Eigenschappen haflingers

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Irmy

Eigenschappen haflingers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 15:50

Hallo,
Ik mag zaterdagmorgen komen kijken om 5 haflingers te verzorgen.
Nu ben ik benieuwd waar je op moet letten bij haflingers en hoe ze 'in het algemeen' zijn. Hebben veel haflingers dezelfde soort streken of eigenschappen?
Zijn ze lomp zoals je veel mensen hoort zeggen, of niet vooruit te branden?
Ik zou het graag willen weten. Natuurlijk kom ik er zaterdag snel genoeg achter maar het lijkt me fijner als ik het al weet.
Ik rijd niet zo vaak op haflingers.
Alvast bedankt!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:06

Irmy schreef:

hahaha :D het tegenovergestelde eerder. Ze zijn mega slim, vrolijk, vol humor en heel goed in lief kijken en ondertussen iets anders bedenken.
Laat je maar gewoon verrassen door de Haflingers. Ze zullen je hart stelen. /3 en ondertussen kan je ze af en toe achter het behang plakken. :j

Ine23

Re: Eigenschappen haflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 16:08

Haflingers <3 .
Ik zweer erbij!
Heel slimme paarden, meestal een erg uitgesproken en eigen karakter, ze weten echt wat ze willen. Lomp en geen pit, zo ken ik er geen 1, maar onder het rijden kan je natuurlijk wel eens een liever lui dan moe type tegenkomen :) .

Geniet ervan, je komt er zo achter!

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 18:14

super grappig om hier de vooroordelen te lezen! ze zijn super slim! en lui nou leen die van mij maar eens!

gewoon genieten en over je heen laten komen elk paard is anders! ze zijn wel vrij nugter! geen gestress om niet

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 18:17

Haha bedankt voor de reacties!
Ik had altijd maar gehoord en gelezen dat ze lui waren etc. Toch leuk om het tegenovergestelde te lezen!

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 18:19

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 19:44

Lui.. ja als het hem uitkomt en enorm snel als het hem uitkomt. Het is een enorm leuk ras, maar je moet er wel van houden :+ (ondeugd, soms compromissen sluiten..)

ambeeeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 20:15

De haf die ik rijd is helemaaaal niet lui , je raakt zijn buik nog niet aan en is al weg haha :D
soms nogal hard in de mond, maar by hem komt dat doordat hij in de koets met een veel zwaarder bit rijd :) Kampioen schattig kijken ook nog :))

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 21:49

Mijn Haflingers zijn érg slim en daardoor ook eigenwijs. Ze weet dondersgoed wat ze wil (en dat is niet altijd negatief hoor).. Ze hebben echt een uitgesproken karakter.

En liever lui dan moe? Dat ligt er bij de mijne maar net aan wat ik doe. Met springen en buitenrijden is ze érg fel, maar met dressuur kan dat wel wat minder zijn ja :P

Zolang je ze maar weet te motiveren :)

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 21:51

Niet alle haflingers zijn eigenwijs gelukkig.
Zaterdag heeft mijn hafje bewezen dat hij zeker niet lui is en een geweldige mentaliteit heeft!
Hij heeft een 31 km endruance rit uitgelopen terwijl zijn conditie nog niet helemaal top was.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 22:54

Zoals ieder paard heeft het z'n eigen karakter. Ik vind haflingers erg veelzijdig en ja, soms ook vreselijk eigenwijs, koppig en grappig. De ene haf is lomp de ander juist overgevoelig en zo heeft eenieder wel wat met z'n haf. Lui? Dat is maar net hoe ze opgevoed zijn, ik ken ze als harde werkers met een gouden hart. (en ja de ene is wat sneller dan de ander, maar heb al veel hafjes op strandritten gezien die het hardste van allemaal gaan) Streken? dat is maar net of je consequent bent en wat je ze aan hebt geleerd.. Bij mij is nee/nee dus er zijn niet zoveel streken, maar slim zijn ze wel!

Equiine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 22:58

Eigenwijs, moedig, en ze hebben een goed gevoel voor humor! xD

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 16:53

janouk schreef:
Irmy schreef:

hahaha :D het tegenovergestelde eerder. Ze zijn mega slim, vrolijk, vol humor en heel goed in lief kijken en ondertussen iets anders bedenken.
Laat je maar gewoon verrassen door de Haflingers. Ze zullen je hart stelen. /3 en ondertussen kan je ze af en toe achter het behang plakken. :j

ja klopt dat is egt de beschrijving van de meeste halflingers, en de meeste willen ook egt wel voor je werken ;) ookal hebben ze een eigenmenig.

vian21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 16:56

blaze is eerder snel dan lui en moe hoor haha
hij is héééél slim, weet precies wat hij wil, en kan op zijn leeftijd er ook nog wat van hoor ;)

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 23:04

als je een haflinger voor je wint doet ie alles voor je :D
Gewoon net even wat slimmer proberen te zijn!
Ze houden je jong en zelf hebben ze ook de eeuwige jeugd!
En daarbij haflingers kunnen alles... in elke tak van sport vind je ze terug!
Een veelzijdig gouden prachtpaard :)

optimized

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 23:11

de mijne is kampioen in lief kijken en toch een streek uithalen , ze staat recht in haar stal op haar twee benen en haar hoefjes tussen de tralies :s ik verschoot me een ongeluk maar ze staat zij daar maar zo te kijken ..:D en lui is ze zeker niet mijn ondeugend madammeke ze zijn super slim ! en erg eerlijk ! bv met springen is het een springbom en wandelen , ik vlieg door de bossen :D