Groetjes Janna
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Laurahh schreef:We hebben er nu 2x opgezeten en de 1e keer ging het niet zonder verwondingen maar de 2e keer ging het al een stuk beter. Ze vind de eerste paar stapjes zetten eng, als ze dat gehad heeft is ze verder super braaf..
Stuur en gas en rem begint ze al een beetje te snappen
Elmee schreef:Mijn hafje staat nu ook in training. Ik ben woensdag gaan kijken, maar ben helemaal NIET tevreden! Spijtig genoeg heeft hij voor mij nog niets bijgeleerd. Ben echt enorm teleurgesteld. Volgende week zou hij al moeten terugkomen, maar dan sta ik nog geen stap verder dan toen hij vertrokken is, tenzij er deze week nog véél gebeurd.
Elmee schreef:Ik had de helft op voorhand betaald. En hij begreep het ook wel en zei dat als hij niets meer bijleerde ik het niet meer hoefde te betalen.
Voor ik hem naar daar deed had ik er wel een goed gevoel bij. En ook een goed contact. Toen hij daar dan was, moest ik zelf altijd maar iets mailen ofzo om te horen hoe het ging. Deze week ben ik dan eens langs geweest omdat ik al vreesde dat het niet zo goed ging nav de mails. Mijn hafje kende thuis al het zadel en longeren, wij hebben er ook al opgezeten en gestapt en gedraaft. Ik deed hem dus naar ginder om wat doorgereden te worden. Dus wat stuur er op, beenhulpen kennen en ook nog de galop (die durfden wij niet in de wei).
Toen wij daar dan waren, heb ik moeten vaststellen dat hij nog niets had bijgeleerd. Dus gewoon zadel er op en bijgezet longeren in een longeerbak. Uiteindelijk is hij er nog op gegaan, nog steeds in de longeerbak, en toen hij wou draven, reageerde hij nog steeds niet op beenhulpen. Ik zei dan maar 'drrrraf' (hij kent dat zo bij mij) en toen begon hij ineens te bokken(heeft hij thuis nooit gedaan). Die jongen heeft er dus ook nog bang op... Dan mijn zadel er op gedaan (dat van hem paste niet goed) en hij er dan terug even op. Ik was dan maar in het midden blijven staan om hem wat aan te sporen. Dan heb ik nog gevraagd of hij galop wilde proberen, nu dat ik erbij was, maar na wat hij juist gedaan had zag hij dat niet meer zitten.
![]()
Wel moet ik even zeggen dat mijn hafje redelijk kijkerig is. Maar hij staat daar al 3 weken, en dan had ik toch gehoopt dat hij wat meer ging kennen. Ook had ik gevraagd of hij er al eens mee in de grote piste was geweest, ja 1 keer maar hij is zo bang van de hindernissen. Zo gaat hij het niet leren natuurlijk!
Nu heb ik dus eigenlijk bang dat hij nog minder gaat kennen dan toen hij vertrokken is.
1: mss een schrik gepakt van het zadel, door zijn niet passend en schuivend zadel!
2: hij komt alleen maar in het longeerpistje, dus alleen maar rondjes lopen. Wat gaat hij doen als hij ineens rechtdoor moet lopen.
En 3: hij is al 2 of 3 keren mogen stoppen met galop omdat hij bokte! Wat gaat hij nu elke keer doen denk je??
Zoals je mss wel merkt ben ik redelijk gefrusteerd daar door. En ook teleurgesteld natuurlijk. Ik vind het ook wel een zeer sympathieke jongen, maar ik denk dat hij eigenlijk te braaf is voor mijn haf. Hij gaat er zo zacht en rustig mee om dat ik denk dat hij hem onzeker maakt. Waldo (mijn haf) heeft echt iemand nodig die de leiding neemt en die zegt: jij gaat dat gewoon doen, wees niet zo flauw!
Ik heb dan ook voorgesteld om wat te komen helpen, maar heb weer niets meer van hem gehoord. Nog even afwachten dus en ik ga zeker nog eens langs deze week (normaal kwam hij al terug naar huis) om te kijken of er nog verbetering is en wat we verder gaan doen.
Sorry voor het lange bericht (al die frustraties). Ik hoop dat het met jouw hafje wat beter zal gaan. En dat je er binnenkort met volle teugen van kan genieten.