2 vraagjes 1 over haflinger en 1 over spullen schoon maken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

andereas19

2 vraagjes 1 over haflinger en 1 over spullen schoon maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-11 23:14

1e) Hoe kan ik hem weer laten glimmen??? ik wil mijn pony niet zo vies er bij hebben lopen hoe kan ik hem laten glimmen (kun je er spul voor kopen of kun je het zelf doen ???

2e) Hoe vaak mag ik mijn zadel en hoofdstel invetten (hoe maak ik hem schoon ) hoe hou ik hem schoon en glimmend

reactie zo gauw mogelijk

marloes

CoronaLime

Re: 2 vraagjes 1 over haflinger en 1 over spullen schoon maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 23:20

Een gezonde pony glimt van zichzelf dus die hoef je alleen maar goed te borstelen :)
Zadel en hoofdstel gewoon elke week :)

Fangio

Re: 2 vraagjes 1 over haflinger en 1 over spullen schoon maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 00:28

Als je je pony extra wil laten glimmen kan je er ook na het poetsen nog eens met zo'n wollen handschoen overheen gaan, dat wil ook nog wel eens helpen.
Verder is het invetten een beetje afhankelijk van wat je ermee gedaan hebt. Heeft je pony veel gezweet of is je tuig onder de modder of ben je door de zee gereden, dan moet je het wat vaker schoonmaken dan dat je 1 keer in de week een half uurtje rondstapt. Iedereen heeft meestal ook wel z'n eigen maniertjes, maar wij doen altijd schoonmaken met zadelzeep en 1x per maand invetten. (de zadelzeep voedt het leer ook)

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 15:14

Het glimmen:
Voer je pony omega olie of lijnzaadolie (omega369 heeft mijn voorkeur),
Iedere dag lekker poetsen en rossen voor de bloedcirculatie,
Na het poetsen kan je er wat babydoekjes overheen halen om het ergste vuil van de vacht mee te nemen, daarna een schapenwolletje,
Heb je echt wedstrijd en je wil dat je paard glanst dan kan je cowboy magic shine over hem heen spuiten.

Schoonmaken:
Ik doe het ergste gewoon met babydoekjes...
Eens in de 3 maanden ofzo met zadelzeep en olie.