Qua bespiering moet er ook nog veel op maar ze is ook pas 4 en belast d'r nog niet teveel.
Ze krijgt 3x 1/4 Pavo Nature's best en 4x per dag een pluk combinatie hooi/kuil. Dit is toch wel genoeg aangezien Haflingers sober zijn!?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

.
Bizzybijtje schreef:Denk dat je toch wat meer hooi moet voeren hoor... Dat is nooit slecht, en kan niet zorgen voor hoefbevangenheid
.Maris89 schreef:Bizzybijtje schreef:Denk dat je toch wat meer hooi moet voeren hoor... Dat is nooit slecht, en kan niet zorgen voor hoefbevangenheid
Kuil is juist hetgene waar ze toendertijd hoefbevangen van werd.
Maargoed, ik zal eens kijken of ze wat meer combinatie hooi/kuil mag krijgen.
[edit]
Qua beweging doet ze elke dag wel wat, we trainen veel in de bak om de basis onder de knie te krijgen en gaan regelmatig naar buiten. Nu even niet natuurlijk door de sneeuw.
.
. goeroe schreef:Ik zou als ik jou was de kuil helemaal weglaten en behoorlijk meer dan een pluk hooi geven. Voor haar maag en welzijn is het belangrijk dat ze de hele door iets te kauwen heeft en dat lijkt me bij een 'pluk' (hoewel dat moeilijk te beoordelen is) niet het geval.
Edit: ik vind haar voor een Haflinger ook aan de schrale kant, moet niet dunner in elk geval.
sabby schreef:zullen we ruilen![]()
mijn is ook 4 en ziet er zo uit:
http://i36.photobucket.com/albums/e32/a ... G_0141.jpg
jouwe is niet heel mager en mijne is te dik > maar ik zou willen dat de mijne er iets meer uit ziet als de jouwe (maar vind em wel een klein beetje schraal)
Da's ook wel extreem idd. Maar die van jou is denk ik ook niet modern gefokt, of wel? Maris89 schreef:Ik ga sowieso vragen of ze een grotere portie mag per dag. Hooi hebben we helaas niet meer en ik ga het ook niet zelf halen. Een pluk is ong een 50 liter emmer vol, wel los gehaald dus ze heeft het zo op.
Maris89 schreef:Sabby, zelf had ik het niet door omdat ik haar elke dag zie maar ik vind het zelf wel meevallen denk ik.. Gewoon wat meer trainen en dan komt het wel goed. In de zomer zag ze er super uit trouwens.
Goeroe, idd en combinatie is ook prima toch? Als ze maar genoeg loopt iig.
Maris89 schreef:Goeroe, idd en combinatie is ook prima toch? Als ze maar genoeg loopt iig.
Dat volg ik even niet. Je zegt zelf dat ze al eens hoefbevangen is geweest (mede) door de kuil en dat je bang bent dat ze het opnieuw krijgt. Momenteel krijgt ze zo weinig ruwvoer dat ze het heel snel op heeft, dus het grootste deel van de dag moet ze op een houtje bijten. Nee, dan is die combinatie dus niet prima. Van hooi mag ze veel meer eten terwijl het risico op hoefbevangenheid kleiner blijft. Simpel optelsommetje dan toch?