Ik heb een hele liefe haflinger merrie van nu 4,5 jaar.
Het is een schat van een pony ik heb haar vanaf dat ze 1 jaar is en zelf haar alles geleerd.
Ook heb ik haar dat ze 3 jaar was beleerd en zijn we nu nog steeds lekker bezig.
Nou is het probleem als ik haar bijvoorbeeld uit de wei pak loopt ze zo moeizaam mee, ik moet om de schuur heen lopen en ze staat alleen samen met mijn andere haflinger op de wei. Ook als ik met beide haflingers even een stukje over de weg loopt moet ik haar bijna mee sleuren terwijl mijn andere haflinger lekker voorwaarts en met de oortjes naar voren mee loopt.
Soms krijg ik het idee dat ze er totaal geen plezier in heeft als ik wat met haar doe, en eigelijk weet ik ook niet meer wat ik ermee moet.
Ook ik krijg hier steeds minder plezier mee terwijl me andere haflinger altijd even spontaan mee doet.
Maar het gekke is als ik met haar naar menles ben, loopt ze super lekker door steeds lekker voorwaarts en moet haar soms zelfs inhouden.
Ook met optuigen en aftuigen is ze veel sneller spontaner dan thuis. Terwijl ik haar thuis ook heel voorwaarts probeer te rijden.
Ook heb ik met haar mee in een dressuur les gereden maar doordat ze zo moeizaam kan zijn ook met rijden niet allert zal maar zeggen.
In mei hebben we haar laten dekken dus rond december zal het rijden minder worden.
Ik heb niet het idee dat ze ziek is of ergens last van heeft eigelijk heeft ze dit altijd wel gehad. Maar de laatste tijd merk ik dat ik er steeds meer moeite mee heb om haar dan weer mee te nemen naar stal terwijl ze zich zowat weer laat meesleuren ook al probeer ik het nog zo leuk te maken en soms heb ik haar wel eens een tik gegeven van kom op loop nou tog eens even door en dan loopt ze wel even door maar zakt ze gauw weer af.
Ik vind het zo moeilijk ik weet niet meer wat ik moet doen, want ondanks dat is het tog nog een schat.
Maar tog merk ik dat de band met me andere haflinger een stuk sterker is dan met haar.
Eigelijk aan julie nu de vraag wat zouden julie doen in mijn geval, en zijn er ook andere haflingers die wat sloom/ moeizaam zijn?

).