Er zijn bij het Haflingerstamoek een aantal vaste beginletters, die de lijn van het vaderpaard aanduiden. In het volgende topic zie je een overzicht van die lijnen: [HA] [Centraal] "Nakomelingen van.." topics
Meestal is het zo dat een hengstveulen een naam krijgt met dezelfde beginletter(s) als de vader. De Z is geen beginletter van één van de lijnen.
ja dat had ik al begrepen van je maar ik ben er dus nog 1 tegen gekomen op internet enne ziggi. ik ben gewoon benieuwd het zijn toch op zich al aparte namen ik zelf zou ze toch niet snel verzinnen. en ik heb toch wel begrepen dat als de moeder met een z begint dat het merrie veulentje dan ook wel met een z begint.
In Oostenrijk is het inderdaad gebruikelijk dat de merrieveulens met de beginletter van de moeder beginnen. Hier in nederland is dat niet zo. Sommige fokkers doen dit wel, maar je mag dus zelf kiezen.
dus eigenlijk zo gezegd is mijn haffie een echte oosterijkse. ik weet wel dat ze een 100% haf is maar neemt niet weg dat er toch wel meer haffies met een z beginnen. kijk mochten wij ooit een veulentje van haar willen zou ik toch ook bij een merrie de z door voeren. zo heb je dus al ziggy(ziggi),zabadilla,zyla,zabida. misschien dat zara toch ook wel zarach genoemd op een kladje ergens bij gesloten in haar papier meer familie heeft met deze letter. of misschien met de zelfde moeder of vader. kon het proberen.
mag ik vragen wat daar de ouders van zijn. ken er nog 1 nog een veulentje zohra v/t kattenheye.ouders weet ik niet maar toch al weer een paar. stiekum hopend fam van ons hafje.
hey ik heb echt geen idee, hij is een wees denk ik. nee het zit zo, ik heb hem gekocht toen hij 7 was en ken zijn vorige eigenaar wel maar de fokker die op de papieren staan bestaat niet. dus er klopt niet veel van. wat zijn de ouders van jou haf dan? wie weet ontdek ik familie
Heb je je haf zelf uit Oostenrijk gehaald ? Dat is wel leuk uiteraard. Mijn haflinger begint net al;s haar moeder met een H, maar dat is meer een gebruik, verplicht is het niet.
o das wel jammer de ouders van mijn haffie zijn naro hr.128 en zabadilla vb.3052 daar de vader en moeder van zijn stiklos hr.76 en zyla hsb.719 van stiklos zijn sturmer 1293 en myrtle ster hf.k.2188.van zyla hofmarschall hr.31 en zabida hsb.379. zou leuk zijn als je wat kan vinden ben nu al even bezig om het allemaal uit te zoeken en het is best een tijd rovend klusje maar ja het is ook leuk om te doen. was het maar waar zelf uit oostenrijk halen nee we hebben haar gekocht in zeeland bij caprise stable we kwamen haar toevallig tegen op markt plaats en ik was direct verliefd op dat koppie. ook al konden ze niet veel over haar vertellen gewoon omdat ze dat niet wilde alleen dat de vorige eigenaar haar had ingeruild voor een ander paard en daar opstal bleef staan. ze stond er ook nog niet lang en ja we heb haar gelijk mee genomen een lange reis van 5 uur in de trailer maar ze was super lief en erg makkelijk ze vond het prima en dat zegt toch ook heel wat. de drie maanden niet goed geld terug was geneens nodig ze blijft mijn hart heeft ze gestolen.
die van mij komt volgens zijn papieren uit meddo Winterswijk hoofdstraat 13. maar dat adres bestaat dus helemaal niet!!! dus daar liep mijn zoektocht een beetje vast. heb nog wel een Da gesproken die daar werkte maar die kon me niet verder helpen. wie weet heb ik een echte oosterrijkse, heb je foto's van de jouwe? kan ik gelijkenis zoeken.
ja daar heb ik wel fotos van maar ik weet niet hoe ik ze via mijn computer op het forum krijg misschien via een pb of iemand verteld me evenhoe het moet. mag ik ook een foto van die van jouw lijkt me ook wel leuk om te vergelijken. misschien dat het belgische stamboek wat weet je kan het proberen.
je moet je foto's eerst in mijn album zeggen, dan de jpg kopieeren. dan zet je in je profiel [img]dan%20hier%20je%20text%20en%20dan[/img] heb je pb gestuurd
juul_picasso
Geplaatst: 02-03-10 17:01
op de manege hebben wij een haflinger die zizie heet
ook een hele leuke naam zo zie je maar weer ze zijn er wel. zal nog even uitvogelen hoe dat met de foto plaatsen moet en dan misschien binnen kort een foto van ons haffie er op zetten. ben niet zo heel handig met die dingen. in elk geval bedankt nova-zodiax ik ga het proberen. vandaag even geen zin gister een heftige vergadering op de ponyclub gehad en dan toch uiteindelijk maar in het bestuur gestapt,veel stof om over na te denken en bedenken hoe we weer een wedstrijd in lente sfeer binnen drie weken in mekaar flansen. mijn hoofd knalt bijna uit elkaar maar komt wel goed hoop ik. iemand nog ideeen geef ze maar door.