je de ring in stapt je zou toch al bijna afhaken dan.
snappen ze dan gewoon de haf niet of is dit jaloesie :+

vanLotje

Re: haflinger niet gewardeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:14

oowww ik voel een 'een haf is geen sportpaard' discussie opkomen :)

geen idee. Ik rijd mijn haf niet op wedstrijden. Ik waardeer hem wel ontzettend :j

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:17

Welk nivo rij je dan? Ik denk dat als je met een netjes gereden proef komt ze niet om je heen kunnen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:19

Ik rijd wel wedstrijden met mijn haflinger.
Er zijn mensen die het niets vinden en mensen die het heel leuk vinden.
Wat betreft de jury, als jij gewoon je proeven goed rijdt zul je gewoon je punten krijgen.
Ik heb 5 wedstrijden gereden tot nu toe en ben 4 wedstrijden met 2 wp per wedstrijd thuis gekomen.
Ook bij een jury die van tevoren tegen de schrijfster al zei: Oh, daar heb je weer een haflinger. Nou ja, we doen maar alsof het geen haflinger is en kijken wat ze er van maken.
Resultaat: 2x190 (met 4en en 8en als cijfers).
Om een goede proef kunnen ze gewoon niet heen.

En daarbij: het is toch jóuw paard? Jóuw haflinger? Jíj moet er toch plezier mee hebben? Daar heeft een ander niets mee te maken. Dus wat maakt het dan uit wat ze er van vinden?

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:20

Ik heb pas geleden nog bij een jury geschreven, daar kwam een fjordje de ring binnen. Beestje werdt heel erg leuk gereden, en kreeg dus ook de bijbehorende punten. Er zullen best jury's zijn die een voorkeur hebben hoor, maar als je een goede proef neerzet kan die jury niet om je heen. Ook de Anda, Fries en Hafjes die de revue passeerden zijn allemaal gewoon beoordeeld.

En ik moet ook eerlijk zeggen... er kwam ook nogal wat bagger voorbij die dag... Goed, dat was B maar dan nog.. Hoofden bij Jezus, ruggen in China en boos zijn op de jury dat er navenant punten gegeven wordt...

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:23

Gelukkig merk ik daar niks van met mijn hafje op wedstrijd.

Heb met haar nog nooit gemerkt dat ze niet gewaardeerd word omdat ze een haf is. Rij ook regelmatig prijs met haar en krijg ook leuk comentaar van de jury. :D

Gewoon blijven doorgaan en niet opgeven. Laten zien dat jullie het kunnen. ;)

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:24

Breghje schreef:
Hoofden bij Jezus, ruggen in China en boos zijn op de jury dat er navenant punten gegeven wordt...

_O-

Zijn de eigenaars van fjorden/hafs met dit soort houdingen nou ook bozer dan die met KWPN-ers, als ze weinig punten krijgen?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:29

Als je dit regelmatig mee maakt moet je toch eens bij jezelf te raden gaan, misschien rijdt je toch niet zo goed als je zelf denkt.

Er zijn meerdere Haflingers die succesvol gestart worden op wedstrijd.

Ik rijd M1 bij de paarden met mijn Haf en merk wel dat ik er flink aan moet werken om punten te rijden maar wat wil je... Voor mijn Haf heb ik enkel B gereden met een brave goedzak. De mensen waar ik tegen moet starten hebben vaak meerdere paarden al succesvol uitgebracht, maatje 36 (tja met mijn maat 40/42 is rijden toch lastiger, zit mezelf in de weg) goed getrained sportpaard met ruimere en betere gangen, trainen 5x per week.

Wil je daar tegen op boksen met een paard met minder sportkwaliteiten zal je toch heel heel heel hard moeten oefenen. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden en als je snel van B tot Z wilt rijden denk ik niet dat je het juiste paard hebt gekozen.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:32

ik heb nu 2 wedstrijden met mijn haf gereden en merk eigenlijk niet echt verschil. 1 jury vond het juist leuk dat ik met een haflinger startte. Ik denk dat het maar net is hoe je zelf rijdt..

zaartje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 11:35

oke dan zal het wel liggen aan mijn dochter denk ik die rijdt haar op wedstrijd nog steeds tussen de ponys want ja ze is maar 140,5 dus tussen de paarden mag ze niet als ze straks 18 is mag ze bij onze club geneens meer starten met haar.
ze rijdt momenteel net bij de l1 paardje zelf kan meer.
Laatst bijgewerkt door zaartje1 op 18-05-11 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:36

Waarom zou dat niet mogen dan?

zaartje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 11:38

omdat mijn dochter niet oud genoeg is en dit de regels daar zijn.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:39

als ze 18 is kan ze gewoon over naar de paarden, tenminste als het knhs is..

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:39

Waarom mag ze niet bij de paarden starten dan ?

Start ook gewoon mijn haf bij de paarden en mijn bonte is ook een pony, die start ik ook gewoon tussen de paarden.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:40

Vriendin van mij mag Z2 starten met haar haflinger (tussen de paarden) dus moet toch echt kunnen

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:40

Je dochter mag straks als ze 18 jaar is, gewoon doorrijden met haar haflinger van 1.40m bij de paarden volgens de KNHS regels. Dus ik weet niet hoe erbij komt, dat ze niet door mag starten. Laat je niets wijsmaken.

Er rijden hier op bokt een aantal Haflingers in de Z dressuur tussen de grote paarden, ook kleine haflingers. En echt, als je je Haflinger goed aan het lopen heb, dan haal je ook je winstpunten.

Dus lekker doortrainen, goed les nemen en veel plezier hebben in de ring; dan komen de punten vanzelf.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:42

Ik start ook gewoon met mijn pony tussen de paarden.
Als ze KNHS start, dan kan dit gewoon als ze 18 is geworden.
Edit: wat mijn voorgangers zeggen dus :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:43

http://www.desporthaflinger.nl/

hier vind je veel haflingers die het uitermate goed doen in verschillende takken van de wedstrijdsport. Dus echt Haflingers worden ook gewaardeerd in de ring.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:43

Als je in NL start, moet je na je 18de tussen de paarden starten met een pony. Het jaar dat je 18 wordt, mag je afmaken tussen de pony's.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:44

Ik krijg juist onwijs leuke reacties erop dat ik met een haflinger start :) Jury laatst vond haar helemaal leuk en ik reed ook gewoon leuke punten, heb er nog nooit negatief commentaar op gehad, zelfs niet bij het inrijden.

Als je al zo over een haflinger denkt, waarom zou je dan wedstrijden starten? ik kom regelmatig andere combinaties met een haflinger tegen die hetzelfde verhaal ophangen, blijf dan lekker thuis of koop een KWPN'er als je er zo'n moeite mee hebt.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:49

Ik vind het altijd zo'n dood doener: " ik rijd geen punten want ik heb een haf".

Heb zowel op bokt als op wedstrijd zat hafjes zien starten tussen de paarden.
En ook zat gezien die eerste plekken weg haalde.

Tuurlijk zal een pony qua beweging wat te kort komen tussen de paarden.
En natuurlijk is het moeilijker een punt rijden.

Maar als je en beweging te kort komt en je rijd een slordig proefje zal je nooit je punten rijden.

Je moet compenseren..

Ken ook zat gewone kwpn'ers die als een krant lopen..
Volgens de eigenaars ligt het dan ook aan de jury..

Kijk naar je eigen kunnen en geef niet telkens een ander de schuld!

zaartje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 11:53

ik heb er geen moeite mee hoor wij warderen de haf ten zeerste gewoon een veelzijdig paard waar je alles mee kan.
op de thuis basis is het juist de moeite die ze er mee hebben hier in de omgeving is ze 1 van de weinige die met een haf de ring in stapt terwijl er genoeg staan.
gaat ze ergens anders heen wordt ze wel gewardeerd hoor vorige keer kreeg ze juist 200 punten voor een b proefje en ze deed geneens haar best. nu gaat ze over naar de l1.
ik denk niet zo over de haflinger en nee sorry ik heb niks met kwpnrs.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:54

Gewoon lekker doorgaan met de Haf dan, ik zou de mijne ook voor geen goud willen missen!

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:56

gewoon niets van aantrekken. Bij mijn vorige wedstrijd waren er ook alleen maar kwpners. Alleen maar trots zijn en gewoon hopen op leuke punten :)

zaartje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 11:59

kijk dat wou ik horen en wat doe jij dan als je ze toch hoord wat een lomp ding die kan dat niet,moet dat nog springen ook?wat een lelijkerd.
terwijl ze best een knappe haf is,we gaan gewoon door hoor de training met priveles geefster werpt vruchten af anders had ze nu niet binnen het half jaar naar de l gemogen.
Laatst bijgewerkt door zaartje1 op 18-05-11 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt