Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
lovesFIRE schreef:anoukkk. schreef:als ie staat te zweten en hij heeft niet gewerkt, onder zijn deken is dat iig niet een goed teken, maar wat wil je er aan doen het is niet jou paard niet jou verantwoording helaas! (:
nee maar als ik het tegen haar zeg moet ik toch wel met een goed verhaal komen
mathes schreef:Nu al 2 dekens op?
Phoe, hoe moet dat dalijk als het koud gaat worden? Het is nu nog gewoon warm buiten.
bulck schreef:mathes schreef:Nu al 2 dekens op?
Phoe, hoe moet dat dalijk als het koud gaat worden? Het is nu nog gewoon warm buiten.
Nou mijne ene paard is ook geschoren en staat ook met twee dekens. Een onderdeken en bovendeken. laagjes geven immers meer warmte.
En verder is de onderdeken het deken dat altijd opblijft en de bovendeken is variabel, een staldeken op stal en winterregendeken voor buiten
Tijdens extreme koude leg ik extra een wollen deken tussen de onder- en bovendeken al dan niet met hals.
On topic, idd als ze nu al zweten , staat die te zwaar ingepakt en dan werkt het uiteraard averechts, want dan krijg je het opnemen en afgeven van de dekens en dus een constant kletsnat paard.
Maar was het mss niet dat het paard bvb buiten gestaan had of net op stal stond na een training. Mss heeft het dier zo'n smartexx deken op, en dan is dat deels zweetdeken alsmede vast staldeken (regulierend deken dus)
Rosanna1990 schreef:Mijne staat met 2 dekens op, 's nachts staat ze binnen overdag buiten. Het zijn beide 200 grams dekens, maar ze heeft alsnog een wintervacht gekregen. En ze zweet niet.
Ik wordt er een beetje gek van, want wat ik ook die, ze blijft maar een wintervacht houden, en eind agustus ben ik al begonnen met dekens (eerst zomerdeken hoor).
Weet iemand hoe ze wel een dun vachtje kan houden of zit er dan niks anders op dan scheren???
Alaise15 schreef:Mijn haflinger heeft nu een 300 grams deken op, staat dan wel de hele dag buiten op open land en gaat in de avond op stal. zij staat helemaal niet te zweten in stal. Haar vacht groeit zelfs nog steeds, word vandaag dan ook geschoren en krijgt er dan nog eens een 300 grams staldeken onder. Met deze gure wind is het toch erg fris buiten. Scheren is voor mij de beste optie omdat mijn haf na het rijden gewoon na 1 uur nog een nat is.
On-Topic: Zoals al genoemd is zal ik als ik in jou schoenen stond idd aan de eigenaar laten zien dat het paard staat te zweten. Als het paard net gelopen heeft of buiten in een goeie regenbui heeft gestaan kan het zijn dat het nat is onder de deken, dit heeft dan alleen niets te maken met dat het dier het te warm heeft.
gram maar hooguit 350, hartje winter. girlyggirl schreef:oe, en daarom wachte ik dus altijd met scheren totdat zijn wacht "klaar" was. dan vacht eraf en deken erop... nix geen 600gram maar hooguit 350, hartje winter.
Nick staat nu nog steeds onder een fleece gevoerde regendeken, wordt binnen nu en 3 weken geschoren en dan krijgt ie de 150 grams op. Als het dan kouder wordt de 300 en als ik m dan nog een keer moet scheren of het wordt echt koud, dan de 200 eronder... girlyggirl schreef:Alaise15 schreef:Mijn haflinger heeft nu een 300 grams deken op, staat dan wel de hele dag buiten op open land en gaat in de avond op stal. zij staat helemaal niet te zweten in stal. Haar vacht groeit zelfs nog steeds, word vandaag dan ook geschoren en krijgt er dan nog eens een 300 grams staldeken onder. Met deze gure wind is het toch erg fris buiten. Scheren is voor mij de beste optie omdat mijn haf na het rijden gewoon na 1 uur nog een nat is.
On-Topic: Zoals al genoemd is zal ik als ik in jou schoenen stond idd aan de eigenaar laten zien dat het paard staat te zweten. Als het paard net gelopen heeft of buiten in een goeie regenbui heeft gestaan kan het zijn dat het nat is onder de deken, dit heeft dan alleen niets te maken met dat het dier het te warm heeft.
oe, en daarom wachte ik dus altijd met scheren totdat zijn wacht "klaar" was. dan vacht eraf en deken erop... nix geen 600gram maar hooguit 350, hartje winter.
. het gaat prima zo, ze staat niet te zweten en is ook niet apnormaal warm onder de dekens.