wasverzachter?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sitasgatje

wasverzachter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 09:46

wie gebruikt dit voor manen en staart?
en helpt het?

Nessie

Re: wasverzachter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 09:48

Ik gebruik wel biotex en groene zeep wat allebei super werkt en er oorspronkelijk niet voor bedoeld is, maar geen wasverzachter.

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 10:06

waspoeder van ariel werd op ponykamp wel bij de staarten gebruikt. ariel stralend wit. en dat werd het ook!!! alleen... het is chemisch en niet voor staart en manen bedoeld en als je het niet heeeeel goed uitspoelt gaat het irriteren en krijgen ze jeuk enzo. in het ergste geval gaan ze vreselijk schuren... het resultaat van het wassen was mooi... maar of het echt heel gezond is....

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 10:10

Ik zou nooit spul wat niet voor dieren gemaakt is gebruiken op een paard.
Als je de haren graag zacht en soepel en doorkambaar wilt hebben kun je beter bijv Cowboy Magic detangler gebruiken.
Worden de manen en haren goed soepel van en doorkambaar (bij mijn Fries met flinke volle bos werkt het echt fantastisch) en je weet zeker dat het geen kwaad kan/ schade kan aanrichten.

Ga gewoon nooit klooien met chemische middeltjes die voor andere dingen bedoeld zijn!

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 10:16

Weet ook dat sommige mensen afwasmiddel gebruiken. Ik gebruik biotex, zilvershampoo en cowboy magic.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 10:18

Biotex was vroger geen chemisch goedje, maar tegenwoordig betwijfel ik dit.
Word wel goed schoon en mooi wit.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:22

je kan wel babyshampoo gebruiken, vooral die van zwitsal en neutral zijn mild voor de huid. heb ik ook vaak gebruikt voor mijn haf, wel altijd goed uitspoelen natuurlijk. af en toe heeft de lidl ook paardenshampoo, deze vind ik erg goed werken en lekker goedkoop. als de lidl ze weer heeft sla ik altijd een voorraadje in.

wiilemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:24

Wasmiddel op je paard? zou ik nooit doen! Ik hou het bij paarden tea tree shampoo! Wasverzachter, weet je wel hoeveel rommel daar inzit.

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:33

nog nooit van gehoort
gewoon groene zeep en gewoone paarden shampoo ;) ook gebruik ik wel eens zilver shampoo en ik heb nu iets van excelent geloof ik das super blauw ook mooi spul ;)

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 15:45

Vroeger gebruikte wij ook altijd wasverzachter. Wordt de staart mooi vol van en je kunt het ook makkelijker uitkammen.
Wij verdunde het altijd wel met wat water en zorgde er voor dat er niet teveel op de staartwortel terecht kwam.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 16:20

Ik ken ook iemand die wasverzachter voor de staart gebruikt. Zolang je ervoor zorgt dat het niet in contact komt met de huid, kan het denk ik weinig kwaad. (let dus goed op bij de staartwortel!).
Zelf gebruik ik het niet. Ik gebruik gewoon paardenshampoos en Cowboy Magic Detangler.

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:08

Biotex is zeker niet verkeert staat op stal in vloebare vorm en in groot verpakking voor hoefzweer of ontstekingen.
voor het na wassen gebruiken we gewone mensen shampoo (Zilver) anti haarbreuk en creme spoeling
super resultaat

Storm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:41

Ik gebruik dit wel eens voor de staart. niet zoals shampoo erin masseren maar in een emmer water met biotex, daar een scheut wasverzachter bij in en de staart daarin dompelen. Ik heb er nog nooit problemen mee ondervonden

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:43

Ik heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord.

Maar ik zou het niet zo snel gebruiken, aangezien mijn Haf schuurgevoelig is.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:02

als je na het wassen een creme spoeling gebruikt worden ze ook zachter en beter doorkambaar.

angelicaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:52

Ik gebruik badedas, of zilvershampoo.
Voor inde voorpluk gebruik ik zwitsal babyshampoo, omdat die niet in de ogen prikt :)