Haflinger totaal niet dressuurgericht..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xStephanie

Haflinger totaal niet dressuurgericht..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 21:55

Hallo allemaal,

moet het ff kwijt hoor..
Er stond bij ons iemand op stal met een Haflinger.
Zij wilde dolgraag met haar Haflinger dressuur rijden maar die pony kan dat dus niet.
Ze ging 1 keer springen en toen was ie zo blij!!
Nu is ze weer bezig met dat dressuur enzo en ze loopt maar te trekken, rukken en prikken..
Ze slaat hem keihard omdat ie niet met z'n kop in de krul loopt :(

Zo zielig moest het ff kwijt..
Wat vinden jullie hiervan? Gewoon door prikken en trekken of toch is naar een ander wel dressuurgericht paardje kijken??

Groetjes Stephanie

tessyke

Re: Haflinger totaal niet dressuurgericht..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:56

uhm, niet moeien met een ander zijn paard is ook een optie?

je kan die persoon toch niet zeggen dat ze een ander paard moet kopen?

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:58

tessyke schreef:
uhm, niet moeien met een ander zijn paard is ook een optie?

Inderdaad... Als je je druk hoeft te maken over dergelijke zaken, dan heb je m.i tijd te veel...

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 21:58

misschien moet die gene dressuurles nemen,
zo te horen heeft ze dat niet.

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-10 22:04

Heeft ze wel dus:S
En ik vraag gewoon om jullie mening.. Niet om dit soort commentaar?

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 22:08

wat heb je aan onze mening?
weet die meid het wel dat je haar even komt zwartmaken op een forum?

tjee, iedereen maakt toch fouten en als ze les neemt zal ze wel verbeteren denk ik.

Natalie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 22:09

noujh haflingers worden snel dood in de mond gerede door het getrek ik denk dat dat bij dit paardje ook het geval zal zijn,, dan kun je trekken en prikke en weet ik het watte tot je een ons weegt het werkt tog niet,, ( heb der zelf ook zo eene) maar wat kan helpen is je paard veel longeren met BIjzet teugels of elastieken miss een halsverlenger kan ook nog,, maar zo dat die leert zen hals te gaan gebruiken,, nog een optie is natuurlijk met pessoateugel longeren,, en noujh voor een verstandige ruiter,, maar zoals je het beschrijft is deze dat niet,, zou ik zegge gebruik voorzichtig een slof,, of ze laat der paard gewoon in zijn eigen waarden en gaat ermee springen aangezien die dat leuk vond,, of gewoon creatief,, ;)

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 22:16

Stev_Bonniee schreef:
Heeft ze wel dus:S
En ik vraag gewoon om jullie mening.. Niet om dit soort commentaar?

gaat het om jou of om een ander ?
je zegt :
em ze Heeft wel les dus:S

ik denk dat ze dan beter moet luisteren naar de gene die les geeft,
ze zeggen niet trek/zaag je pony zovele mogelijk in zijn mond en dan loop die wel een keer aan de teugel enzo.
mischien kan ze bijzetteugels doen met het longeren en evt met rijden
Laatst bijgewerkt door askazita op 21-07-10 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Immersion

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 22:16

Ik snap best dat je dit zielig vind om aan te zien.. is het ook.
Maar heel veel zal je er niet aan kunnen doen. Je kan natuurlijk naar haar toe gaan en er wat van zeggen, maar dan kan je een grote mond terug krijgen. en dan word het ook niet veel beter.

Dus ik denk dat het beter is als je gewoon de andere kant op kijkt en hoopt dat ze een keer het licht ziet :)

ilovelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 18:42

je moet met zo'n paard geduld hebben en bij hafjes moet de aanleuning echt van achteren komen veel drijven en weinig trekken is mijn advies

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 20:53

Mag een slotje op;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 20:55

Topics gaan niet zomaar op slot ;)
Ik begrijp wat je voelt, maar het niet aan jou om te oordelen. Als zij dressuur wilt rijden, boeiend, al doet ze het op een ezel. Enigste wat ik wat minder vind is de klap op zn kop

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 22:26

Stev_Bonniee schreef:
Hallo allemaal,

moet het ff kwijt hoor..
Er stond bij ons iemand op stal met een Haflinger.
Zij wilde dolgraag met haar Haflinger dressuur rijden maar die pony kan dat dus niet.
Ze ging 1 keer springen en toen was ie zo blij!!
Nu is ze weer bezig met dat dressuur enzo en ze loopt maar te trekken, rukken en prikken..

Zo zielig moest het ff kwijt..
Wat vinden jullie hiervan? Gewoon door prikken en trekken of toch is naar een ander wel dressuurgericht paardje kijken??

Groetjes Stephanie

Mmmm Stephanie,even wat dingetjes uitleggen ;)
Je schrijft dat die pony niet dressuur kan rijden,elke pony kan dit mits de ruiter begrijpt wat de bedoeling is.
Hierin goed les neemt en de pony op de juiste manier gymnasticeert,zodat ie fijn met de juiste bespiering de ruiter kan dragen waardoor het als vanzelf lijkt te gaan.
Pas als je de M door bent,heb je ook te maken met kwaliteit van je dier,eerder enkel met kwaliterit ruiter.

Maar vraag me toch af,stel dat jij het goed ziet dat rukken,prikken enzo,of het wat uitmaakt dat jij een topic opent over het feit of de eigenaar een ander dier moet kopen?Of heb je dit met hem/haar overlegt?
Is dat niet het geval dan is het zeer zeker niet netjes dat je over een oud-stalgenoot schrijft,bokt is echt niet anoniem,en heel makkelijk te herleiden over wie je het zou kunnen hebben.
Niet doen dus,krijg je alleen maar ellende van.

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:51

nagevelijkheid komt door ontspanning.. die ontspanning kan je niet dwingen. een paard naar beneden trekken/ slaan is niet de juiste manier.

@ilovelientje, ik ben het met je eens. een paard moet goed aan het been zijn, reageren op kleine hulpen. zodra je dat voor elkaar heb dan komt de rest.

werk eerst van achteren... dat hoofd komt later.

wellicht kan je dit tegen haar zeggen, maar houd het vriendelijk en zeg dat je haar wilt helpen.

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 16:57

Natalie1992 schreef:
noujh haflingers worden snel dood in de mond gerede door het getrek ik denk dat dat bij dit paardje ook het geval zal zijn,, dan kun je trekken en prikke en weet ik het watte tot je een ons weegt het werkt tog niet,, ( heb der zelf ook zo eene) maar wat kan helpen is je paard veel longeren met BIjzet teugels of elastieken miss een halsverlenger kan ook nog,, maar zo dat die leert zen hals te gaan gebruiken,, nog een optie is natuurlijk met pessoateugel longeren,, en noujh voor een verstandige ruiter,, maar zoals je het beschrijft is deze dat niet,, zou ik zegge gebruik voorzichtig een slof,, of ze laat der paard gewoon in zijn eigen waarden en gaat ermee springen aangezien die dat leuk vond,, of gewoon creatief,, ;)

Okay, ik ga niet zeuren over je leestekens, je weet in ieder geval de komma te vinden, maar dit leest echt voor geen meter. Gooi er dan een spellcheck over, voor je het post.

Sommige paarden zijn niet dol op dressuur, dat is een feit.
Wel blijft het belangrijk dit te doen ivm bespiering, in ieder geval de basis.
Jammer dat zoveel paarden in de krul worden getrokken, sloffen krijgen omgehangen en meer van die gezelligheden. Ik zou inderdaad veel meer focussen op wat het paardje fijn vindt om te doen....