Nakomeling Narco van Coranny (zoon van Napoleon Hf.K.71)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

singasong

Nakomeling Narco van Coranny (zoon van Napoleon Hf.K.71)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-11 09:28

Nadat ik afgelopen weekend de volle broer van mijn Haflinger (Niek van de Dickenes Hf.11711) heb opgezocht zijn we (eigenaar broer en ik) toch wel heel benieuwd wie er nog meer een nakomeling heeft van Narco van Coranny. Deze hengst heeft in 90'tiger jaren (misschien ook nog daarvoor) veel gedekt.
Onze Haflingers zijn in Bennekom gefokt op de Van Dickenesweg.

Onze Haflingers lijken kwa uiterlijk, kwa karakter en gezondheidsproblemen, nu nog na 21 jr., zo veel op elkaar dat wij het leuk zouden vinden om te weten hoe dat bij de andere (half)broers/zussen is.

Stamboom van onze Haflingers:
moeder: Dorien Hf.K.2357
vader: Narco van Coranny Hf.K.83
opa: Napoleon Hf.K.71

goodwin

Re: Nakomeling Narco van Coranny (zoon van Napoleon Hf.K.71)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 21:22

hoi,
Ik had een verzorg haflinger van Narco van corrany, haar naam was Dorothy van corrany.
Ze was onwijs lief, leuk, grappig en behoorlijk eigenwijs...
We hebben er een heeeeele hoop keer naast gelegen en uiteindelijk heb ik M1 met haar gestart.
Ik ben gestopt met haar verzorgen, en ben een ander paard gaan rijden. Even later heeft ze een hele zware
blessure gekregen en is ze 26-02-08 ingeslapen:-(.

Ik probeer een foto bij te voegen.
Afbeelding
Afbeelding

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 23:36

Goodwin, wat sneu om te horen dat ze er niet meer is :(:)

Dorothy was wel een mooi paard hoor! Leuk om te horen dat je zo ver bent gekomen met dressuur.
In welk jaar is zij geboren?
Volgens mij hebben ze de bles geërfd van hun vader ;)

Niek is bij z'n eerste eigenaar (voor zijn 10e jaar) M2 dressuur geweest en dubbelZ aangespannen.

Kon Dorothy ook voor de kar? En zou je mij willen vertellen wie de eigenaresse was. Mag ook via pb.

Ik heb een karakterbeschrijving in mijn profiel staan van Niek die is gemaakt door Superroos hier op bokt.
Misschien heb je die al gelezen?
Ben benieuwd of Dorothy ook een aantal karaktertrekken hetzelfde had?