Het lijkt mij wel een keer leuk om een soort Haflinger meeting te doen!
Een leuke plek leek mij wel Wekeromse zand of ginkelse heide.
Nou datum weet ik nog niet, misschien ideetjes? eerst maar eens kijken hoeveel mensen er interesse in hebben
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Beide plekken zijn erg mooi rijd zelf wel vaker op de Ginkelse hei
alleen lijkt mij zelf ginkelse heide slimmer aangezien dit wat makkelijk te vinden is.. wekeromse zand ligt nl aan een zandpad die nogal lastiger te vinden is.
Die gooit allerlei uitgestrekte draf acties in de strijd.
(Eigenlijk zijn onze buitenritten galopritten, kilometers galloperen, dat vindt Goldy fijn
) Maar met andere Haflingers werkte het toen ook gewoon niet, want Goldy loopt kilometers in uitgestrekte draf op een extreem tempo, en dan moeten de anderen galloperen (En dat is dan voor haar doen een rustig drafje). Wolder stuitert sowieso wel wat in het rond, maar hij gedraagt zich iets beter, maar in groepen vindt hij zichzelf wel erg stoer
Maar dan in een overhaast tempo, de benen gaan 2 meter de lucht in met ruime passen, en de meeste Haflingers hebben een net wat kortere draf dan. Ook Wolder, maar die heeft dan weer een heel ruime galop en kan daarin weer ook veel vaart zetten.