welke ondeugende streken hebben heeft jullie haflinger??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ellie_22

welke ondeugende streken hebben heeft jullie haflinger??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 00:18

Wie van jullie heeft meeste ondeugende haflinger??? :P

Ik heb ook een haflinger een echte ondeugende merrie:P
ze heeft streken om in de les opeens heel eigenwijs te worden en niet doen wat ik der vraag....
en sommige dingen. Gewoon niet doen terwijl ze het donders goed weet wat ik bedoel..
als ze los in de bak heel hard te gaan rennen als je der vast pakt om te knuffelen...

Denk dit meeste herkenbare streken zijn van jullie???

er mogen ook foto's bijgeplaats worden met de ondeugende haflingers streken
:D

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 07:15

die van mij heeft van die streken dat hij steeds met zijn voor been gaat vragen waar dan ook
en zelfs door het hek heen op de wei
grappig om te zien maar ook heel eng
ben hem dit nu wel aan het af leren

HorsesWoman

Re: welke ondeugende streken hebben heeft jullie haflinger??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 10:47

Die van mij kan heerlijk uit haar dak gaan in de bak los, alleen het is dan iets minder dat ze heel leuk in volle galop op je af komt rennen, en dat het best wat moeite kost om haar richting dan te veranderen.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 10:52

Niet mijn hafliner, maar wel eentje waar ik vaker op rij :)
Die maakt zelf het halstertouw los waar je hem mee vast zet...maakt niet uit hoe je deze knoopt..hij krijgt m altijd los :D

Herfterhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 11:48

Blabla1980 schreef:
Niet mijn hafliner, maar wel eentje waar ik vaker op rij :)
Die maakt zelf het halstertouw los waar je hem mee vast zet...maakt niet uit hoe je deze knoopt..hij krijgt m altijd los :D

Mijn 3 jarige ook, en anders bijt ze ze wel door. Zo zijn er al heel wat halstertouwen gesneuveld.
Verder kan alles kapot wat op haar weg komt... :=
Ook kan ze de hele stal afbreken als ze erin staat zonder aandacht.

Ik zie het echter niet als ondeugend, maar meer als onopgevoed als veulen.
Heb haar nu een jaar en vergeleken met hoe ze was, al een hele vooruitgang.

Mijn andere haf en gespeende veulen hebben niet echt streken...(afkloppen...! ;) )

4catootje5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 22:20

we kochten haar en ze molde de trailer totaal toen zat ze vast in het schokdraad(stond uit) schuurde de schuur om en nog veel meer

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-10 21:53

Altijd ontsnappen :'(

brisingr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 18:58

die van mij is niet echt ondeugend maar meer heel erg slim om onder het werk uit te komen.
ze verzint gewoon iets om niet te hoeven werken en dan heb ik daar weer een oplossing voor...
gaat het 2-3 weken goed en dan heeft ze weer iets nieuws.

lovehorses7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 00:01

Die van mijn gaat kei hard gallopperen als je haar wil pakken uit het weiland :D en ze gaat rollen in de bak vlak bij de draden heel eng.... en ze maakt een rotzooi van haar stal dus een eigenwijs ding :D

Sanne2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 16:24

Die van mij kruipt tussen alle draden door om bij het gras te komen... ik kan hem dus niet loslaten in de bak ofzo..

Verder hapt hij overal in, wanten, kapuchon, borstels, teugels, longeertouw, etc etc... Dan ben ik een tijdje consequent en dan doet hij het niet meer, maar het ziet er zo grappig uit als hij met de borstels aan het spelen is..dus soms laat ik hem ook maar een kleuter zijn :-)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 22:31

beau gaat liggen bij het opzadelen :+
nou niet waar, eerst gaat hij zich helemaal uitrekken (nog niet eens aangesingeld)
en wanneer ik de singel wil pakken doet hij een soort compliment , met zijn oortjes naar voren alsof
het het normaalste van de wereld is :=

Ellie_22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-10 23:01

Ik was vandaag aan het rijden gaat ze lopen bokken 2x echt gemeen := oe in volle galop.. :o
toen ik klaar was met rijden keek me echt zo aan van hahaha :D kijk hoeveel lol ik heb :D

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 10:42

Wolder heeft een trucje, maar bij mij voert hij het niet uit dus dat is dan wel weer fijn (Toen ik hem net had deed hij het ook bij mij). Aan de hand steigeren en dan direct maaiend met z'n voorbeen het touw pakken zodat hij daarna los is. Daarna staat hij gewoon stil :P Maar het kunstje van het touw pakken heeft hij wel door :+ .

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 15:04

Die van mij kan ook een paarden-knoop loshalen, maar meestal doe ik het touw om de paal door de lus heen zodat ie er wel aan kan trekken maar de knoop niet los gaat.:)
Verder houd ie er ook van om op iemand af te lopen (tijdens het rijden) en dan kan je het moeilijk uit z'n koppie krijgen.
En pionnen omgooien vindt ie ook geweldig, als er een pionnetje staat loopt ie er 'zogenaamd' langs heen maar tikt 'm dan snel om met z'n achterpootjes.

lau4lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 15:05

De haf waar ik veel op rijd, pakt alles wat je in stal laat liggen.
Zoals mijn zweep: kom ik terug in stal, staat mevrouw daar doodleuk met mn zweep in haar mond te zwaaien. en dan wil ze hem eigenlijk ook niet terug geven.

Mijn jas: Als ie binnen 'been' bereik is, blijft ze er net zolang tegen aan schrapen tot ie onder haar ligt en dan zet ze er net een voetje op.. >;)

Mijn borstels heeft ze al tientallen keren door de stal geslingerd..

En soms heeft ze ook een hele irritante streek: als je een voetje vraagt, gaat ze je eerst bijna plat drukken tegen de muur!

Maar verder is het een schatje hoor :+

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 16:15

Eh... heb je even....? :+

Een paar voorbeelden: vanuit het niets je meetrekken voor dat éne sprietje gras dat ergens 5 meter verderop staat te lonken :9 ; het gevoel hebben dat je iedereen moet inhalen, dus in de les iedereen voorbij willen stuiven om maar "als eerste" te zijn; als je haar hoeven uit wil krabben, zit ze lekker op je rug te kriebelen en geeft ineens een hap; vanuit het niets ineens de andere kant op willen dan dat jij in eerste instantie wil; een hele tijd netjes draven en dan ineens een bok in combinatie met een kreet en na een galopsprong of twee ineens weer netjes draven alsof er nooit iets gebeurd is (nee, ze mankeert niets, is allemaal al uitgesloten. Doet ze ook als je aan het longeren bent, dan wordt het allemaal schijnbaar te eentonig... ;) Dit doet ze alleen als ze in een (binnen)bak rijdt, niet tijdens buitenritten); nergens bang voor zijn, totdat je een steentje opzij gooit en vervolgens een pony pal achter je rug hebt staan; achter je aanlopen, maar zo dat je denkt dat ze er niet loopt (heel zachtjes), maar wel met haar hoofd zowat in je rug, zodat als je je omdraait dat mevrouw er "kiekeboe" ineens staat :D ; onderdanig gedrag vertonen naar andere paarden, maar wel stiekem andere paarden uitdagen om achter haar aan te gaan en vervolgens gauw achter haar vriendinnetje schuilen; terwijl ze appels of wortels tot moes aan het malen is tussen haar kaken, je ineens heel graag willen knuffelen.....; als ze slobber krijgt, een grote "slok" nemen en dan met haar hoofd gaan schudden, zodat alles onder zit; als iemand er met de kruiwagen langs wil, gewoon blijven staan tot je met de kruiwagen tegen haar aanrijdt ("Oh, je wilde erbij?????") en dan pas heeeeeeel langzaam opzij stappen; etc., etc.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 21:36

Hij is helemaal ondeugend.

Idd het zweepje is heeeel herkenbaar. Hij kan mij heel goed longeren _O-

ILoveeyouu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 22:12

gewooon zo hard mogelijk door alles heen vliegen.

Blazie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 16:23

Hij doet eigenlijk niks, hij is super lief! Maar hij schrikt alleen overal van, en elke keer met rijden zet hij het op een rennen als hij chrikt, en dan kan je gewoon niks met m doen! Haha maar dat vind ik juist wel leuk!

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 16:28

Dit, en dan vanuit de galop :D:
Afbeelding
Pssst.. Rijkleding enzo ja.. Ik was niet van plan die dag te gaan rijden eigenlijk :P

Ilsje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 16:32

Die van mij trekt alle dekens, jassen ed van het rek af :-(. Inmiddels leg ik alles buiten bereik als hij vast staat. Verder besluit ie af en toe dat ie geen zin heeft om te rijden en wil dan niet meelopen naar de bak (streng aanpakken is dan nodig, mwoehaha }:))
Verder is ie best lief :D.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 16:34

Gewoon keihard gaan bokken als het hem even niet zint. Heb al heel wat afgebokt met hem de laatste tijd. :D

AnneJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 16:36

Mijn verzorghafje kon zo leuk stil gaan staan (Het eerste jaar dat ik hem verzorgde)
En dan kon ik doen wat ik wou, maar hij liep niet door... En dan ging Rozanne erop en liep hij
zo weer verder... Ernstig :P
Nu is hij heel lief, maar af en toe wil hij wel eens happen. Ojah, en als ik een buitenrit maak dan
heeft hij na een poos geen zin meer en dan schrikt hij van elk ding die hij tegenkomt :+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 21:31

- Mijne vind het enig om je met wandelen naar voren te duwen :+.
- Of om knopen los te maken
- Ineens stilstaan als het haar niet zint :+.
- Camera's eten
- Deken van Ramona uittrekken :+.

Best een ondeugend beest toch?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-10 23:15

Mirjamsel schreef:
Dit, en dan vanuit de galop :D:
http://i53.tinypic.com/fd8vbq.jpg
Pssst.. Rijkleding enzo ja.. Ik was niet van plan die dag te gaan rijden eigenlijk :P

Vind het er wel heel grappig uit zien eigenlijk hihi :D