[GZ] Informatie over dekhengst Abel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tessie95

[GZ] Informatie over dekhengst Abel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 19:55

Heeft iemand misschien informatie/foto's van deze hengst.
Ik rijd een haflinger voor mensen en deze 6 jarige ruin is een nakomeling van deze hengst.
Het is echt een prachtig dier en ben benieuwd naar zijn vader.
Op google heb ik wel wat foto's kunnen vinden maar ben benieuwd naar jullie mening over deze hengst.
Ik zit zelf niet in de haflingers en dacht altijd dat het geen echte sportpaarden waren maar je hebt er mooie types tussen zitten.
Hebben jullie misschien ook een nakomeling van deze hengst?
Gr.,

Wildgirl

Re: [GZ] Informatie over dekhengst Abel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 19:56

Wij hebben nu een merrieveulen staan van Abel, reserveveulenkampioen drenthe. voor 2011 weer 2 merries drachtig van hem, zie mijn site voor foto's bij te koop!

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 20:01

Wij hebben er op stal 3 ruinen van staan. Zie mijn site in mijn onderschrift. Maar je kunt zo naar de familie Bouman bellen hoor. Ze hebben elk jaar opendag en ik ben daar ook geweest afgelopen jaar! Was heel erg leuk! en de mijne is er 1, en axel_valerie op bokt heeft er ook 1

xandergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 20:03

Mijn nichtje heeft ook een haflinger met Abel als vader.
Haar haf is een enorme reus, hij heeft een stokmaat van 1.62 m. en ook nog eens stevig gebouwd.
Verder kan ik je ook weinig vertellen over de hengst, wij hebben ook al aan het zoeken geweest maar weinig gevonden.
Succes!!!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 23:04

xandergirl schreef:
Mijn nichtje heeft ook een haflinger met Abel als vader.
Haar haf is een enorme reus, hij heeft een stokmaat van 1.62 m. en ook nog eens stevig gebouwd.
Verder kan ik je ook weinig vertellen over de hengst, wij hebben ook al aan het zoeken geweest maar weinig gevonden.
Succes!!!

abel fokt idd redelijk groot; ons veulen is met 4 maand al over de 1,10

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 00:27

wij hebber er 3 rond de 1.50 uit een mams van 1.44 en 1 ervan is echt heel breed!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 00:30

Mijn Haflingermerrie is ook een 6-jarige dochter van Abel. :) Zij is 1.47, niet super groot dus maar wel modern gefokt. Tevens heeft ze (voor zover ik weet, misschien nog wel meer dus) 3x een 1e premie gehaald.

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 00:31

die haf uit je profiel? met die mega bos manen? Dat is nou NIET echt typisch Abel dacht ik zo?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 00:32

Klopt, die merrie inderdaad! Geen idee eigenlijk of dat iets typisch is van Abel. Misschien heeft ze het ook wel van haar moeder's kant.. :) Ze heeft in ieder geval een paspoort met Abel als vader.
Laatst bijgewerkt door Rianne_ op 03-08-10 00:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 00:34

ik geloof je ook echt wel, maar de meeste abels hebben een inimini voorpluk.. en de mijne heeft wel wat manen hoor, maar ik ken eigenlijk GEEN abels die zo'n bos hebben! Maar wees er maar trots op, machtig mooi!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 00:36

Ik ken niet zoveel Abel's. Haar voorpluk is sowieso niet geweldig vind ik zelf, maar op haar manen ben ik inderdaad heel erg trots.. <3 Dankjewel!

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 00:41

Ik heb er al met al wel een stuk of 8 gezien en ik ben op de opendag van Bouman geweest, en daar waren er natuurlijk ook heel wat! In Balkbrug is dat. Bij mijn Abel zijn ze wel spierwit van nature, en hij is redelijk schoon van zichzelf, dus mwa, mag niet klagen! ;)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 00:43

Floor's manen zijn inderdaad ook wel wit, maar haar staart daarentegen niet echt. :') Goed, dat is natuurlijk meer viezigheid..

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 00:44

EN het is een merrie, en die plassen er natuurlijk doorheen, en daat wordt de staart natuurlijk niet witter van, en dat krijg je er moeilijker weer uit.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 00:57

aprillicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 01:15

April (merrie) is ook een Abel en is nu 8 jaar oud. Ik heb Abel nog nooit in echt gezien, dus kan niet echt oordelen of ze op haar vader lijkt en heb dus al helemaal geen info over hem. Zij heeft niet echt spierwitte manen, ze is eerder blond. Op haar paspoort meet ze 1.45m, maar ik heb het idee dat ze iets gegroeid is. Heb haar zelf eigenlijk nooit opgemeten (ga ik morgen meteen doen, ben ik wel nieuwsgierig naar eigenlijk :D)

In mijn onderschrift een link naar recente foto's

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 01:22

Haha, wat grappig, ze heeft dezelfde kont als de mijne, als ik het zo mag zeggen. Hoekige billen, met een regengootje in het midden, maar een mooi topic hoor!

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 05:39

Tessie95 schreef:
Ik zit zelf niet in de haflingers en dacht altijd dat het geen echte sportpaarden waren maar je hebt er mooie types tussen zitten.
Gr.,

}> Foei, veel voorkomend misverstand nog steeds. ~~}> Maar de haflingers doen het super in de sport. Hier op bokt zijn er een aantal Haflingers die hoge ogen in de pony- en paardensport.
Ze presteren in alle takken van de sport goed.
Er lopen hier haflingers in het Z dressuur, zelfs 1 in het ZZ licht dressuur onder het zadel.
Onze haf loopt Z dressuur mennen. En zo zijn er in Nederland veel haflingers die goed presteren.
Abel zelf heeft volgens mij ook op Z dressuur onder het zadel gelopen.

Tessie95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 13:50

Rianne_ schreef:
Klopt, die merrie inderdaad! Geen idee eigenlijk of dat iets typisch is van Abel. Misschien heeft ze het ook wel van haar moeder's kant.. :) Ze heeft in ieder geval een paspoort met Abel als vader.

Dat is echt een prachtige merrie lijkt op de ruin die ik ken heeft ook zoveel behang.
Heeft die van jou ook krulletjes in haar manen?

Tessie95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 13:59

janouk schreef:
Tessie95 schreef:
Gr.,

}> Foei, veel voorkomend misverstand nog steeds. ~~}> Maar de haflingers doen het super in de sport. Hier op bokt zijn er een aantal Haflingers die hoge ogen in de pony- en paardensport.
Ze presteren in alle takken van de sport goed.
Er lopen hier haflingers in het Z dressuur, zelfs 1 in het ZZ licht dressuur onder het zadel.
Onze haf loopt Z dressuur mennen. En zo zijn er in Nederland veel haflingers die goed presteren.
Abel zelf heeft volgens mij ook op Z dressuur onder het zadel gelopen.

Ja daar ben ik nu ook zeker wel achter die haflinger die ik nu rijd is jammer genoeg niet zo'n goede springer. maar misschien word dat beter als die dressuurmatig goed getraind word. hij is nu 6 en deze mensen hebben hem pas 2 weken. Der vorige eigenaar reed er alleen maar recreatief mee. hij was ook nog nooit op buitenrit geweest. Ik ben nu 2x met hem buiten geweest en hij is echt ongelofelijk braaf dat is heel wat anders als mijn paarden en pony.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:06

Tessie95 schreef:
Rianne_ schreef:

Dat is echt een prachtige merrie lijkt op de ruin die ik ken heeft ook zoveel behang.
Heeft die van jou ook krulletjes in haar manen?

Dankjewel! Die krulletjes in haar manen waren meer van de vlechten. Als ik het een tijd niet ingevlochten heb zijn ze stijl.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:08

Hier ook een merrie van Abel (dochter) :)
Valt me altijd op hoe graag ze wil werken, is dat een typische eigenschap voor Abeltjes?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:10

Mijn merrie heeft dat werkwillige ook wel inderdaad Snoompje. Maar goed, ondertussen is het wel een echt boefje die je maar al te graag even uitprobeerd. := wel is ze tijdens het rijden constant op de ruiter gericht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:56

Haha jah ondeugend zeker :)
Maar als het uitproberen dan klaar is en ze weet wat ze aan je heeft, werkt ze kei hard. Bij jou ook zo?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 19:10

Klopt helemaal! :)