Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
amazone77 schreef:nee hoor dat hoeft helemaal niet,maar het was wel makkelijker geweest als je wist wie de vader van je merrie is.......weet je helemaal niks van haar afkomst?
CoronaLime schreef:Ik zou er dan niet mee gaan fokken, heb je toch niks aan. Je krijgt alleen een papierloze haflinger die je waarschijnlijk toch niet verkocht krijgt. Daarnaast kost het ook flink wat en je schiet er eigenlijk niks mee op
Hoe leuk het ook is, ik zou er niet mee gaan fokken omdat je er gewoon niks mee bereikt..
Misterylady schreef:Als het puur voor jezelf is, dan maakt het toch niet uit dat er geen papier bij zit.
Al is het dan wel jammer dat je de afstamming niet weet ivm eventuele inteelt (lijkt me).
amazone77 schreef:mooie merrie luna.![]()
wat zou je graag verbeterd willen zien bij je merrie?
uit de hand daar van kan je op zoek gaan naar een hengst......en het zou wel heel erg toevallig zijn als je ze laat dekken door haar vader,broer of oom![]()
als je het veulen toch wilt houden voor jezelf dan zegt papier niet zo veel.
amazone77 schreef:als je voor het gang werk wil gaan dan zit je bij willem goed.ook zijn karakter is super.
wallenstein fokt wat luxer! volgens mij is die zelfs wat groter dan willem,willem is 1.48m
wil je later met het veulen dresuur of recreatie gaan rijden,of allebij of aangespannen?
amazone77 schreef:ik zou als ik jou was eens bij wat hengstehouders gaan kijken,willem is niet meer goed gekeurd bij de KVTH,maar staat wel ingeschreven bij het europeesch stamboek in de elite klassen,maar het maakt voor jou haf idd niet veel uit of de hengst wel ggk is of niet. als de hengst je aanspreekt,en hij heeft toevoeging voor jou merrie dan kan je het altijd overwegen om haar te laten dekken.
luna_19 schreef:ja ik ben op internet beetje aan het kijken enzo. en als het tegen die tijd zo ver is, ga ik eert wat jij zecht langs wat hengstehouders om te kijken hope ze in het echt het zijn enzo. kijk het zou wel fijn zijn als ze echt bij de KVTH zouden ingeschreven zijn, maar in principe zou het niet echt nodig zijn. Maar je weet ook nooit van te voren of de eigenschappen waar je op fokt ook daadwerkelijk er uit komen lijkt mij!!!!
Verder vind ik willem en wallestein toch iets hebben wat mij erg aantrekt aan hun uiterlijk;)
amazone77 schreef:ik zou als ik jou was eens bij wat hengstehouders gaan kijken,willem is niet meer goed gekeurd bij de KVTH,maar staat wel ingeschreven bij het europeesch stamboek in de elite klassen,maar het maakt voor jou haf idd niet veel uit of de hengst wel ggk is of niet. als de hengst je aanspreekt,en hij heeft toevoeging voor jou merrie dan kan je het altijd overwegen om haar te laten dekken.
stef schreef:maar niet als je niks met het ES te maken wil hebben, wat maar beter zo kan blijvenEn tja, als zo'n paard dan enkel daar ggk is zou het voor mij zowiezo ophouden
En willem zal niet voor niets niet meer bij de KVTH ggk zijn neem ik aan?
gitje65 schreef:Amazone 77:
Ik denk ook aan Aron vd Haflingerborg, omdat er heel erg weinig afstammelingen zijn van zijn vader Axan die hier maar kort gedekt heeft en toen naar Zwitserland is verkocht en dus weinig kans dat het familie van je merrie is. Aron fokt modern en jouw merrie heeft een kort voorbeen en Aron is hoogbenig, met super gangwerk en goed karakter, wat hij ook vererfd. Ik heb 3 fijne nakomelingen van hem.
Natuurlijk is Willem ook geweldig; een echte krachtpatser, super gangwerk en karakter en dat mooie gouden kleurtje van hem. Willem fokt ietsje minder modern dan Aron.
Tja wat wil je??
Of je gaat voor Star, nu kan het nog! Star geeft ook veulens met geweldig gangwerk, mega behang en hij vererft zijn humor! Star heeft heel veel gedekt, dus de kans dat hij al in jouw merrie haar bloedlijnen zit is wel groter!